kwaadwillige oproepen

mccoy016
Topic Starter

kwaadwillige oproepen

#1 , 11 apr 2012 10:40

Mijn vriendin werd enkele weken geleden het slachtoffer van verscheidene kwaadwillige oproepen via haar gsm.
Aan de andere lijn was een lange stilte te horen, uiteindelijk gevolgd door een faxapparaat op vervelende tijdstippen.
Klacht ingediend bij de ombudsdienst Telecommunicatie, die een grondig onderzoek voerden en firma konden identificeren.
Deze informeerden ons omtrent verdere stappen: klacht indienen bij procureur, burgerlijke partij bij onderzoeksrechter of rechtstreeks dag voor CR.
Nu zijn wij echter niet vertrouwd met deze procedures.
Wij voelen ons wel benadeeld en zouden morele schadevergoeding kunnen eisen.
Hoe groot is de kans echter op slagen en zal de procedurekwestie ons niet eerder financieel benadelen?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 apr 2012 14:54

Kwaadwillig? in welke zijn?
Faxapparaat wil dat niet zeggen dat ergens automatisch nummers worden opgeroepen?
Wat was de reactie van de firma.
In principe neemt ombudsdienst contact met 'dader' en vraagt te stoppen... wat is er verder dan nog gebeurd?
Klacht bij procureur wil zeggen dat u aangifte bij politie doet en de gegevens van ombudsdienst meeneemt en (copie) aan politie overhandigt. Politie stuurt het PV naar het parket die dan verder beslist.
Best zal je na de aangifte u ook als slachtoffer laten registreren bij de griffie parket eerste aanleg. De politie zal dat wel uitleggen.
U kan indien zaak naar rechtbank wordt verwezen u burgerlijk partij stellen.
Als u echter rechtstreeks naar de onderzoeksrechter stapt (zal na betaling van een borg) de zaak automatisch in onderzoek worden genomen.
Als u de tegenpartij kent kan u voor dit wanbedrijf deze firma ook rechtstreeks dagvaarden voor de correctionele rechtbank.
Wat mij betreft zijn optie twee en drie overtrokken. Dit zou ik pas doen als er tientallen oproepen zouden geweest zijn.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”