Schadevergoeding op basis van een pv

ubersuperduper
Topic Starter

Schadevergoeding op basis van een pv

#1 , 11 mar 2012 16:35

Een jaartje geleden werd ik lastig gevallen door enkele personen. Op een keer plakte een ervan een kauwgom op mijn trui, en ik werd zo kwaad dat ik die persoon een flinke kopstoot heb gegeven, en ben daar om 1 uur in de nacht vertrokken.
Die personen zijn de dag later een klacht gaan neerleggen bij de politie met het hele gedoe achteraf. Later werd ik opgeroepen om een verklaring af te leggen waarmee ik een kort verhaal heb gedaan. De agent heeft dit genoteerd als "wenst geen verklaring af te leggen zonder raadsman of bijstand". Verder heb ik er niets meer van gehoord op geen enkele weg.

Als eerste vraag: Wat zou of moet ik er van horen?

Verder: in hun verklaring werd gezegd dat die feiten om 2 uur zijn gebeurd volgens 1 van hen zijn ze dan naar spoed gereden.
Echter, ik was al om 1 uur thuis. En ik heb niets toegegeven. Er zijn mensen (ouders, broer) die dat kunnen bevestigen.

Nu een jaar later krijg ik een brief van kbc, mijn adres van toen dat niemand kende. Zelfs de aanklagers niet. Ondertussen woon ik daar niet meer en ik, noch een andere persoon heeft die aangetekende brief dus ook niet afgetekend, maar hij stak gewoon in de bus. In die brief vraagt/dwingt kbc mij een morele schadevergoeding te betalen voor 11 dagen. Dit papier is getekend door een dokter die ik ken, maar slechts half ingevuld.
beschrijving van het letsel: "hoofdpijn, misselijk en een buil". Verder de datums en voor de rest niets. Geen datum van eerste onderzoek en dergelijke.

De tweeede vraag dus: Kan kbc zomaar geld vragen zonder enige bevestiging van de politie, en hoe kan kbc aan mijn adres, want dit was enkel en alleen bij de gemeente gekend. ik woonde er slechts enkele dagen.
Is dit dan ook niet schending van de privacy, want ik wil echt niets meer met kbc, noch hun partners te maken hebben wegens voorgaande redenen (rekening afsluiten en het geld in beslag nemen)

Alvast bedankt,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 mar 2012 16:44

Redelijk verward verhaal vind je ook niet??
Er is PV opgesteld na aangifte. Blijkbaar heb je geen verklaring willen afleggen .... hoe weet je dan wat de politie-inspecteur heeft opgeschreven?
Wat u moet horen ...... mogelijk een dagvaarding voor de correctionele rechtbank wegens opzettelijke slagen en verwondingen?
Hoe ken je HUN verklaring???
Mijn adres van toen dat niemand kende??? heb je verschillende adressen dan? en hoe heeft de politie u dan gevonden?
Hoe kom je dan aan die brief?
Wat heeft kbc met u te maken? was die aanwezig op de feiten of heeft die van u een kopstoot gekregen?
U woont daar niet meer maar de gemeente kent het wel?
Waren de partners van kbc ook aanwezig op de feiten??

ubersuperduper
Topic Starter

#3 , 11 mar 2012 17:06

De inspecteur heeft dat zo genoteerd en ik heb dat zo ook ondertekend, want ik wist niet wat anders te doen.
De inspecteur heeft dat dus ook gezegd dat die personen 2 uur als tijdstip hebben opgegeven en nog enkele andere details..
Dat huis is van mijn vader. ik ben er enkele maanden gaan wonen maar wegens school en dergelijke ben ik terug verhuist naar de vorige woonplaats, en dat huis staat officieel leeg. Af en toe moet iemand de post daar gaan uithalen en daar zat dus ook die brief bij, getiteld als aangetekend, en er lag ook een papiertje bij van de post om een getekende zending te gaan halen. Hoe de politie mij gevonden heeft is en blijft me ook een raadsel. Ik neem aan dat ze dit zijn gaan opvragen bij de gemeente?

Kbc is de verzekeringsmaatschappij van de andere persoon, maar persoonlijk heb ik er niets mee te maken. Er waren andere personen aanwezig maar geen getuigen aan beide kanten. De 2 personen die mij lastig vielen spannen natuurlijk samen.
Dit pv is meer dan een jaar geleden opgesteld en heb er helemaal niets meer van gehoord. Mijn adreswijziging is doorgegeven op het gemeentehuis en goedgekeurd, ook al weer maanden geleden.

Reclame

Franciscus

#4 , 11 mar 2012 17:29

Dan zal KBC als verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij u aangetekend en met gewone brief in gebreke hebben gesteld.
Het zal nu vermoedelijk wachten zijn op de dagvaarding voor de correctionele rechtbank denk ik.
PS volgens de (huidige) Salduz wetgeving mag je nu idd een advocaat raadplegen VOOR je terug verhoord wordt door de politie.
Zal op de uitnodiging staan.

ubersuperduper
Topic Starter

#5 , 11 mar 2012 17:38

Maar dan vind ik het raar dat kbc een rekening stuurt voordat er zelfs iets is gebeurd.
En voor ik het vergeet te melden: ik had een schriftelijke bevestiging gevraagd via de post van mijn verklaring maar deze heb ik echter ook nooit ontvangen.
Maw, ik weet nog altijd niet wat ik ermee moet doen. Betalen en zwijgen, niet betalen en de kbc eens contacteren,..
En wat houdt dat allemaal in, dagvaarding, correctionele rechtbank. Ik heb er totaal geen ervaring mee. Maar dit wil dus zeggen dat ik diep in de problemen zit?
Aangezien ik naar school ga, geen werk heb en nu een stagecontract heb van 12 weken heb ik niet het geld, noch de tijd voor al dat gedoe. Anders kan ik mijn stage dus niet doorzetten en kan ik dat volgend jaar nog eens overdoen. Zucht

Franciscus

#6 , 11 mar 2012 21:21

schriftelijke bevestiging van verklaring gevraagd aan wie?

ter info
http://www.elfri.be/slagen-en-verwondingen" onclick="window.open(this.href);return false;

Kingfisher

#7 , 12 mar 2012 16:20

Volgens mij is de zaak gesopeneerd, waardoor de PV is vrij gegeven aan de verzekeringsmaatschappij. Als ge een familiale verzekering hebt met rechtsbijstand, is het nu de moment om ze in te schakelen (moest al eerder gebeurd zijn, maar soit).

KBC gaat als verzekeringsmaatschappij in de plaats staan/optreden in naam van de tegenpartij.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”