diefstal

fifteen49
Topic Starter

diefstal

#1 , 26 feb 2012 01:54

Op mijn 14 heb ik, samen met een vriendin winkeldiefstal gepleegd, heel stom natuurlijk want het was ook maar een sleutelhanger.
Politie was erbij gehaald en wij zijn mee naar het politiekantoor gegaan.
Nu vraag ik me af of dit op mijn strafblad staat? Of of het gewoon nog ergens te vinden valt wat ik juist uitgestoken heb?
Het is ondertussen ook 14 jaar geleden.

bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken

#2 , 26 feb 2012 09:30

zeker weten

Oude Belg

#3 , 26 feb 2012 09:56

Bent u veroordeeld door de rechtbank? Indien niet (en dat kan zelfs niet, aangezien u minderjarig was), hebt u een maagdelijk strafblad.
Op beide oren slapen, dus.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Reclame

fifteen49
Topic Starter

#4 , 26 feb 2012 16:48

neen, ik ben niet veroordeeld geweest.
Ik ben na een paar maanden op gesprek moet gaan bij een soort van begeleidster,
na een kort gesprek had ze me verteld dat er geen gevolgen aan vast hangen.
Maar ik vroeg me dus gewoon af of het nog ergens te vinden valt wat ik toen heb uitgestoken.

Oude Belg

#5 , 26 feb 2012 18:05

Niet dus. Het zou trouwens maar erg zijn dat je voor een stomme stoot jarenlang zou moeten boeten. Dit is -en terecht- nergens meer terug te vinden.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 feb 2012 22:03

Wel nog terug te vinden. Gerecht gooit niet direct iets weg hoor.
Maar dossier zal zo wie zo gesloten zijn.
In principe hebben de reguliere politiediensten nooit toegang tot dit soort dossiers.
Dus geen schrik meer hebben.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”