straat- en contactverbod

Apoc
Topic Starter

straat- en contactverbod

#1 , 25 apr 2013 23:37

Beste,

Ik hoop hier een antwoord te krijgen.

in 2004 werd er een vonnis geveld voor een zedenfeit waar ik het slachtoffer van was. Sedert enkele weken loopt de dader hier zomaar in mijn straat en probeert mij, en wordt mijn vrouw aangesproken door hem.

Ik heb contact opgenomen met mijn advocaat maar die zegt dat het vonnis enkel geld voor 5 jaar... dus nu zou die dader hier zomaar mogen lopen waar ik woon en mijn vrouw en mij lastig vallen?? dat is voor mij ook psychologisch niet leefbaar!

kan ik geen straat/ contact verbod aanvragen? of kan iemand mij vertellen wat ik kan doen??

groetjes,

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 26 apr 2013 10:08

dag apoc, dat is vreselijk voor jou. Ik ben er juridisch niet zo in beslagen, maar er zijn hier een paar leden die je tips kunnen geven.
Ik kan alleen een "creatieve" tip geven.
Het is duidelijk dat de pleger jullie aanspreekt en contact zoekt. Dat is grof. Hij is veroordeeld en zou moeten weten dat hij jullie gerust moet laten.
Heeft dus geen gevoel voor wat wel of niet hoort.
Je zal dus je persoonlijke "cirkel" moeten afbakenen zodat hij weet dat hij jullie gerust moet laten.
En dat kan op een geweldloze, doch duidelijke manier.
Als je een hond hebt, of je overweegt er één te kopen. Neem dan een flinkerd.
Leer de hond blaffen/grommen op een specifiek commando (niet meer of minder)
Ga (met je vrouw) regelmatig met je hond wandelen. Als de kerel je op straat weer benadert/aanspreekt, vertel je hem:
Mijn hond is getraind en voelt aan wanneer ik of een lid van mijn famillie zich angstig of bedreigd voelt door een andere persoon.
Gezien ons verleden, voel ik me bedreigd als u mij benadert. Gelieve uit mijn buurt te blijven, want mijn hond wil me beschermen en kent vanaf nu uw geur en zal u niet in onze directe omgeving tolereren.
en dan laat je Pluto nog eens flink razen en rukken aan de leiband.
Kerel zal uit je buurt blijven.
Courage,

Apoc
Topic Starter

#3 , 26 apr 2013 13:05

dag apoc, dat is vreselijk voor jou. Ik ben er juridisch niet zo in beslagen, maar er zijn hier een paar leden die je tips kunnen geven.
Ik kan alleen een "creatieve" tip geven.
Het is duidelijk dat de pleger jullie aanspreekt en contact zoekt. Dat is grof. Hij is veroordeeld en zou moeten weten dat hij jullie gerust moet laten.
Heeft dus geen gevoel voor wat wel of niet hoort.
Je zal dus je persoonlijke "cirkel" moeten afbakenen zodat hij weet dat hij jullie gerust moet laten.
En dat kan op een geweldloze, doch duidelijke manier.
Als je een hond hebt, of je overweegt er één te kopen. Neem dan een flinkerd.
Leer de hond blaffen/grommen op een specifiek commando (niet meer of minder)
Ga (met je vrouw) regelmatig met je hond wandelen. Als de kerel je op straat weer benadert/aanspreekt, vertel je hem:
Mijn hond is getraind en voelt aan wanneer ik of een lid van mijn famillie zich angstig of bedreigd voelt door een andere persoon.
Gezien ons verleden, voel ik me bedreigd als u mij benadert. Gelieve uit mijn buurt te blijven, want mijn hond wil me beschermen en kent vanaf nu uw geur en zal u niet in onze directe omgeving tolereren.
en dan laat je Pluto nog eens flink razen en rukken aan de leiband.
Kerel zal uit je buurt blijven.
Courage,
Hoi,
het is geen slecht idee, maar ik heb al 3 honden, en het enige waarvoor ze blaffen is voor de ganzen van de buur... voor de rest zijn ze veel te braaf... dus dat is helaas geen oplossing...
groetjes

Reclame

eylis

#4 , 26 apr 2013 14:03

toch wel apoc, je gaat een 5 à 10tal keer naar een erkende hondeclub en je oefent met een ervaren hondentrainer.
De honden moeten niet braaf of stout zijn. Maar gewoon goed gehoorzaam aan jou. Ze moet enkel aanleren te blaffen op jouw commando.

Apoc
Topic Starter

#5 , 26 apr 2013 14:43

ja, maar heb toch mijn twijfels over deze methode... hij zou mij dan kunnen aanklagen wegens bedreiging...

ik wil een legale manier om hem gewoon zo ver mogelijk uit de buurt te houden!!!!

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 apr 2013 16:47

Stalking. Hij hoeft u niet aan te spreken noch langs te komen, zeker als dat verschillende malen zou gebeuren.
Ga naar uw lokale politie ... eventueel eerst via SLAchtofferZOrg en leg daar de zaak uit, neem het vonnis mee. Politie (niet slazo)kan een dan nakijken of betrokkene nog voorwaarden heeft.
Los van dat is er uw aangifte van uw stalking ( en psychische bedreigende situatie)
Een contactverbod is idd niet levenslang.

eylis

#7 , 28 apr 2013 13:16

en apoc, als jij met je hond wandelt en hij begint te blaffen als er iemand dichtbij jou komt is er niets illegaals gebeurd. Jij hebt niemand bedreigd.
Je hond loopt aan de lijn en hij blaft.
Als de kerel weggaat houdt je hond op met blaffen :-) De keuze is aan hem om uit je buurt te blijven.

Angel87

#8 , 02 jun 2013 04:51

Speciaal een hond nemen lijkt me geen goed plan...
Voor een hond moet gezorgd worden. Het is geen bewakingsysteem dat je aan of uit kan zetten he.

Idd gewoon proces-verbaal laten opstellen wegens belaging.
Elke keer dat hij contact zoekt of berichten achterlaat een nieuw proces-verbaal laten opstellen. Enkel op die manier krijgt de rechter een duidelijk beeld van wat jij dagelijks of wekelijks meemaakt.
Alis Volat Propriis

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”