ontvoering minderjarig kind

konijntje1
Topic Starter

ontvoering minderjarig kind

#1 , 15 mei 2013 11:20

Beste,

Mijn dochter is ontvoerd geweest door men schoonmoeder.
Deze hebben ze kunnen tegenhouden aan de grens.
Voldoende documenten en geld aangetroffen om internationale vlucht te bewijzen.
Shoonmoeder heeft 1 dag vast gezeten en is vrij onder voorwaarden.

De enige voorwaarde die is opgelegd is dat ze het land met het kind niet mag verlaten.

Schonmoeder woont wel op hetzelfde adres als wij in een achterbouw(garage) die haar eigendom is gebleven.

Ik snap niet dat er daar geen voorwaarde aan gesteld is. BV. verplicht om ander onderkomen te zoeken...?
Omtrend contact met de dochter is er ook niets opgelegd.?

Hoe lang duurt het zo gemiddeld eer een zaak van ontvoering voor de rechtbank voorkomt?

Wij verhuizen permanent uit deze oorlog zone binnen 1maand en half ongeveer.
We moeten het nog zien te overleven tot dan. De schoonmoeder is in staat om te moorden als ze het in haar kop krijgt.

Ik heb geen idee wat ik nog kan ondernemen in de tussentijd.
Enig advies?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 15 mei 2013 14:02

je laat per AS weten aan je schoonmooder dat het contact met haar kleinkind zal gebeuren op de locatie naar jullie keuze in jullie bijzijn. Daar kan ze niets tegen inbrengen. Verstuur dit bericht ook per mail.
enne, geen mogelijkheid om controle te laten sturen van de woninginspectie? Is die garage wel ingeschreven als woonruimte?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 15 mei 2013 14:20

Bent u als ouder van het slachtoffer niet op de hoogte gebracht?
Wie heeft voorwaarden opgelegd?
Kan uw advocaat vonnis inkijken?
Hoe kan er geen contact zijn als het hetzelfde adres is.... mag schoonmoeder dan nog wel op dat adres verblijven?
Want voorwaarden zijn meestal zeer beperkt in tijd
ALS het voorkomt reken op ongeveer een jaar.
Neem direct contact op met uw advocaat en na diens advies stel politie asap in kennis.

Uiteraard met deze gegevens kan u onmiddellijk contactverbod eisen voor de jeugdrechter.
De andere zaak is correctionele strafrechtbank.

Reclame

eylis

#4 , 15 mei 2013 15:11

konijnijntje, ik snap niet dat je schoonmoeder nog steeds in die garage gedomicilieerd kan zijn... uit je vorige threads had ik toch begrepen dat ze daar totaal onregelmentair in woonde? Is ze daar nu nog steeds niet ambtelijk uitgeschreven?

konijntje1
Topic Starter

#5 , 15 mei 2013 23:13

beste eylis. Tenzij ik een burgerlijke procedure opzet om haar ambtelijk te proberen schrappen is er momenteel niemand die kan helpen.
Ze heeft tot nu toe telkens achterpoortjes gebruikt.
Dat buiten beschouwing gelaten.
Uit voorzorg omdat we verwachten dat het toch een jarenlange strijd zal worden gaan wij verhuizen naar een andere gemeente.
Dit is de snelste oplossing mogelijk. Nog 30dagen geduld en we zijn daar weg uit de oorlogszone.

Franciscus.

Neen wij zijn niet op de hoogte gebracht over haar vrijlating. Mijn vrouw vertelde dat de politie haar hier doodleuk naast ons raam kwam afzetten. Na enkele bedreigingen te uiten is ze vertrokken met haar wagen.
Voorwaarden zullen opgelegd zijn door het parket procureur des konings Dendermonde.

1 vraagje omtrent het type vervolging.
Moet men effectief van belgische grond afgestapt zijn om veroordeeld te worden voor ontvoering naar buitenland. Of zijn de bewezen intenties voldoende daarvoor?

eylis

#6 , 16 mei 2013 08:58

konijntje hebben jullie een advocaat? Want de bizarre bijna pathologische feiten stapelen zich op:
schoonmoeder woont (en is gedomicilieerd) in een garage, tapt dan ook nog eens jullie energie af, installeert ladder tegen jullie huis omdat (klein) kleinkind via de ladder naar haar moet (leren) klimmen, vertrekt zonder bericht met kleinkind en wordt door politie onderschept op (zeer waarschijnlijke) vlucht naar buitenland. Dat julliie zelf vertrekken uit jullie woning is te gek voor woorden... Hebben jullie klacht wegens belaging/kind in gevaar brengen/ontvoering/etc... neergelegd?
Deze zaak is (denk ik) nogal duidelijk. er schort iets zeer ernstig met de vrouw....en het zou me niet verwonderen dat er nog ernstiger dingen kunnen gebeuren.

konijntje1
Topic Starter

#7 , 16 mei 2013 10:03

Wij hebben al verschillende klachten idd.

En idd het is te gek voor woorden dat we uit onze woning hier vertrekken maar er is al zoveel gebeurd dat we zelfs al komt alles goed on hier nog goed zouden voelen.

Ik weet dat ik een brief kan schrijven naar de procureur om de geestes toestand van de grootmoeder als zorgwekkend en destructief aan te geven. dat ze een gevaar voor de kinderen, ons en mogelijk de maatschappij is.
Dan word er een zaak gestart ofzo maar, indien ze zich eruit kan babbelen komen wijzelf in de problemen. schadevergoedingen, kosten proces... etc.
Gezien dat de grootmoeder vroeger en mogeljk nu ook nog hoogstaande contacten had/heeft, een echt slinkse en gekwiekste is, is het wel een groot risico om dit te starten.

en,
moet men dan echt belgie buiten gestapt zijn om in de hogere strafcategorie te vallen?

Kingfisher

#8 , 18 mei 2013 09:03

1 vraagje omtrent het type vervolging.
Moet men effectief van belgische grond afgestapt zijn om veroordeeld te worden voor ontvoering naar buitenland. Of zijn de bewezen intenties voldoende daarvoor?
Ja, want anders is het gewoon 'poging'

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 mei 2013 14:07

Hooggeplaatste contacten, laat me niet lachten, denkt u ECHT dat politieambtenaren zich daar aan laten vangen?
Maar het is nog steeds een ontvoering in België gezien de grootmoeder op dat ogenblik geen omgangsrecht had en het kind voor bijna een week van haar ouders heeft weggehouden, zonder contact te nemen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”