vraag ivm bedreigingen en beledigingen

Auditore
Topic Starter

vraag ivm bedreigingen en beledigingen

#1 , 20 sep 2013 13:19

Sinds kort wordt ik op facebook in bepaalde groepen lastiggevallen door een persoon die op verschillende momenten sympathie voor Al quaida e.d. vertoonde.
Op een paar momenten heeft hij mijn jonge kinderen alsook mijn vrouw beledigd als zijnde hoeren, zwijnen, etc...

Eerst reageerde ik daar niet op, maar op een gegeven moment werd het me te veel en zei ik in een opwelling "verdomme, rotwijf, waag het nog een keer om mijn kind te beledigen en ik weet u te vinden en ik vermoord je".

Dit is weliswaar in een opwelling gebeurd, maar daarna heb ik de persoon gewoon vergeten.
tot ik begon berichten te krijgen zoals:

"de enigste teef die we kennen is die op de foto naast u en diegene die u op de wereld heeft gezet stinkend biggetje ."

(dat is een gemiddelde opmerking die ze me maakte).

Ik reageerde met beledigingen op beledigingen tot ik zelf wat kalmer werd en zei: "foert, laat mij gewoon gerust".

vervolgens kreeg ik een bericht:

"Ik heb u goed aan het lijntje kunnen houden om uw IP adres te kunnen achterhalen . Ik dank u voor de maal doodsbedreiging . tot binnenkort .zorg er mar voor da ge goed wa sentjes opzij hebt voor de schadevergoeding ."

Heeft deze persoon een poot om op te staan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Auditore
Topic Starter

#2 , 20 sep 2013 13:20

ter verduidelijking, het ging hier vooral om privé berichten op facebook, niet openbaar in een groep.

Auditore
Topic Starter

#3 , 20 sep 2013 14:33

laat maar: ondertussen heb ik de persoon al geconfronteerd met zijn eigen openbare opmerkingen zoals "Al qaida dit al qaida dat rasist hier rasist daar .....Ik hou van al qaida omdat ze westers of seculier geweld beantwoorden met geweld .Het werd tijd en daar mee basta .Van mij mag je een rasist zijn zolang je noch racisten kunt zijn .volgen de vlaamse geboorte cijfers behoren jullie tot een uitstervend ras en hoef ik in de lange run niets te vrezen .dus sterf maar in jullie woede ." en heb ik ook onderzocht hoe men IP-adressen zou kunnen opzoeken via facebook. Allemaal extreem illegaal. Misschien heb ik me wel laten uitlokken en als dusdanig een wet gebroken, maar een kennis van mij heeft het gesprek helemaal uitgepluisd en heeft minstens 5 of 6 wetsartikelen gevonden die de andere persoon overtreden heeft.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 sep 2013 23:28

Dan kan u bij de politie toch aangifte doen.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”