ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen dus doe ik maar gewoon het verhaal en hoop een aantal reacties te krijgen.
ik ben een beetje een voetbalfanaat en heb een paar weken geleden besloten om nog eens de reis naar ajax amsterdam
te doen, ik woon nu al 3 jaar samen met mijn vriendin dus ga ik niet veel meer naar de voetbal. ik keek hier dan ook
echt naar uit. ikzelf woon in west vlaanderen (dit ter informatie) en heb de busrit gemaakt met mijn neef en beste
vriend. eenmaal aangekomen hangen wij want rond aan het stadion, het duurt nog ongeveer een uurtje voor de match
begint. ook wil ik vermelden dat ik niet dronken was of high ofzo ik had heel de avond 3 biertjes op. de match begint bijna
en wij begeven ons richting onze ingang en daar staan een stuk of 10 politieagenten. wij moet die redelijk dicht passeren
en terwijl we die passeren zet 1 van die agenten een stap achteruit, ik dacht hij mij ging aanlopen dus steek ik mijn hand uit
en raak hem echt ontzettend licht aan aan zijn onderkant van zijn nek. maar dan echt ontzettend licht, het topje van mijn vinger
zat misschien een halve seconde tegen hem aan. ik wandelde rustig door want er was eigenlijk niets gebeurd maar nog geen
2 meter verder werd ik hardhandig door een 5tal politieagenten tegen de combie aangegooid en geboeid. ik heb mij totaal niet
verzet of tegengesproken. toen ik vroeg wat ik misdaan had pakten ze mij nog harder aan en schreeuwden ze dat ik mijn bek moest
houden. ik werd duidelijk gemaakt dat ik aangehouden was en dat ik zeker de match niet zou zien en dat ik pas de dag erna zou
vrijgelaten worden als ik niet direct 100€ ophoeste. ik werd dus beschuldigd dat ik zijn petje wou afslaan (ja langs achter, alsof dat mogelijk is)
ik had geen cash meer bij en mijn bankkaarten lagen nog in de auto in belgie.
dus werd ik vastgehouden. ik werd meegenomen naar een cel waar ik gefouilleerd werd, en ze dreigden dat ik er een tijdje zou zitten
als ik die 100€ niet gaf. ik werd na een uur ofzo vrijgelaten omdat het duidelijk werd voor hen dat ik geen geld had. ze hebben
mij dan maar een boete uitgeschreven voor openbare ordeverstoring van 100€ . ik heb een kopie van die boete maar ik zou
thuis een overschrijving ontvangen en zo moest ik die boete dan betalen. die nederlandse agenten lachen er dus niet mee
nu enkele vragen. op die boete hebben ze mijn naam verkeerd gespeld. en die boete komt van uit nederland, terwijl ik belg ben.
moet ik die dan eigenlijk betalen? ik word niet voor de rechter gesleept ofzo het is een gewone boete voor ordeverstoring. ik vind
het erg dat ik zonder rechter of advocaat of weet ik veel ter plaatse schuldig bevonden ben terwijl ik eigenlijk niets gedaan heb.
ik heb ook geen zin om in beroep te gaan ofzo tegen die agenten ik laat het best bij wat het is, een boete en geen rechtzaak. maar
aangezien ik belg ben en ze mijn naam mis hebben gespeld moet ik die dan wel betalen? (ze hebben wel mijn adres juist geschreven)
hopelijk krijg ik wat informatie en hulp, bedankt alvast op voorhand.
( er is ook trouwen nooit een pv opgemaakt geweest of een verklaring van mij afgenomen)