Een jaartje geleden werd ik lastig gevallen door enkele personen. Op een keer plakte een ervan een kauwgom op mijn trui, en ik werd zo kwaad dat ik die persoon een flinke kopstoot heb gegeven, en ben daar om 1 uur in de nacht vertrokken.
Die personen zijn de dag later een klacht gaan neerleggen bij de politie met het hele gedoe achteraf. Later werd ik opgeroepen om een verklaring af te leggen waarmee ik een kort verhaal heb gedaan. De agent heeft dit genoteerd als "wenst geen verklaring af te leggen zonder raadsman of bijstand". Verder heb ik er niets meer van gehoord op geen enkele weg.
Als eerste vraag: Wat zou of moet ik er van horen?
Verder: in hun verklaring werd gezegd dat die feiten om 2 uur zijn gebeurd volgens 1 van hen zijn ze dan naar spoed gereden.
Echter, ik was al om 1 uur thuis. En ik heb niets toegegeven. Er zijn mensen (ouders, broer) die dat kunnen bevestigen.
Nu een jaar later krijg ik een brief van kbc, mijn adres van toen dat niemand kende. Zelfs de aanklagers niet. Ondertussen woon ik daar niet meer en ik, noch een andere persoon heeft die aangetekende brief dus ook niet afgetekend, maar hij stak gewoon in de bus. In die brief vraagt/dwingt kbc mij een morele schadevergoeding te betalen voor 11 dagen. Dit papier is getekend door een dokter die ik ken, maar slechts half ingevuld.
beschrijving van het letsel: "hoofdpijn, misselijk en een buil". Verder de datums en voor de rest niets. Geen datum van eerste onderzoek en dergelijke.
De tweeede vraag dus: Kan kbc zomaar geld vragen zonder enige bevestiging van de politie, en hoe kan kbc aan mijn adres, want dit was enkel en alleen bij de gemeente gekend. ik woonde er slechts enkele dagen.
Is dit dan ook niet schending van de privacy, want ik wil echt niets meer met kbc, noch hun partners te maken hebben wegens voorgaande redenen (rekening afsluiten en het geld in beslag nemen)
Alvast bedankt,