Klacht indienen op werk?

evgoeth
Topic Starter

Klacht indienen op werk?

#1 , 06 mei 2014 15:15

Mijn zus Vera is al enkele jaren uit elkaar, zij en haar ex-vriend hebben een dochter van 14.

Mijn zus Vera heeft een andere partner, haar ex Adam heeft een andere partner Conny. Het was en is een vechtscheiding waar het kind de dupe van is.
Helaas heeft onze bemiddeling niet veel uitgehaald, om vooral de nieuwe partner Conny een speciaal geval is.

Roddel, achterklap, leugens vertellen, ze probeerde alles om ons aan haar kant te krijgen en onze zus te laten vallen, maar onze zus in onze zus. Niemand is perfect, maar we steunen onze zus zoveel mogelijk.
Conny heeft alles geprobeerd, in het begin heel lief en na verloop van tijd zeer achterbaks.

Uiteindelijk ben ik de laatste die het contact heeft verbroken, maanden geleden. Er was een voorval gebeurd op de communie van het kind, nu bijna 2 jaar geleden, waarop een schermutseling was ontstaan tussen enkele familieleden, waaronder Conny. Zij wilde mijn zus Vera te lijft gaan, en mijn andere zus Sofie heeft Conny dan 'in bedwang gehouden' zodat ze niet kon uithalen. Conny stond werkelijk in lichterlaaie.

Enkele maanden later heb ik tegen haar gezegd dat, als ze mij enkel nog belde om haar beklag te doen, dat ze mij niet meer moest bellen. Als de dochter een blauwe plek had, gingen ze bij wijze van spreken aangifte doen bij de politie voor kindermishandeling.

Terwijl, en ik geef maar een voorbeeld, de dochter omver was gereden door een auto, en ze haar weigerden te komen halen, omdat het te moeilijk was, waarop het kind dan met een hersenschudding en kapotte benen nog te voet tot bij een familielid kon gaan. Waarop mijn zus dan aangifte is gaan doen, enfin, het is een ganse saga.

De oorzaak van dit alles was de zus van Adam die aan Adam en mijn zus Vera had gevraagd om samen op de foto te gaan met hun dochter.
Adam en Vera zagen er niet echt graten in, maar Conny was resoluut tegen.

Bon, dit was ongeveer twee jaar geleden. Nu enkele weken geleden belandt Adam in het ziekenhuis waar mijn zus werkt als verpleegster met de griep en een longontsteking. Hij heeft daar toch zeker een week geleden. Mijn zus had toen enkele dagen dienst.

Op dag 2 ofzo (toen mijn zus nog niet had gewerkt) deed al de ronde dat Conny een speciaal geval was, want toen ze hadden gezegd dat Adam wel even in het ziekenhuis zou liggen, had ze gezegd : 'Ja maar, dat gaat zomaar niet, we hebben een huis gekocht en die moet daar in werken, die kan hier ni liggen.'

Enfin, nu is hij reeds enkele weken ontslagen en terug thuis. Vandaag komt mijn zus te weten dat Conny in het ziekenhuis klacht is gaan indienen tegen mijn zus. Op basis van problemen die zich in de familiale sfeer bevinden en die niks, maar dan ook niks te maken hebben met haar professionele leven.

Mijn zus heeft er een gerust hart in, want ze werkt er al enkele jaren en er zijn ook collega's die afweten van de moeilijke verstandhouding tussen Adam en Conny en de familie.

Maar wat als er nu wordt besloten om toch officieel iets in haar dossier te zetten?
Kan ze daarmee naar de politie stappen, een advocaat onder de arm nemen voor laster en eerroof ofzo?

Ik heb bijvoorbeeld heb nog berichten van op FB waarin ze haar beklag doet over alles en nog wat, waarin duidelijk is dat ze uit is op ruzie.

Maar het kan toch zomaar niet dat iemand uit wrok andermans carrière gaat beschadigen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mei 2014 21:50

ALS daar klacht is ingediend dan zou ik aan werkgever vragen of dat waar is en wat de inhoud is en dan aangifte bij politie gaan doen. Laster en eerroof, lasterlijke aantijgingen.

Berichten van FB of andere sociale media alvast schermafdrukken van nemen

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”