Situatie met minderjarig kind

Dioluna
Topic Starter

Situatie met minderjarig kind

#1 , 08 jul 2011 10:35

Ik heb een vraagje omtrent een probleem waarmee wij zitten en waarover wij reeds enkele instanties hebben gecontacteerd maar niemand wil of kan ons helpen en wij zijn ten einde raad!

Het zit zo : mijn man is sinds december 2010 officieel gescheiden van zijn ex-vrouw in onderlinge overeenkomst. Beide komen overeen dat co-ouderschap het beste is voor hun 10-jarige dochter, zo opgenomen in het vonnis.
Op 1maart wordt er bij de notaris een papier getekend waarin staat da de moeder afstand doet van haar ouderlijk gezag en het kind enkel om de twee weken een weekend wenst te zien.
Mijn partner en ik voerden dat 2maand zo uit. Op 1mei beslist mevrouw eenzijdig hieraan niet meer deel te nemen en wenst zij terug co-ouderschap. Ondertussen is de procedure gestart om dit papier in het echtscheidingsvonnis te laten opnemen. Enkele weken later beslist mevrouw terug dat ze liever het kind tweewekelijks een weekend bij haar heeft.

Nu, het kind zelf wil absoluut niet graag bij haar moeder vertoeven maar durft dat niet tegen haar moeder zeggen.
De moeder zelf kijkt amper om naar het kind en de gezinssituatie ginder is echt afschuwelijk. De moeder haar nieuwe vriend drinkt enorm veel en rijd zo met de wagen met mijn partner zijn dochter bij hem, daar de moeder geen rijbewijs heeft. Dit hebben we trouwens zelf kunnen vaststellen. Alsook zit de moeder, als zij het kind een weekend bij zich heeft, continu op café tot 3u 's morgens,...
De moeder had ook al een zoon uit een eerdere relatie dan die met mijn partner, die zoon woont bij zijn grootmoeder en daar kijkt ze ook niet naar om. Nu is het vakantie en moet het kind 2weken bij haar moeder blijven. We kregen van het kind te horen dat ze nooit thuis slapen maar her en der. Het kind wordt overal gedropt, moet op luchtmatrassen slapen of tussen oma en haar halfbroer van 15 en dat in 1bed,...
Maw de moeder kijkt echt niet om naar haar kind en de enige reden waarom ze ze nog een weekend bij haar wil, is om ons te pesten. Wij zijn nooit op ons gemak, er zijn in het verleden al ongelukken gebeurd en wij vergaan nu echt van ongerustheid. Het kind mag ons niet contacteren en wij haar ook niet en alzeker ik (als stiefmoeder zijnde) niet, hoewel ik een ZEER goede band met mijn stiefdochter heb. Wij worden uitgedaagd tot en met door hen en moeten voor alles opdraaien, de nieuwe vriend van mevrouw bedreigd ons soms,...

Ik had naar het comité voor bijzondere jeugdzorg gebeld maar daar willen of kunnen ze weinig voor ons doen, ook de politie heb ik al gecontacteerd maar die kunnen of willen ook weinig doen.
Maar er moet toch iets zijn dat wij kunnen doen, wij moeten dit toch allemaal zomaar niet laten gebeuren???
Waartoe kunnen wij ons richten, kunnen wij klacht indienen? Kunnen wij sociaal onderzoek eisen? Enfin, er moet toch één of andere instantie zijn die ons kan helpen zodat dat kind ook in de zomervakantie geen maand bij haar moeder moet, want das echt een marteling voor haar en dat doet ons enorm pijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 08 jul 2011 12:01

samen een papier bij de notaris getekend dat de moeder afstand doet van haar ouderlijk gezag?
Dat is niet eens wettelijk en die notaris heeft een beroepsfout gemaakt, want hij kan/mag u niet vertellen dat zo'n document bij rechtbank gewettigd kan worden.
Het enige wat wél door de rechtbank bekrachtigd kan worden is de nieuwe afspraak voor verblijfsregeling. Maar het zou mij sterk verbazen dat dat via de notaris naar de rechtbank kan????
een EOT kan enkel herroepen worden via een zaak via de jeugdrechtbank.
Dus sorry, maar de notaris doet het ook niet echt goed, vrees ik.

btw: co-ouderschap hebben de ouders sowieso per wet, dat hoeft u niet overeen te komen.
Wat wel bespreekbaar is, is de verblijfsregeling.
Vat de zaak mét advocaat aan via de jeugdrechtbank.
Eis zeker een sociaal onderzoek!

Maar vraag eerst de sociale dienst van de gemeente waar ze woont of een sociaal assistent een gesprek kan hebben met de moeder om de leefsituatie te bespreken in het belang van het kind. En of de sociaal assistente regelmatig op bezoek kan gaan om te zien hoe de toestand evolueert.
De sociaal assistent maakt daar altijd een verslag van: het gesprek en de waargenomen toestand. Deze verslagen kunnen toegevoegd worden in de zaak voor de jeugdrechtbank.
Het lijkt me (als je de feiten echt hebt kunnen vaststellen...) inderdaad een marginale situatie.

Als je kind samen met een 15jarige in 1 bed moet slapen, zou ik metéén klacht neerleggen bij de politie. Normaal gezien stuurt het parket dan inspecteurs ter controle.
Als je feitliejk kan vaststellen dat de man in beschonken toestand rondrijdt met het kind in de auto, kan je wel klacht neerleggen bij de politie.
Als er getuigen zijn, al helemaal. Ivm de bedreigingen zou ik ook klacht neerleggen.
Maar neem een advocaat en vat de zaak aan vanuit een remedierend standpunt:
- de moeder heeft begeleiding nodig-> jullie kind moet zonder angst naar een evenwichtige thuis van haar mama kunnen uitkijken

Dioluna
Topic Starter

#3 , 08 jul 2011 13:40

Blijkbaar kan zo een papier wel, maar heeft het geen wettelijke "kracht", maw toen ze zich bedacht hadden wij inderdaad geen poot om op te staan en hebben we advocaat geraadpleegd. Die heeft de procedure voor de jeugdrechtbank gestart en in oktober moeten we verschijnen. We konden ook via hem naar rechtbank, maar dat wisten wij dus totaal niet, ik ben ook achteraf gaan klagen bij die notaris en hij zei "tja het was een gezamenlijke overeenkomst tussen personen en ik heb dat enkel op papier gezet". Tja, wat moeten wij dan zeggen?
Het enige is dat onze advocaat ons altijd aanraad ons kalm te houden en tot oktober af te wachten en ook van een sociaal onderzoek te vermijden.

Nu ja, ondertussen vinden wij het niet meer kunnen dat we alles door de vingers moeten zien, ten eerste voor het kind zelf. Wij trachten haar zo goed mogelijk op te voeden en haar te leren wat kan en niet kan, maar de moeder leert haar te liegen tegen ons en stookt dat kind continu op. Het ergste, ze maakt haar eigen dochter uit, in die zin dat ze ze uitmaakt van miss"ik"(mijn naam houd ik privé), maar ja is het niet normaal dat als dat kind meer bij ons verblijft dan bij haar en dat wij er meer naar om kijken dat dat kind meer op mij begint te lijken dan op haar biologische moeder?
Zoals je zegt, het is een marginale situatie en wij zitten echt met onze handen in het haar. Telkenmale wij de moeder proberen te contacteren om het over het kind te hebben is die nieuwe vriend daar om ons uit te schelden, te bedreigen en te zeggen dat wij naar hem moeten luisteren. En wij, wij hebben ondertussen schrik om iets te ondernemen en mijn partner zijn dochter te verliezen. Want sorry wij willen dat kind niet terug een week bij haar moeder laten, dan komt er van dat kind niets goeds. Huiswerk is niet belangrijk, persoonlijke hygiëne is niet belangrijk enz enz enz
En ja sorry, een meisje van 10 dat bij haar halfbroer van 15 die ze amper kent in 1bed moet slapen en waar dan ook nog eens oma bij ligt, sorry dat is er over.
En ja van die beschonken toestand zijn er getuigen, de moeder heeft trouwens via sms toegegeven dat hij gedronken had want toen mijn man haar een sms stuurde om aub zo niet met dat kind te rijden antwoorde doodleuk "van 3 leffes(het waren er meer volgens ons) ben je niet in de wind"! Maw het mens snapt echt niet waar ze mee bezig is en heeft inderdaad begeleiding nodig.

Dus ja, ik denk dat wij klacht gaan neerleggen en ik ga eens proberen de sociale dienst te bereiken.
Hartelijk dank voor visie

Reclame

j.demoor

#4 , 09 jul 2011 09:51

“Art.374.§1...Hij(=de bevoegde rechter) bepaalt de wijze waarop de ouder die niet het ouderlijk gezag uitoefent, persoonlijk contact met het kind onderhoudt...”(Burgerlijk Wetboek).

‘Op 1maart wordt er bij de notaris een papier getekend waarin staat da de moeder...het kind enkel om de twee weken een weekend wenst te zien.’

Dat ’papier’ is bindend voor beide ouders ingevolge “Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet. Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun WEDERZIJDSE toestemming of op gronden door de wet erkend...”(Burgerlijk Wetboek).

“Art.584.De voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg doet, in gevallen die hij SPOEDEISEND acht, bij voorraad uitspraak in ALLE zaken...”(Gerechtelijk Wetboek).

‘De moeder zelf kijkt amper om naar het kind en de gezinssituatie ginder is echt afschuwelijk‘.

Uit wat u meedeelt kan afgeleid worden dat de voorzitter de gegeven situatie spoedeisend KAN achten.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 jul 2011 13:28

POS dossier laten opstarten door (jeugdbrigade) politie mogelijk zijn hier ook 'strafbare' zaken.
Brief naar jeugdparket indien men niet wil acteren Opletten politie is niet bevoegd om in te grijpen maar de instanties die zij moeten verwittigen wel
Ook sociale dienst gemeente contacteren

Dioluna
Topic Starter

#6 , 14 jul 2011 10:29

Gisteren brief van haar advocaat ontvangen met de melding dat wij het kind niet meer mogen bellen of contacteren, tenzij 1dag in de week en op het uur dat zij het zegt. In EOT staat weliswaar dat de ouder waar het kind niet bij verblijft ten allen tijde contact mag opnemen met zijn/haar kind wanneer hij of het kind dat wensen en dat telefonisch of schriftelijk. Ik vraag me af of zij of haar advocaat zo maar de beslissingen van het vonnis EOT teniet kunnen doen, want zo doet ze dat dus met alles!
In die brief beticht zij ons er ook van dat wij 'stoute' smsen naar haar sturen. Kan ik klacht indienen wegens lasterlijke aanvallen, want ik ben het wel grondig beu! Ik pik het niet dat een vreemde mij oplegt wat ik wel en niet mag, want ook ik mag dus niet meer naar het kind in kwestie bellen. Wetende dat het het kind is dat ons telkens contacteert en het was ook op haar aanvraag dat we die gsm hebben meegegeven.
Mevrouw beslist zomaar alles aan haar laars te lappen, elke overeenkomst, vonnis of niet, zij denkt dat ze alles kan en mag. Betalen voor haar kind doet ze niet, het kind opzadelen met schuldgevoelens, het kind pesten en opjutten omdat ze met ons op verlof gaat, haar uitschelden enz enz enz... Maar als het er op aan komt ons te pesten heeft ze wel geld genoeg voor een advocaat.
We gaan dus inderdaad de sociale dienst contacteren, das een feit!

Bijtje

#7 , 01 aug 2011 12:54

samen een papier bij de notaris getekend dat de moeder afstand doet van haar ouderlijk gezag?
Dat is niet eens wettelijk en die notaris heeft een beroepsfout gemaakt, want hij kan/mag u niet vertellen dat zo'n document bij rechtbank gewettigd kan worden.
btw: co-ouderschap hebben de ouders sowieso per wet, dat hoeft u niet overeen te komen.
Wat wel bespreekbaar is, is de verblijfsregeling.
Ik heb dit ook gedaan met mijn ex omdat hij agressief is en dit ook zelf inziet dus we hebben een verblijfsregeling vastgelegd op papier en er staat in die akte ook dat ik het ouderlijk gezag heb... wij willen dit ook laten bekrachtigen door de rechter, maar dat kan dus niet ?

Franciscus

#8 , 01 aug 2011 21:23

Hebt u ook een advocaat .... wel advocaat tegenpartij kan dan naar uw advocaat schrijven maar NIET naar u.
Indien geen advocaat kan hij dat wel gezien hij de vertegenwoordiger is van zijn 'cliënt'.
Maar hij (ttz zij) kan vragen wat hij wil het vonnis is datgene wat telt en dan de overeenkomst in een authentieke akte bij de notaris.
Is het (strafrechtelijke) luik al in aktie gezet jeugdbrigade sociale dienst enz...
Uiteraard ook de klacht wegens laster/eerroof e.v. artikels.

LoneWolfke

#9 , 02 aug 2011 11:47

Wat betreft het comité bijzondere jeugdzorg, moet je naar daar gaan met de hulpvraag enkel van jou uit.
Ik ben zo ook naar het comité gestapt met de hulpvraag de situatie omtrent mijn zoontje te onderzoeken in het kader van echtscheiding en de feiten vastgesteld door politie.
Maar het comité mag blijkbaar alleen in actie schieten als het vrijwillig door beide ouders aangevraagd wordt of als het door de rechtbank opgelegd is.
Enkel op jouw aanvraag, mogen zij in principe dus niet opstarten.

Wat wél kan, en zo hebben wij het ook gedaan, is met een éénzijdige hulpvraag gaan.
We hebben het zo kunnen kaderen dat wij dankzij die problemen in de echtscheiding zelf ook problemen ondervinden en steun kunnen gebruiken.
Op die manier kunnen ze wel helpen, nog steeds vrijwillig en de tegenpartij hoeft niet mee te werken zolang het niet opgelegd is.
Maar eens het comité dan met zijn onderzoek begint en vaststelt dat er wel degelijk problemen zijn, kunnen zij de zaak naar de jeugdrechtbank doorverwijzen en die kan de tegenpartij dan weer wel verplichten mee te werken en indien ze dat niet doen, zal de jeugdrechtbank daar op gebasseerd ook beslissingen nemen.

In ons geval wordt er zo dus een observatie door een OOOC gedaan waarin zowel onze thuissituatie als die van vader onderzocht wordt.
Momenteel alles dus vrijwillig en alle partijen mogen dus ook op eender welke moment besluiten hier niet langer aan mee te werken.

De voordelen dat het voor ons heeft opgeleverd, is bijvoorbeeld een sociaal overleg met alle betrokken partijen rondom mijn zoontje en onze thuissituatie.
We hebben een psychologe toegewezen gekregen voor ons zoontje zodat hij de psychologische problemen te boven kan komen die hierdoor gekomen zijn.
Ikzelf heb ook psychologische bijstand gekregen.
Wij hebben hulp in huis gekregen (ik heb een chronische pijnaandoening).
De vader voelde zich hierdoor toch wel onder druk gezet en heeft besloten alsnog vrijwillig mee te werken.
Er komt dus ook een uitgebreider onderzoek, meer gesprekken met beide partijen en vooral ook met ons zoontje omtrent de ganse situatie.

Beetje raar wel dat je het comité zo moet omzeilen, maar het resultaat is in principe hetzelfde en het gaat sneller ook.
Stuiten zij nu bv echt op problemen of tegenwerking, zijn zij verplicht het door te geven aan jeugdrechtbank.
Wil mijn ex bv plots niet meer meewerken maar eist hij terug contact met zijn zoon zonder de bezoekregeling na te leven, terwijl wij wel de bewijzen hebben dat onze ongerustheid gegrond is, kunnen zij niet anders dan de jeugdrechtbank inschakelen welke dan op hun beurt onderzoeken zal opleggen die niet afgewezen mogen worden. Doet hij dat dan toch, deze onderzoeken afwijzen, zal hij niet zomaar eender wat hij wil kunnen eisen, gezien wij over de nodige bewijsstukken bezitten en wel meegewerkt hebben aan de onderzoeken etc.

Ik geef het je maar mee, als je echt ongerust bent over de thuissituatie ginds, houdt je been dan stijf en ga terug aankloppen, met een persoonlijke hulpvraag deze keer, op jouw vrijwillige basis.
Dan wordt het in eerste instantie gekaderd als hulpverlening aan jouw gezin, maar uiteraard heeft de tegenpartij er altijd wel iets mee te maken en onderzoeken ze zowiezo hoe het gesteld is met het kind, daar wordt toch heel veel rekening mee gehouden.

Niet opgeven als je ongerust bent hoor. Je hebt op meer recht qua hulpverlening dan ze in eerste instantie zeggen, het is maar hoe je het kadert natuurlijk. En zo gaat de bal vaak snel wel aan het rollen.

Wat ik over die sms'n even wil meegeven: laten vastleggen door deurwaarder! Ook alle emails etc die je hebt.
Kost wel even wat geld, maar ook niet overdreven hoor.
Deze kan je wel degelijk gebruiken in onderzoek naar de woonomstandigheden van het kind en hoe de moeder en diens partner zich gedraagt, want ik kan me zo voorstellen dat ze naderhand alles zullen ontkennen.
Deze sms'n bijhouden en laten registreren door een deurwaarden, zeker doen, het is de moeite waard.

Voor de rest, als je kan, pv laten opmaken van agressief gedrag bv. Bellen ze jou op om je uit te schelden, mag jij de politie hiervan op de hoogte brengen en in jouw woorden zeggen hoe zij jou bedreigd hebben. Een heel gedoe natuurlijk en er zal niet onmiddelijk wat veranderen, maar de tegenpartij zal zo wel voelen dat jullie het menen dat je niet met dit gedrag opgezet bent en je mag dit zeker en vast doen.
Niet voor het minste geringste naar politie lopen natuurlijk, maar lijken de bedreigingen jou serieus of lopen ze uit de hand, zou ik toch eens een pv laten opmaken, de politie er veel meer bij betrekken.
Tevens zou ik aan de tegenpartij vragen om niet langer met jullie persoonlijk te communiceren, maar een tussenpersoon te zoeken.
Vervelend als je over het welzijn van het kind wil praten, maar het loopt toch steed op ruzie en gescheld, daar is niemand iets mee.
Praten over het kind zal toch niet zomaar 'lukken'. Leg je daar bij neer en vermijd al die ruzies.
Zoek via sociale werksters een manier om toch te communiceren, maar dan indirect, zodat jullie niet geconfronteerd worden met hun gescheld en bedreigingen. Ook hiervoor kan je comité aanspreken, alsook een CAW en zelfs het ocmw. Ook via het CLB op school kan je eens informeren in hoeverre zij hierin iets voor jou kunnen betekenen.

In principe moet er ook voor gezorgd worden dat het kind een eigen bed heeft. Eigen slaapkamer onder kinderen hoeft niet per se.
Maar als jij kan aantonen dat het kind geen privé slaapplaats heeft (een eigen bed dus) en met een persoon van het andere geslacht het bed moet delen, kan jij hen daarop aanspreken.
Je bent immers verplicht in bepaalde zaken te voorzien voor het welzijn van het kind. Eén daarvan is ervoor zorgen dat het kind de gelegendheid heeft om in een eigen bed te slapen wanneer het kind dat wenst. Het mag nooit gedwongen worden met andere personen het bed te delen, ongeacht of er seksuele betrekkingen zijn of niet.
Net zozeer mag het kind niet verplicht worden naakt te zijn in bijzijn van anderen, zeker als het anderen betreft als de ouders. Geeft het kind aan dat het zich niet prettig naakt voelt bij bv oma of halfbroer of weet ik veel, moet er voor gezorgd worden dat het kind zich privé 'naakt' kan zijn.
Het lichaam is van het kind zelf en niemand mag het kind verplicht bv te baden met andere familieleden als het zich er niet prettig bij voelt. Zelfde geldt ook voor de ouders. Als er grensoverschrijdend gedrag plaatsvind, moet je dat zeker aangeven en gaan ze zeker onderzoeken of het kind zich naakt moet voordoen in situatie die grensoverschrijdend zijn, ouder of niet! Een kind heeft rechten he.

Veel succes alleszins!

Franciscus

#10 , 02 aug 2011 12:41

PS een opname van een uit de hand gelopen gesprek scheldpartij kan perfect op een digitale recorder vb.
en is een geldig bewijs.... Dus neemt gewoon elk telefoongesprek op en geef dan de recorder aan de politie

Dioluna
Topic Starter

#11 , 06 aug 2011 05:33

De situatie loopt vreselijk uit de hand.
Sinds zondag is het kind terug bij de moeder. Onze advocaat had haar raadsman brief geschreven dat wij EOT blijven volgen en dus blijven contact opnemen met onze (stief)dochter en dat zij ons ook steeds kan en mag contacteren.
Wel ja, onze advocaat is sinds zondag in verlof, woensdag hebben ze dat ontdekt, sinds donderdag geen contact meer met het kind. Enkel op vrijdag en woensdag 19u mogen we half uurtje bellen.
Moeten wij godverdomme altijd gewoon knikken en luisteren naar een mens dat haar kind eerst vrijwillig afgeeft aan de vader en daarna last krijgt van jaloezie omdat haar dochter zich meer aan mij bindt dan aan haar? Waarom moeten wij EOT volgen en zij niet? En ondertussen kunnen wij nergen terecht, onze advocaat is in verlof en wij staan weer met rug tegen de muur. Laf vind ik het, echt laag en laf!
Wij zijn dan maar naar politie geweest en hebben klacht neergelegd, maar ja, dat veranderd NU niks aan de zaak!
Ondertussen hebben we omdat het vrijdag was en het voor mevrouw dust past, ons kleintje even kunnen horen en dat kind is echt verdrietig, ze is enorm geraakt door de situatie en bevestigd ons dat mama haar gsm (onze eigendom, wij dus meegegeven zodat madam niks moet betalen) heeft afgenomen en uitgezet. Ze mag ons niet meer contacteren. Ik vind dat erg, ze raakt er ons enorm mee, maar nog veel erger, ze doet er haar eigen kind pijn mee!
Kan ik ivm die gsm iets doen? Klacht wegens diefstal?
Wat moet ik toch doen? Ik weet echt niet meer wat ik moet doen om goed te doen. Het is voor mij al zwaar, wat moet dat voor dat kind niet zijn?

dank iedereen voor de antwoorden

Dioluna
Topic Starter

#12 , 06 aug 2011 05:35

Trouwens het kind heeft ondertussen terug in 1bed moeten slapen met haar helfbroer en grootmoeder, iets waar onze advocaat in zijn laatste schrijven duidelijk problemen mee had en haar ten stelligste had gevraagd niet meer te doen! Zo braaf zijn wij dus é, altijd maar knikken en alles voor de rust, maar het mag niet blijven duren, ik ga er stilletjes aan aan kapot. Ook mijn relatie lijdt hieronder!

Gebruiker21

#13 , 08 aug 2011 16:48

Ik heb geen ervaring in dit soort dingen, maar begrijp uw frustratie. Ik vraag me af: in de situatie zoals ik ze lees, wordt het kind min of meer mentaal mishandeld. Kan jeugdzorg / kinderbescherming hier niet tussenkomen, aangezien de leefomstandigheden van het kind alles behalve optimaal zijn? (voor de duidelijkheid, Dioluna, dit is een vraag aan de specialisten hier, niet aan u)

Niets belet u echter om de dienst kinderbescherming te contacteren en de situatie uit te leggen en te vragen of zij kunnen ingrijpen. Uw argumenten kunnen zijn:
1. Dat de vader zijn kind niet meer te zien krijgt, enkel een half uurtje aan de telefoon.
2. Dat u van het kind vernomen heeft dat ze in hetzelfde bed moet slapen als haar stiefbroer, en dit tegen haar zin.
3. Dat het kind ieder mogelijkheid ontnomen wordt om contact te hebben met de buitenwereld.
4. Dat het kind geregeld moet meerijden in een wagen met dronken chauffeur.
5. Dat de moeder meer op café zit dan wat anders.
6. Enz...

Als u iemand met een beetje verantwoordelijkheidszin aan de lijn heeft, denk ik dat er op zijn minst toch eens naar die situatie zal gekeken worden. Veel sterkte in ieder geval.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#14 , 27 aug 2011 18:40

U doet elke maal dat het vonnis niet nageleefd wordt aangifte.
U gaat ook eens proaten met de jeugdbrigade van de politie kwestie van een dossier op te starten.
(eventueel om vaststellingen te doen dat dronken moeder met kind in café zit en of rijdt.... in dat geval kan er eventueel naar magistraat gebeld worden en kind aan vader overgedragen).
Buiten de STRAFRECHTELIJKE procedure ook de burgerlijke procedure opstarten.
Het achterhouden van de gsm is GEEN diefstal als ouder ( met ouderlijk gezag) bepaal je wat en hoe een kind gebruik maakt van een gsm. Puur juridisch niets aan de hand.
Iets anders is het als moeder gebruik maakt van de gsm ..... maar dan nog niet direct strafbaar.

Heidi76

#15 , 23 nov 2014 22:45

Mijn man is gescheiden en heeft 2 kinderen van 18 en een dochter van 15 jaar. Zij wonen bij hun moeder maar die gaat elke dag werken en als ze dan eens vrij heeft gaat ze weg .
Ze wil zo veel mogelijk thuis weg zijn omdat ze al problemen heeft met haar zoon die onhandelbaar is.
Nu heeft de dochter van 15 een vriend van 18 . Wij zijn van het weekend iets te weten gekomen waar we echt niet goed van zijn.
Zij luistert niets meer naar haar ma gaat elke dag weg ook als ze er geen toestemming voor heeft.
Wij moeten maar van op afstand toekijken hoe nu ook zij de verkeerde richting uitgaat. Mijn man heeft het er heel moeilijk mee en ikzelf ook .
Zouden haar liever bij ons in huis hebben zodat ze terug wat gezag heeft.
Ben er zeker van dat als het zo blijf verder duren dat het verkeerd gaat aflopen.
Wat kunnen we doen want haar moeder doet er niets aan

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”