winkeldiefstal met vergoeding.

solapa
Topic Starter

winkeldiefstal met vergoeding.

#1 , 16 nov 2011 16:02

Wat gebeurt er als men een winkeldiefstal pleegt twv 20euro maar je die 20 euro meteen vergoed? Er is een pv opgemaakt door de politie en deze ging dit doorsturen naar het parket.

Normaal gezien zou dit worden doorgestuurd naar de stad, zodat men een gemeentelijke administratieve sanctie zou krijgen (GAS) want er is een bekentenis en het is de eerste keer dat men in aanraking komt met justitie, het strafblad is dus nog blanco.

Nu vraag ik mij af, of men dit nog steeds doorstuurt naar de stad voor een GAS of dat het parket de zaak bekijkt door dat er al een vergoeding is betaalt?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 nov 2011 12:58

Bij mijn weten is de stad (nog steeds) niet bevoegd voor diefstal. Wie heeft u DAT verteld??
Diefstal is een correctioneel vervolgbaar feit (wanbedrijf). Komt voor de correctionele rechtbank art 461 SW min een maand en max 5 jaar en geldboete.
Eerste maal alles betaald geen verdere schade? 'kan' parket een minnelijke regeling treffen.
Heeft politie uw vingerafdrukken en foto genomen??

sheepie

#3 , 17 nov 2011 13:43

Bij mijn weten is de stad (nog steeds) niet bevoegd voor diefstal. Wie heeft u DAT verteld??
Had dit al eens gelezen in de krant in het verleden...
http://www.gent.be/eCache/THE/4/159.bGl ... RoPTQ.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Let wel, dit is voor de Stad Gent... hoe het zit met andere steden en gemeenten weet ik niet

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 nov 2011 19:47

En is dat ondertussen goedgekeurd?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”