Had dus met een partner een huurcontract om daar samen een zaak op te starten dit volledig via mijn BTW nummer maar partner zou zaak uitbaten.
Dus volledig over kop gegaan en gezien we beiden voor het huurcontract hadden getekend beiden aansprakelijk gesteld door vrederechter tot het betalen van de resterende huursom.
Ikzelf heb dus netjes de helft betaald maar volgens mij doet mijn ex partner dat niet en houd hij zich beetje op de achtergrond als persoon met een heel laag inkomen.
Gelet hij hier beweerd slechts 500,00 euro te verdienen dit terwijl hij veel meer nodig heeft aan huur en andere leefkosten is dit zo goed als onmogelijk.
Dus ex partner houd zich bedrieglijk onvermogend.
Ik vrees binnen de kortste keren de tweede helft evengoed te moeten betalen.
Weet wel dat deurwaarders aankloppen daar waar ze het zeker kunnen halen.
Ikzelf moet dan maar nadien terugvorderen naar die persoon.
Dat laat hem koud, heb reeds enkele vorderingen tegen hem lopen maar kan niet betalen volgens zijn inkomen.
Hij speelt het wel heel slim, bezit geen auto en werkt van thuis uit.
Ikzelf kan niet op zijn vingers kijken wat hij dan wel dagelijks doe, ik heb ook mijn verplichtingen en bevind me regelmatig lang in het buitenland.
Wat is de beste manier om iemand naar voor te brengen wegens het bedrieglijk onvermogend verklaren?
Is het zo als men niet genoeg verdiend dan moet zijn partner maar opdraaien voor zijn part ook?