parnergeweld

peter1977
Topic Starter

parnergeweld

#1 , 05 okt 2012 17:33

er mijn ex net als ik bij de politie een gesprek voorgesteld ivb partnergeweld..., wat is hier de doelstelling van? willen ze het koppel(wij) zo terug bij elkaar krijgen? ik sta voor elk gesprek open al is het om dit van mij af te praten, maar terug gaan naar waar ik van kom, neen!!! karakter kan je niet veranderen en vrees dat de excessen aleen nog maarerger zouden worden bij mijn ex... Kan me hier iemand duidelijke uitleg overgeven zo ook wat voor organisatie zich hier mee bezighoudt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 okt 2012 17:49

Kwam uitnodiging van dienst Slazo
of van dienst Intra-Familiaal -Geweld?

peter1977
Topic Starter

#3 , 05 okt 2012 17:55

uitn moet ng komen zou binnen 5werkdagen binnen zijn.
zou willen weten wat daar de bedoeling van is?

Reclame

peter1977
Topic Starter

#4 , 05 okt 2012 18:08

uitn moet ng komen zou binnen 5werkdagen binnen zijn.
zou willen weten wat daar de bedoeling van is?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 okt 2012 18:09

Ik vermoed gezien beide zijn uitgenodigd.
Er is iets gebeurd waardoor PV is opgesteld ... enige tijd geleden. Dat een van de partijen mogelijk is voorgeleid ofwel bij pdK ofwel bij onderzoeksrechter.
Nu zal ook vermoedelijk dienst IFG van het parket of OR een aantal opdrachten hebben ontvangen.
Dit in het kader van enkele omzendbriefen (College procureurs- generaal) inzake IFG
Zij zullen met beide partijen praten afzonderlijk en samen.
Mogelijk hebben zij al opdracht om bepaalde afspraken (voorwaarden) aan beide partijen voor te stellen (op te leggen).
Al naargelang wat er gebeurd is kan het niet meewerken als gevolg hebben dat de niet-meewerkende partij binnen de kortste keren gedagvaard zal worden voor de rechtbank.
Of een of ander bevelschrift wordt afgeleverd.
Hoofdlijn bij IFG is personen echter via bemiddeling/therapie te helpen om de problemen te begrijpen. Dit gebeurt wel door gekwalificeerde personen psychologen, therapeuten enz ..
Deze hebben niets met politie te maken maar zijn ofwel vrij te kiezen ofwel via een van de vzw's die zich met deze problematiek bezig houden.

PS Kan u mij ook zeggen wat de tekst is op de uitnodiging...
Al naargelang de reden van uitnodiging moeten er bepaalde zaken op de uitnodiging staan...
U mag dat vb laten weten via 'PB'

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”