Laster en eerroof ????

leeuwke1969
Topic Starter

Laster en eerroof ????

#1 , 26 apr 2012 13:35

Naar aanleiding van mijn post in de rubriek echtscheiding is er nu iets gebeurd zodat ik het verhaal hier post en er een stuk aan brei.

Mijn man heeft naar aanleiding van zijn barslecht vonnis ivm het omgangsrecht van de zijn kinderen de beroepsprocedure opgestart. Alhoewel onze raadsman herhaaldelijk in het vorige proces aangekaart heeft dat de mama haar niet aan het vonnis kan houden. Maar blijkbaar was dit voor de rechter maar een detail.

Nu blijkt dus wederom dat mijn man en onze raadsman gelijk hadden. Dat is het verhaal van vrijdag :

Ik ga met mijn dochter mijn stiefzoontje aan school ophalen, zoals vermeld in het vonnis. Ik ga tot aan de klas en ik zie eerst de vriend van de moeder en aan de klas staat de moeder zelf.

Ik negeer haar, maar mijn hart klopt in mijn keel. Ik weet wat er staat aan te komen. Intussen is haar vriend er ook bijgekomen. De moeder deelt mij mee dat ik :
ten eerste, de kleine niet mag afhalen (ik mag hem afhalen aan school, maar niet terugbrengen omdat de moeder mij enorm viseert en ze problemen willen vermijden)
ten tweede, dat de papa eerst de alimentatie moet betalen en pas dan de kleine meekrijgt. Geen alimentatie, geen zoontje (vonnis is van 27/2 en mijn man betaalt 300€ voor de kinderen vanaf maart, de rechter heeft echter bevolen dat mijn man nog eens een extra 1200€ mag ophoesten in achterstal aan alimentatie. Mijn man moest echter tot aan de uitspraak in het laatste vonnis geen alimentatie betalen aangezien de dochter nog aan hem was toegewezen en zij de duurste was van de 2 kinderen en dit gecompenseerd werd met het zoontje. Het feit dat de papa alle schoolrekeningen heeft betaald en moeder het kindergeld in haar zakken heeft gestoken gedurende meer dan een half jaar is hier bijzaak)

Later op de avond kregen zowel mijn man als ikzelf een sms van haar met de mededeling dat zolang mijn man geen job heeft van 9tot 4??????? hij zijn zoon niet meer ziet.

Ik vermoed dat ze nog niet weet dat mijn man naar aanleiding van zijn barslechte vonnis beroep heeft aangetekend en dat ze waarschijnlijk nog niet weet dat er een onderzoek loopt naar de thuissituatie naar aanleiding van een paar feiten van vorig jaar......

Vandaag is de ex van mijn man opgeroepen om zich naar het politiekantoor te begeven voor verhoor naar aanleiding van bovenstaand feit, het niet naleven van het omgangsrecht.
Nu is ze zo kwaad daarvoor dat ze klacht gaat neerleggen tegen mijn zoon voor aanranding van haar dochter !!!! Dit zijn regelrechte leugens en nu weet ik niet wat ik daaraan kan doen. Iemand een idee ? Kan ik klacht neerleggen wegens laster en eerroof ? Haar eigenste schoonzus heeft mij het bericht dat ze ontvangen heeft aan mij en mijn man doorgestuurd. Ze wilde ons dit meedelen wat dit is er ver over en ze kon dit niet zomaar laten gebeuren.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 apr 2012 18:40

Hebt u het kind meegekregen .... zoniet is het een weigering van haar en dient daar aangifte van gedaan te worden.
Het betalen van de alimentatie is ook voorzien in vonnis en dient te gebeuren ....edoch tegenpartij kan en MAG het gijzelen van het kind niet als onderpand tot betalen gebruiken .... in het strafwetboek noemt dat afpersing.
Gelet op de datum .... kan dus zijn dat echtgenoot nog in beroep gaat ...dus is dat vonnis vermoedelijk niet bij voorraad en zeker niet in kracht/gezag van gewijsde.

Schoolrekeningen en kindergeld .... dat moet uitgevoerd worden zoals in vonnis staat.

Sms .... 'kan' beschouwd worden als een bedreiging.

Uw zoon wat is zijn leeftijd en die van de stiefdochter?
Waar is dochter ingeschreven/waar woont ze?
Normaliter staat het iedereen dus ook de ouder vrij om klacht/ aangifte te doen voor eender welk strafbaar feit.
Echter er moeten wel bewijzen geleverd worden.
De doorgestuurde berichten zeker bijhouden ( liefst dat van uw schoonzuster ook).
Persoonlijk zou ik nog geen klacht neerleggen want u hebt niet veel in handen enkel iets wat de schoonzuster heeft gestuurd ....
Dan hangt het al af wat die aan u heeft geschreven en wat er in de oorspronkelijke SMS staat.
Is de schoonzuster bereid om een verklaring af te leggen EN de sms als 'bewijs' te laten gebruiken??
PS zorg dat je een digitaal opnametoestelletje bij hebt als de mogelijkheid bestaat dat je tegenpartij tegen het lijf loopt.
PSPS bezorg de school een copie van het vonnis. Dit om te beletten dat ze een foute tussenkomst zouden doen.
Vb u weigeren het kind mee te geven.....

Is blijkbaar al in beroep gegaan.....

leeuwke1969
Topic Starter

#3 , 26 apr 2012 19:08

Hebt u het kind meegekregen .... zoniet is het een weigering van haar en dient daar aangifte van gedaan te worden.
Het betalen van de alimentatie is ook voorzien in vonnis en dient te gebeuren ....edoch tegenpartij kan en MAG het gijzelen van het kind niet als onderpand tot betalen gebruiken .... in het strafwetboek noemt dat afpersing.
Gelet op de datum .... kan dus zijn dat echtgenoot nog in beroep gaat ...dus is dat vonnis vermoedelijk niet bij voorraad en zeker niet in kracht/gezag van gewijsde.

Schoolrekeningen en kindergeld .... dat moet uitgevoerd worden zoals in vonnis staat.

Sms .... 'kan' beschouwd worden als een bedreiging.

Naar aanleiding van die aangifte moest de moeder vandaag op het politiekantoor verschijnen en daarom ging ze klacht neerleggen tegen mijn zoon

Uw zoon wat is zijn leeftijd en die van de stiefdochter?
zoon is sedert vorige week 16 jaar en stiefdochter wordt 16, maar ze komt al meer dan een jaar niet meer bij ons
Waar is dochter ingeschreven/waar woont ze?
Ze woont en is ingeschreven bij de moeder
Normaliter staat het iedereen dus ook de ouder vrij om klacht/ aangifte te doen voor eender welk strafbaar feit.
Echter er moeten wel bewijzen geleverd worden.
Dat is het hem juist er is niets gebeurd dus zijn er geen bewijzen. Maar ze zijn nog niet doodgegaan van hun eerste leugen
De doorgestuurde berichten zeker bijhouden ( liefst dat van uw schoonzuster ook).
Persoonlijk zou ik nog geen klacht neerleggen want u hebt niet veel in handen enkel iets wat de schoonzuster heeft gestuurd ....
Dan hangt het al af wat die aan u heeft geschreven en wat er in de oorspronkelijke SMS staat.
Is de schoonzuster bereid om een verklaring af te leggen EN de sms als 'bewijs' te laten gebruiken??
PS zorg dat je een digitaal opnametoestelletje bij hebt als de mogelijkheid bestaat dat je tegenpartij tegen het lijf loopt.
PSPS bezorg de school een copie van het vonnis. Dit om te beletten dat ze een foute tussenkomst zouden doen.
Vb u weigeren het kind mee te geven.....

Is blijkbaar al in beroep gegaan.....

Reclame

leeuwke1969
Topic Starter

#4 , 01 mei 2012 14:26

Wat gebeurt er als ze effectief klacht heeft neergelegd ? Blijkbaar is dit het geval heb ik van haar schoonzuster gehoord. Ik heb mijn zoon er nog niets over verteld maar ik heb wel al contact opgenomen met onze raadsman en met onze wijkagent. Het probleem is dat ze kunnen liegen als de beste en volgens de schoonzus zit de stiefdochter ook nog eens aan het spul... Het is hallucinant wat er nu gebeurd. Ik ben ten einde raad....

Franciscus

#5 , 01 mei 2012 22:30

Het spul??

leeuwke1969
Topic Starter

#6 , 02 mei 2012 07:28

@ franciscus - drugs.... Het is wel van horen zeggen, maar ik vraag mij af waarom de schoonzus zou liegen.....

eylis

#7 , 02 mei 2012 08:40

practische tip:

in eerste instantie als je je stiefzoontje van de school ophaalt: vermijdt de "opdagende" moeder.
Ze heeft strikt genomen géén communicaties tov u te doen, die moet ze doen tov de papa.
dus zodra ze op je afgestapt komt en begint te praten, zeg je rustig, klaar en duidelijk zodat eventuele omstanders dit ook kunnen horen.
Dag mevrouw: ik kom Xx ophalen zoals de papa mij gevraagd heeft. Voor de serene gang van zaken en om alle misverstanden te vermijden: als u belangrijke dingen te bespreken heeft mbt XX, gelieve contact te nemen met de papa. Ik ben géén betrokken ouder en ik kan géén stanpunt innemen in deze materie. Nog een prettige dag.

leeuwke1969
Topic Starter

#8 , 02 mei 2012 10:14

Dit doe ik ook, maar zij begon te roepen en te tieren en ik werd door een lerares vriendelijk verzocht om naar buiten te gaan. School gaf mijn stiefzoontje mee aan de moeder. Intussen is er wel contact opgenomen geweest met school en werd hen vriendelijk verzocht om het vonnis na te leven. Zo niet wordt er klacht tegen de school neergelegd.... De directrice was plots stil....

Maar mijn grootste zorg is nu mijn zoon en de klacht die tegen hem is neergelegd door de ex van mijn man.

Turaki

#9 , 02 mei 2012 10:17

Zolang u niets heeft ontvangen, kan u nog niets doen. U weet ook nog niet wat er juist in de klacht staat, noch welke bewijzen er zouden zijn.

U heeft reeds contact gehad met uw raadsman, meer kan u nu niet doen.

Franciscus

#10 , 02 mei 2012 13:58

Als minderjarige zo wie zo een vertrouwenspersoon. Deze mag wel niet tussenkomen.
Salduz wetgeving ook van toepassing..
Volgens mij type 3 verhoor dus advocaat..
Zal zo wie zo op de uitnodiging staan.

leeuwke1969
Topic Starter

#11 , 03 mei 2012 09:53

Ze weten dus vanaf vandaag dat de papa in beroep is gegaan en nu begint het weer. De dreigementen komen eraan. Het is zelfs zo dat de dochter op haar facebookpagina ons zwart maakt. Maar aangezien wij niet op haar facebook profiel kunnen, weten wij niet wat ze schrijft.... Ik vraag mij af waar dat gaat eindigen....

Franciscus

#12 , 04 mei 2012 13:04

misschien voor de school nog interessant.
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13584" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ond.vlaanderen.be/edulex/dat ... ocid=13824" onclick="window.open(this.href);return false;

leeuwke1969
Topic Starter

#13 , 06 aug 2012 11:47

In de conclusie van de haar raadsman voor het hof van beroep staat er dus wel degelijk op vermeld dat er 2 klachten zijn neergelegd tegen mijn zoon (ik vermoed moeder EN dochter) en dit op 27/04. Ik heb klacht neergelegd wegens laster en eerroof op 01/05. Wij hebben echter nog niets gehoord, is dit normaal ? Of kan er nog iets volgen ?

Franciscus

#14 , 06 aug 2012 11:56

Is normaal .... wonen jullie in hetzelfde gerechtelijk arrondissement.
Kan uw advocaat aan zijn confrater de PV nr niet opvragen...
Tegenpartij zegt dat maar kan ze hiervan het bewijs dan ook leveren.
Uw advocaat kan steeds aan parket vragen of er aangifte is geweest en zo ja welke PV nr en wat het gevolg is.

leeuwke1969
Topic Starter

#15 , 06 aug 2012 12:50

neen, wij wonen elk in een verschillend arrondissement.
Wij weten ook niet wat er in die PV staat alleen dat ze beide pv's als bewijsstukken in het dossier hebben toegevoegd. Ik heb het gevoel dat ze vooral mij en mijn kinderen willen treffen. Ook in de conclusie word ik als de verpersoonlijking van het kwaad :twisted: omschreven :wink: .

Ik zou niet weten wat ze zouden hebben als bewijs. Het is enkel en alleen wat zij verklaard hebben, en het zal wss heel goed op mekaar afgestemd zijn. Het is wel zo dat de dochter van vriendje naar vriendje fladdert en wij hebben hier foto's op de pc als bewijs, moest dit nodig zijn. Aangezien onze wijkagent hier is geweest voor iets anders heb ik er hem over aangesproken, hij zal eens nazien of hij iets kan terugvinden. Hij zegt dat het wel nog kan dat er iets volgt, maar dat het evengoed niets kan zijn.... Ik zou graag zekerheid hebben, enkel en alleen voor de gemoedsrust van mijn zoon aan wie we het hebben moet vertellen en hem zouden kunnen voorbereiden als er een verhoor zou komen, zodat hij niet verrast wordt.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”