vluchtmisdrijf?

jacob11
Topic Starter

vluchtmisdrijf?

#1 , 03 jul 2011 15:45

Beste mensen,

Heb een 5 maanden geleden wat voor gehad en het moet nog voorkomen voor rechtbank.

Namelijk een conflict tussen mij en andere weggebruiker.

2 voetgangers waren aan het oversteken (overdreven traag) naar hun auto toe, omdat dit niet vlotte heb ik op hun getoeterd.
Na wat geschreeuw en gebaren van hun kant naar mij toe heb ik kunnen verder rijden, plots zag ik dat ik gevolgd werd door de 2(met auto).
Ze hebben mij toen geblokeerd door hun auto schuin voor me te plaatsen en verder uit te dagen door uit hun auto te stappen en op mij af te komen.
Ik zag toen nog een opening waar ik kon ontsnappen , dus ik reed tegen een +/- 10km/u door die opening MAAR toen sprong 1 van de 2(allochtonen) op mijn auto en begon hierop te kloppen , hij is zelf van auto afgesprongen. Ik reed dus verder in de hoop hun kwijt te raken ,maar zij achtervolgde me weer. Ik ben dan voor een rood licht komen te staan waardoor ik helaas niet kon voorkomen dat mijn auto beschadigd ging worden.
Dus dezelfde persoon die op mijn auto sprong begon tegen mijn auto(zijkant bestuurderkant) te stampen, te slagen met blutsen als gevolg, ook is de ruitenwisser er afgetrokken.
Uiteraard ben ik naar de politie gegaan en heb zelfde verhaal ook tegen hun gedaan. Heb afdrukken van auto laten afnemen , bloedsporen van kloppen ,...

Ik heb geen getuige buiten mijn vriendin die naast me zat.
Zij hebben wel 'een getuige' gevonden die heeft gezien dat dit 'aanrijding met vluchtmisdrijf' was.

Mijn vraag is nu kan dit gezien worden als vluchtmisdrijf door rechtbank of niet?

Heb namelijk niemand omver gereden , maar mijn vriendin en ik kunnen dit niet bewijzen.
Deel van de feiten zijn dan ook nog eens gebeurd in de straat waar ik woon wat misschien voordeel is voor mij?
Heb ook oniumverzekering dus ook geen rede om vluchtmisdrijf te plegen.
Hebben zij verder eigenlijk wel een poot om op te staan aangezien de schade van mijn auto als bewijs kan tellen?

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door jacob11 op 03 jul 2011 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 jul 2011 15:53

Vluchtmisdrijf??? welke aanrijding hebt u gedaan??
dit is zoals uw verhaal verkeersagressie...
Wat is de code van PV 81 of 91 of 43???

jacob11
Topic Starter

#3 , 03 jul 2011 15:58

Vluchtmisdrijf??? welke aanrijding hebt u gedaan??
dit is zoals uw verhaal verkeersagressie...
Wat is de code van PV 81 of 91 of 43???
U denkt dat dit onder verkeersagressie valt?
PV nr: HA 92

Reclame

Franciscus

#4 , 03 jul 2011 16:06

Is geregistreerd als feit waar politieparket voor bevoegd is dus als een overtreding.... vermoedelijk beschadiging van voertuig.
Staat er in uw verklaring iets over agressie.... was dat een blikvanger bovenaan agressie in verkeer heeft de politie gezegd dat ze als dusdanig gingen doorgeven, hoe weet u dat tegenpartij een getuige had??

jacob11
Topic Starter

#5 , 03 jul 2011 16:11

Is geregistreerd als feit waar politieparket voor bevoegd is dus als een overtreding.... vermoedelijk beschadiging van voertuig.
Staat er in uw verklaring iets over agressie.... was dat een blikvanger bovenaan agressie in verkeer heeft de politie gezegd dat ze als dusdanig gingen doorgeven, hoe weet u dat tegenpartij een getuige had??
Ik leg hun verkeersagressie ten laste , maar zij mij vluchtmisdrijf.
Heb dit doorgekregen via familiale verzekering van tegenpartij en op politiebureau gehoord toen ik dit allemaal ging melden.

Franciscus

#6 , 03 jul 2011 16:14

en wie/wat hebt u aangereden??

jacob11
Topic Starter

#7 , 03 jul 2011 16:16

en wie/wat hebt u aangereden??
Heb niemand aangereden, hij is er opgesprongen uit agressie.
Zij proberen me te laten opdraaien voor aanrijding en vluchtmisdrijf en ze hebben hiervoor zelf getuige gevonden.

Franciscus

#8 , 03 jul 2011 16:34

En wat hebt u in dat PV dan moeten verklaren ???? wat was de schade aan tegenpartij en aan uw wagen wat waren de vaststellingen van de politie zijn er foto's genomen???
Is er een sporenonderzoek gedaan ...heeft tegenpartij verklaart hoe u aan de schade aan uw wagen is gekomen hebben ze toegegeven dat ze op uw wagen zijn gesprongen enz
Gezien deze feiten best asap zorgen voor een advocaat.

jacob11
Topic Starter

#9 , 03 jul 2011 16:51

En wat hebt u in dat PV dan moeten verklaren ???? wat was de schade aan tegenpartij en aan uw wagen wat waren de vaststellingen van de politie zijn er foto's genomen???
Is er een sporenonderzoek gedaan ...heeft tegenpartij verklaart hoe u aan de schade aan uw wagen is gekomen hebben ze toegegeven dat ze op uw wagen zijn gesprongen enz
Gezien deze feiten best asap zorgen voor een advocaat.
Ik heb verklaard dat ze me volgde , agressief waren , de bestuurder op mijn wagen heeft gesprongen en nadien aan de lichten heeft zitten stampen , kloppen tegen mijn auto , ruitenwisser afgetrokken.

Ze hebben sporenonderzoek gedaan en hebben dan ook afdrukken van zijn handen en schoenen gevonden op mijn wagen (zijkant en voorkant) , ook bloedsporen van tegenpartij aan zijkant van mijn wagen gevonden , ook foto's gemaakt van schade aan mijn wagen.

Wat tegenpartij juist heeft gezegd tegen politie weet ik niet.
Heb brief gekregen van zijn familiale verzekering dat ik hun klant heb aangereden en hierna vluchtmisdrijf gepleegd heb.
Ook dat 'een getuige' mijn nummerplaat heeft genoteerd.

Schade aan tegenpartij is schaafwonden aan beide handpalmen en contusie van de pols en beide voorarmen(waarschijnlijk van te slagen op mijn wagen)
Maar dit zijn toch geen bewijzen van aanrijding?

advocaat moest ik pas nemen als ik brief kreeg van rechtbank uit (advocaat via verzekering)

jacob11
Topic Starter

#10 , 03 jul 2011 17:14

pv nummer tegenpartij 81

Franciscus

#11 , 03 jul 2011 20:36

Dus van die aanrijding is er dus GEEN PV opgesteld want anders heeft uw verzekering dat PV nr gekregen.
Vraag dat na.
Verwijs uw verzekering naar uw PV en uw attest klachtneerlegging.
Hebt u gezien wie de getuige kan zijn???

jacob11
Topic Starter

#12 , 03 jul 2011 20:40

Dus van die aanrijding is er dus GEEN PV opgesteld want anders heeft uw verzekering dat PV nr gekregen.
Vraag dat na.
Verwijs uw verzekering naar uw PV en uw attest klachtneerlegging.
Hebt u gezien wie de getuige kan zijn???
jawel pv nummer 81 van tegenpartij ?

Nee , geen vermoede van wie getuige kan zijn.
Kan evengoed vriend van tegenpartij zijn.

Franciscus

#13 , 03 jul 2011 20:52

Dat is een PV van aanrijding met gewonden en vluchtmisdrijf.
Wanneer is dit PV opgesteld datum
Normaal gezien AG met vluchtmisdrijf MOET de politie van de woonplaats dader dadelijk nazicht gaan doen bij de eigenaar van het vluchtend voertuig.
Is dat PV met code 81 bij dezelfde politiedienst dan uw PV opgesteld.
Normaal moet je daarover gehoord worden EN hadden beide partijen een ademtest moeten afleggen

jacob11
Topic Starter

#14 , 03 jul 2011 21:00

Dat is een PV van aanrijding met gewonden en vluchtmisdrijf.
Wanneer is dit PV opgesteld datum
Normaal gezien AG met vluchtmisdrijf MOET de politie van de woonplaats dader dadelijk nazicht gaan doen bij de eigenaar van het vluchtend voertuig.
Is dat PV met code 81 bij dezelfde politiedienst dan uw PV opgesteld.
Normaal moet je daarover gehoord worden EN hadden beide partijen een ademtest moeten afleggen
Opgesteld eind februari.
Heb toen ademtest afgelegd.
Nee was niet zelfde politiedienst beide HA, maar ik L9 , hij L1.
Ben hiervoor ook verhoort geweest en er is pv over opgemaakt.

Franciscus

#15 , 04 jul 2011 00:12

En heb je verwezen naar uw PV
Beide PV nr aan uw verzekering doorgeven.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”