Na het nieuws van vandaag gezien te hebben, stel ik mij de vraag dat er toch ook iets bestaat als misdaden tegen de mensheid, waar
(k) andere onmenselijke daden van een gelijkaardig karakter die opzettelijk groot lijden of aanzienlijk schade aan het lichaam, aan de geestelijke of fysieke gezondheid toebrengen.
toch een deel van uitmaken?
Een Guy Verhofstadt was zo schaamteloos van een 10-tal terug te verklaren dat het toch verantwoord was dat de toenmalige regering de belgische wetgeving in dat verband te beperken voor klachten aangaande personen die zich niet in België bevonden (toen in casu de Amerikaanse president en andere leden van diens Amerikaanse regering) in die mate dat een dergelijke klacht nog enkel kon gebeuren als in het huisland van de vermeende dader(s) waar een klacht tegen neergelegd zou worden, er geen eigen nationale rechter de bevoegdheid had om dit te beoordelen.
Naast het element of het op zichtzelf geen schending is van de menselijkheid als economische redenen ('wat zou het voor België wel voor gevolg hebben als een nationale rechtbank hier een onderzoek in dat verband zou voeren naar een vermeende verantwoordelijkheid gelet het economische belang voor België van het aanwezig zijn van de NATO in dit land'!!!) voorrang krijgen op dergelijke misdaden?
Ik dacht dat het Vatikaan geen dergelijke rechtbank had en dan nog, de feiten zijn hier in België gepleegd? Evenals het jarenlang zonder gevolg laten van dergelijke klachten door onze 'scheiding der machten' justitie?