Beste
Mijn vriendin heeft jaren geleden een relatie gehad met een man die haar fysische en psychisch mishandelde. Na een lange periode van gebukt te gaan onder dit misbruik, heeft ze het in 2007 gedaan gemaakt met deze persoon.
Hoewel ze nog steeds de littekens draagt van zijn gedrag, heeft ze wel een streep kunnen trekken onder deze periode.
Daar kwam verandering in toen ze vorige week een foto van hem zag verschijnen op Facebook. In een emotionele opwelling schreef ze onder de foto dat die man een 'vrouwenmishandelaar' en 'psychopaat' was. Twee uur later kreeg ze telefoon van de politie die haar vertelde dat haar ex-partner een klacht had ingediend wegens laster en eerroof. In de loop van deze week moet ze langskomen op het politiekantoor.
Tijdens haar relatie met deze man heeft ze heel wat moeten ondergaan, maar heeft enkel een klacht ingediend wegens stalking. In haar verklaring toen heeft ze ook laten optekenen dat ze werd aangevallen. Daarnaast heeft de man ook een omgangsverbod opgelegd gekregen van de school waar ze vroeger hun opleiding volgde. De man heeft ook een tijdje een relatie gehad met een andere vrouw, een vriendin van mijn vriendin, die net hetzelfde heeft ondergaan.
Kortom, er is bewijs dat de aantijgingen van 'vrouwenmishandelaar' en 'psychopaat' niet uit de lucht gegrepen zijn en gestaafd kunnen worden met bewijs.
Mijn vraag is: hoeft mijn vriendin zich ernstig zorgen te maken of zal er uit deze zaak hoogstens een waarschuwing komen? Zij heeft geen zin om die persoon terug in haar leven te laten en maakt zich een beetje zorgen.
Die facebookcomment was geen goed idee, maar een mens heeft z'n emoties niet altijd onder controle. Vooral niet in zo'n geval...
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Groetjes