slagen en verwondingen

essie
Topic Starter

slagen en verwondingen

#1 , 08 feb 2013 22:24

Hallo
Ik weet niet of iemand mij hier kan helpen.
Maar mijn dochter van 12 jaar wordt al een maand gepest door een Afrikaan, 14 jaar,
zo is ze onderbespuwd thuis gekomen.
De reden hiervoor was omdat zij zijn vriendinnetje niet wou zijn????

Die week erachter zijn ze mijn zoontje van 8 gaan lastigvallen, dit door het broertje van die jongen.
Daar ben ik zelf tussen gekomen.
Tot een week erna heeft die grote jongen, niet beter gevonden dan mijn dochter een kopstoot te geven.
Als ouders waren wij in alle staten.
Maar onze dochter ging voor.
Er is onmiddellijk een klacht neergelegd bij de politie voor slagen en verwondingen.
Zo zijn we ook direct naar de spoed gegaan, waar ze vaststelden dat ze een lichte whiplash had.
Nadien bleek zij ook een barst in haar oogkas te hebben.
Maar dit alles kan genezen, maar mentaal, daar heb ik het meeste bang voor.

Daarna ben ik ook klacht gaan neerleggen tegen die jongere kinderen wegens belaging op mijn zoontje.
Het moest en zou stoppen.

Nu 3 weken later heb ik de verklaring van mijn kinderen ontvangen, samen met de papieren voor op het gerecht binnen te doen.
Nu ben ik die ook vandaag gaan binnen doen.
En wat kreeg ik als antwoord, de zaak was al geklasseerd.
Ik was daar niet akkoord mee, als dit zomaar kan, waar gaan we dan naartoe.
Zelfs als ik daarna naar mijn lokale politie belde, zeiden ze dat dit een vergissing moet zijn.
Maar als dit niet zo is, wat kan ik dan nog verder doen om deze jongen toch te laten straffen.
Kan er iemand mij helpen??

Dank u

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 feb 2013 09:53

Als in het slechtste geval de zaak strafrechterlijk geklasseerd is, vermoed ik dat u nog steeds burgerrechterlijk een zaak kan aanspannen om zo alle medische kosten terug te vorderen en een serieuze morele schadevergoeding uit de brand te slepen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Franciscus

#3 , 11 feb 2013 23:33

Op school of verwant met school?

Reclame

essie
Topic Starter

#4 , 12 feb 2013 09:03

Hallo beiden,
dank u voor de reactie.
Dan kan ik deze zaak nog voor het vredegerecht laten komen?
Het was onderweg naar huis, bij een overstap van de bus.
Maar als dit allemaal kan, waar gaan we dan naar toe.
Deze jongen lacht mijn dochter gewoon uit, en komt er zo vanaf.
Dit is mijn grootste frustratie.
Groetjes

Franciscus

#5 , 12 feb 2013 12:11

De reden dat ik de vraag stel is niet zomaar.
Dus gaan beide kinderen naar dezelfde school.
Is de school een protocolschool .. kan u navragen.
Een protocolschool heeft een specifieke regeling via politie en parket en daar wordt inzake geweldfeiten niet zomaar geseponeerd.
Ik zou eveneens uw familie verzekering en of rechtsbijstandsverzekering in kennis stellen.
Ook bij de school en of politie navraag doen.
Gezien u slachtoffer bent eens een afspraak maken parket jeugdrechtbank voor een onderhoud of minstens toch met de jeugdbrigade bij de lokale politie.

essie
Topic Starter

#6 , 13 feb 2013 08:40

nogmaals bedankt voor jullie reactie.
Ik hou jullie op de hoogte van de verdere afloop.
groetjes

Xastheron

#7 , 13 feb 2013 15:35

Met de "recente" ontwikkelingen in jeugdinternering (lees: draaideurinstellingen), kan ik je alleen maar aanraden om zeker burgerlijke procedure op te starten en schadevordering voor te leggen. Misschien zijn z'n ouders niet onder de indruk van het gerecht, maar grijpen ze wel in eens ze moeten opdraaien voor de kosten van zoonlief z'n daden?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”