#13 , 08 sep 2014 18:55
Beste,
Hopelijk kan iemand mijn vraag beantwoorden. Ik heb twee jaar terug de stomme fout gemaakt van iets te 'proberen' stelen, een paar nylonkousen uit de h&m. Een zeer stom, vreemd moment waar ik niet trots op ben.
Een winkeldetective heeft me dan gestopt aan de uitgang en meegevraagd naar het kantoor, ik heb meegewerkt, mijn zakken leeggemaakt, zij heeft mijn identiteitskaart genomen en dingen opgeschreven, een soort document, ik weet er bijna niets meer van omdat het zo'n vreemde beleving was. Ik heb toen die kousen betaald en een administratieve boete van 20€, en het was in orde. Geen politie erbij, niets meer van gehoord.
Ik ben verder nooit opgepakt of verder in contact geweest met de politie voor misdrijven of andere dergelijke zaken. Ook nooit eerder of erna iets gestolen of proberen stelen, lesje geleerd.
Nu komt het ironische. Ik zou een opleiding willen volgen om bij de politie te gaan werken, maar hiervoor heb je een bewijs van onbesproken gedrag nodig.
De vraag is dus, staat mijn naam in het politieregister of dergelijk, of ben ik nog steeds van onbesproken gedrag?
Alvast bedankt.