verkeerde naam bij adres

james1984
Topic Starter

verkeerde naam bij adres

#1 , 10 feb 2014 21:08

hallo

een 1,5 jaar geleden zijn we met drie man aangehouden in eindhoven voor samenscholing. nu heb k een half jaar geleden een brief gehad dat ze me niet verder zouden vervolgen, en mijn twee vrienden niet, nu hebben zij vandaag een brief gekregen dat ze moeten voorkomen in de rechtbank. maar 1 van de twee vrienden is mijn neef met dezelfde achternaam, maar nu blijkt dat op mijn brief (waarin ze zeggen dat ik niet vervolgt zal worden) mijn neef zijn naam staat maar wel mijn adres en bij mijn neef mijn naam maar zijn adres, wie moet er nu eigenlijk voorkomen? ik of mijn neef?

mvg
james1984
Laatst gewijzigd door james1984 op 10 feb 2014 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 10 feb 2014 21:10

hallo

een 1,5 jaar geleden zijn we met drie man aangehouden in eindhoven voor samenscholing. nu heb k een half jaar geleden een brief gehad dat ze me niet verder zouden vervolgen, en mijn twee vrienden niet, nu hebben zij vandaag een brief gekregen dat ze moeten voorkomen in de rechtbank. maar 1 van de twee vrienden is mijn neef met dezelfde achternaam, maar nu blijkt dat op mijn brief mijn neef zijn naam staat maar wel mijn adres en bij mijn neef mijn naam maar zijn adres, wie moet er nu eigenlijk voorkomen? ik of mijn neef?

mvg
james1984
Beiden.
Laatst gewijzigd door Vandebos op 11 feb 2014 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Niet ernstig gedeelte verwijderd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

james1984
Topic Starter

#3 , 10 feb 2014 21:13

maar 1 van ons 2 is dan toch "vrijgesproken" want er zijn maar 2 brieven verstuurd voor nar de rechtbank te gaan 1 naar mijn neef en de andere naar mijn andere vriend?

Reclame

roharro

#4 , 10 feb 2014 21:21

"nu blijkt dat op mijn brief mijn neef zijn naam staat maar wel mijn adres en bij mijn neef mijn naam maar zijn adres"
Ze hebben blijkbaar de adressen verwisseld. Maar jullie worden wel beiden aangeschreven.
Wel raar dat ze u eerst een brief sturen (met de juiste naam en adres?) dat ze u niet gaan vervolgen maar dat daarna toch doen.

james1984
Topic Starter

#5 , 10 feb 2014 21:25

neen ik heb nu geen brief meer gehad, ik heb eenmalig een brief gehad (6maanden geleden ongeveer) dat ik niet vervolgd zou worden, maar toen hebben mijn twee kameraden niks gehad en nu krijgen zij een brief en ik geen, dus is wss 1 van ons, ik of mijn neef vrijgesproken maar door die verwisseling van naam is het niet helemaal duidelijk wie nu vrijgesproken is en wie niet

roharro

#6 , 10 feb 2014 21:29

Als de eerste brief uw naam vermeldde en op uw adres aankwam en u nu niets hebt ontvangen dan geldt voor u hetgeen in die eerste brief stond.

james1984
Topic Starter

#7 , 10 feb 2014 21:31

in die eerst brief stond mijn neef zijn naam maar mijn adres ;-) maar k heb daar toen ni opgelet eigenlijk, maar nu heb k niks gehad

roharro

#8 , 10 feb 2014 21:35

in die eerst brief stond mijn neef zijn naam maar mijn adres ;-) maar k heb daar toen ni opgelet eigenlijk, maar nu heb k niks gehad
In dat geval hebt u geen enkel bewijs in handen dat u van vervolging werd vrijgesteld.
Ze vervolgen immers personen en geen postadressen.
Blijkbaar adresverwisseling.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#9 , 10 feb 2014 21:36

Misschien eens bellen ter info?

james1984
Topic Starter

#10 , 10 feb 2014 21:37

das mss het beste. :-)

james1984
Topic Starter

#11 , 11 feb 2014 09:53

Is er een kans dat dit een procedurefout is? Heb juist gebeld en moet naar parket bellen. Maar mijn geboortedatum kwam wel overeen met de brief van de vrijspraak

69_Shorty_69

#12 , 11 feb 2014 13:00

Staat jouw Rijksregisternummer op die brief? Een geboortedatum is minder waard dan een RRN?
dura lex sed lex

Reporter: What do you feel when you shoot a terorrist?
Marine Sniper: *Chuckles* RECOIL

When you run from the law you'll only get to jail tired

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#13 , 11 feb 2014 19:49

En is trouwens geen vrijspraak uw zaak is geseponeerd door het parket, enkel een RECHTBANK kan u vrijspreken.

builder

#14 , 11 feb 2014 20:49

een 1,5 jaar geleden zijn we met drie man aangehouden in eindhoven voor samenscholing.
Een en ander zal volgens Nederlands recht behandeld worden.
Woont uzelf in België of in Nederland?

james1984
Topic Starter

#15 , 11 feb 2014 20:53

ik woon in belgie

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”