Beiden waren op wandel, en mevrouw heeft blijkbaar met de arm één van de takken van mijn hazelaar geraakt, vanwaar die wonde.
Dus ze heeft zich verwond aan de gesnoeide hazelaar? Geen tak op zich gekregen tijdens het snoeien of zo?
Ze beschuldigden me van "Slagen en verwondingen", en dreigende ermee klacht bij de politie neer te leggen als ik hun dokterskosten niet wou betalen. Ze vroegen hiervoor 50 €.
50 € ??? Dit is volgens hen dus het remgeld voor hun huisdokter? Dure huisdokter! Je had hen een betalingsbewijs van de dokter kunnen vragen + het bewijs van de mutualiteit van terugbetaling. U had hen kunnen melden dat u deze beide documenten dan zou overmaken naar uw familiale verzekering zodat zij konden beslissen om het verschil tussen beiden aan hen terug te betalen.
Heb hun wandelen gestuurd, zeggende dat ze maar contact moesten opnemen met hun verzekering. Mijn naam konden ze aflezen van de brievenbus. Heb er nog bij gezegd dat ze zonder mijn toestemming op mijn grondgebied zijn geweest, en dat ze dat deden op eigen risico. Wat riskeer ik hier?
Volgens mij riskeer je niets. Zoals hierboven gezegd: mensen die geld roken.
Geen idee of ik volgende verhaal al verteld heb (sorry voor het off-topic): mijn vader was jaren gelden op een avond, toen hij onze hond ging uitlaten, "belaagd" door een onbekende man die met stokjes en denappels naar de rug van mijn vader gooide, waarop onze hond de man in het oog kreeg een aanstalte maakte hem "goeiedag" te gaan zeggen. Mijn vader, die veel te braaf is

, is zo snel mogelijk met onze hond naar huis gekomen. Later heeft hij van een lokale politieagent vernomen dat er een aantal gevallen geweest zijn waar iemand klacht neerlegde en schadevergoeding eistten omdat een hond hen gebeten had, waarna de eigenaars van de honden telkens verklaarden dat de personen met zaken naar hen gegooid hadden. Waarschijnlijk wou die kerel die mijn vader "belaagde" dus ook een aanval uitlokken om zo schadevergoeding te kunnen eisen. Hoewel onze hond er ondanks zijn grootte vrij "gemoedelijk" uitziet, heeft dat beest wel de kracht in zijn kaken om een arm af te bijten. Geen idee dus wat die idioot bezielde... Maar in se hetzelfde principe als de "klagers" van de topic starter...