In welke mate is prostitutie strafbaar ?

EDP
Topic Starter

In welke mate is prostitutie strafbaar ?

#1 , 23 sep 2013 01:06

Ik ken een jongedame die inmiddels 29 jaar is. Na haar studies (niet afgewerkt) geniet ze van een werkloosheidsuitkering.Ze doet geen enkele inspanning om werk te zoeken en blijkbaar is er weinig actie vanuit de VDAB om haar aan te zetten werk te zoeken.Het is hoogst eigenaardig dat deze dame met een uitkering van ongeveer 950 euro erin slaagt om maandelijks een lening van een woning te betalen,en dit 1.080 euro per maand. Tevens moet ze ook maandelijks ongeveer 600 euro afbetalen voor een studio gelegen op de Zeedijk te Blankenberge. Tot juli 2012 was ze ook eigenaar van een studio in Den Haan en moest tot dan ook daarvoor ongeveer 450 euro per maand betalen voor de lening.
Wanneer we daar bovenop nog een aantal vaste kosten rekenen en het bedrag noodzakelijk om te kunnen leven is deze toestand hoogsteigenaardig.
Nu is het zo dat deze dame reeds 8 jaar advertenties plaatst op allerlei datingsites en zich prostitueert op verschillende locaties.Tijdens deze periode huurde ze daarvoor drie appartementen om aldaar mannen te ontvangen.
Ik vind het hoogst eigenaardig dat ook de controle van de personenbelasting deze zaak niet onderzoekt ?
Wellicht is het feit dat zij geniet van een werkloosheidsuitkering en bovenop "in het zwart" zich verrijkt door zich te prostitueren strafbaar.
Kunnen we in dit verband op een bepaalde wijze de RVA wakker schudden ?
Zijn er in dit geval bepaalde straffen, terugbetalen van de werkloosheidsuitkering of andere maatregelen mogelijk ?
Op welke wijze en waar kan men deze toestand aanklagen ????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007

#2 , 23 sep 2013 09:35

beste EDP,
best een eigen topic beginnen anders wordt het te ingewikkeld
misschien kan u de plaatselijke belastingsdienst inschakelen ( eventueel anoniem)

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 sep 2013 15:37

EDP, u hebt wel erg gedetailleerde info over mevrouw haar uitgaven en wat ze bezit op welk moment. Bij mij weten zelfs mijn ouders niet exact hoeveel ik afbetaal voor onze woning. Iets zegt me dan ook dat we hier een deel van het gehele plaatje niet te horen krijgen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

roharro
Juridisch actief: Ja

#4 , 23 sep 2013 16:31

Iets klopt niet in dit verhaal: welke bank zou haar zoveel krediet verleend hebben dat in totale wanverhouding staat tot haar gekende inkomsten?
Men moet zich niet moeien met de privé financiën van andere personen. Men heeft er immers geen totaal zicht op.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

EDP
Topic Starter

#5 , 24 sep 2013 01:49

Om et duidelijk te stellen deze mevrouw was een tijdlang mijn vriendin en heeft me al veel miserie aangedaan.Door deze toestand ken ik inderdaad haar situatie zeer goed.
En inderdaad het is niet normaal dat banken en dat indien ze van de aanvrager correcte informatie krijgen met dergelijk inkomen zo'n leningen toestaan.
Mevrouw heeft met haar vroegere vriend bewezen dat dit wel kan wanneer je loonfiches vervalst en die binnengeeft.
En ik heb maar al te goed zicht op de toestand van deze dame.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 24 sep 2013 23:39

Bij mijn weten is/was er wel controle op advertenties in de pers.
Maar als dame dit opgeeft in belastingen is er totaal geen probleem.

Alleen pooier is strafbaar maar opgelet dat i een zeer rekbaar begrip....
Ooit mee op vakantie geweest met je vriendin en zij die betaalde??

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”