slagen door werkgever

ellende
Topic Starter

slagen door werkgever

#1 , 19 mei 2011 13:55

Dag
Ik had onlangs bij een tuinaannemer te bekkevoort gewerkt.
Deze was mij nog enkele overuren verschuldigd, dus was ik daar gaan aanbellen om ze uitbetaald te krijgen.
Na 2x aanbellen doet er niem open en krijg ik telefoon v die werkgever dat ik bij 5min van zijn oprit af moest zijn want hij ging me anders ineen kloppen
Daarop zijn ik en mijn vriendin a d andere kant v d straat gaan wachten tot als hij thuis was.
Even later komt hij aangereden en doet hij teken dat ik moest komen.
Ik stap uit en ik was nog gwn op de openbare weg , begint hij in het midden vd straat te kloppen en te slaan. (volgens mij had hij gedronken) Omdat dit gebeurde in het miden vd straat heb ik bewust niks terug gedaan.
Het gaat hier over juist 3uren die hij in t zwart zou betalen, maar waar ik voor gewerkt heb heb ik recht op vind ik.
Ik ga sewes naar de politie, maar weet nu al dat die toch weinig gaan doen.
Kan ik nog meer doen om hem op zijn plaats te zetten want dit zijn echt laffe daden waar ik geen vrede kan bij nemen....

Alvast dank voor uw tips...

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 19 mei 2011 13:59

u had de politie toen al moeten bellen
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 mei 2011 14:05

Dat had idd beter geweest.... zorg dat er een doktersattest is dat uw verwondingen beschrijft.
Zijn er buiten uw vriendin nog andere getuigen... in elk geval de gegevens van het telefoongesprek.
PS u kan ook uw ex werkgever terugbellen en gesprek opnemen dat is wettig kan zijn dat hij zich ' verspreekt'
Wat zegt uw vakbond.
Buiten politie ook de nodige inspecties in kennis stellen ... hij moet nog X uur betalen OOk al zouden dat zwarte uren zijn maar dat kan u niet weten.....

Reclame

ellende
Topic Starter

#4 , 19 mei 2011 15:27

we hadden de nr niet vd lokale politie.. zijn toen onmidd naar het bureau gereden maar daar was niem vanaf 19h (toen was het 20h30) Ik durfde gwn niet voor dit naar 101 bellen..

Drone

#5 , 19 mei 2011 20:18

daar moet ge u niet voor schamen, immers u werd "aangevallen"

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 mei 2011 22:23

101 of 112 en u bent een slachtoffer en de feiten zijn op dat moment heterdaad dan kon een officier de man zelfs in zijn huis oppakken.
nu is er nog iets verloren hoor ... zo snel mogelijk naar de politie

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”