Ik val toch onder geen van deze categorieën : s ?Art. 380
§ 1. Met gevangenisstraf van een jaar tot vijf jaar en met geldboete van vijfhonderd [euro] tot vijfentwintigduizend [euro] , wordt gestraft :
1° hij die, ten einde eens anders driften te voldoen, een meerderjarige zelfs met zijn toestemming, aanwerft, meeneemt, wegbrengt of bij zich houdt met het oog op het plegen van ontucht of prostitutie;
2° hij die een huis van ontucht of prostitutie houdt;
3° hij die kamers of enige andere ruimte verkoopt, verhuurt of ter beschikking stelt met het oog op prostitutie met de bedoeling een abnormaal profijt te realiseren;
4° hij die, op welke manier ook, eens anders ontucht of prostitutie exploiteert.
§ 2. Poging tot de in § 1 bedoelde misdrijven wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot drie jaar en met geldboete van honderd [euro] tot vijfduizend [euro].
§ 3. Met (opsluiting) van tien jaar tot vijftien jaar en met geldboete van vijfhonderd [euro] tot vijftigduizend [euro] wordt gestraft het plegen van de in § 1 bedoelde misdrijven wanneer de dader daarbij :
1° direct of indirect gebruik maakt van listige kunstgrepen, geweld, bedreigingen of enige andere vorm van dwang;
2° of misbruik maakt van [1 de kwetsbare toestand waarin een persoon verkeert ten gevolge van zijn onwettige of precaire administratieve toestand, zijn leeftijd, zwangerschap, een ziekte dan wel een lichamelijk of geestelijk gebrek of onwaardigheid]
(...)
Art. 380bis. Met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van zesentwintig [euro] tot vijfhonderd [euro] wordt gestraft hij die in een openbare plaats door woorden, gebaren of tekens iemand tot ontucht aanzet. De straf wordt verdubbeld als het misdrijf tegenover een minderjarige wordt gepleegd.
Ik volg uw logische redenering.Maar als zij u beschuldigd bij de politie, voor u aangifte heeft gedaan, kan het uw naam bezoedelen. De waarheid zal dan wel boven komen ( namelijk dat u haar niet hebt aangezet ) maar eens uw naam bezoedeld is, is het vaak onomkeerbaar.
Wees haar voor. ( Daarom die 'snel' )
Hoe komt eigenlijk dat die man daar na jaren nog last van heeft? De politie maakt zulke gegevens toch niet openbaar?Een kennis van mij heeft in dezelfde situatie gezeten. ( Maar dan niet telefonisch, maar via mail )
Zij heeft uiteindelijk echt klacht ingediend, om hem bang te maken. Zodat hij haar toch zou betalen. ( " Als je betaald, zet ik geen verdere stappen " ) Natuurlijk pakt zoiets nefast uit voor de vrouwHij is onschuldig verklaard en zij heeft boete moeten betalen. Maar zijn naam is wel gemaakt, en heeft er na jaren nog veel last van.
Ik wil u niet bang maken, want u staat recht in u schoenen. Hoe dan ook valt ze in haar eigen val. Ik zou het gewoon erg vinden moest u hier later nog last van hebben.
Ga het maar eens uitleggen aan uw buren/familie als ze ineens aan uw voordeur een scene begint te maken..Hoe komt eigenlijk dat die man daar na jaren nog last van heeft? De politie maakt zulke gegevens toch niet openbaar?Een kennis van mij heeft in dezelfde situatie gezeten. ( Maar dan niet telefonisch, maar via mail )
Zij heeft uiteindelijk echt klacht ingediend, om hem bang te maken. Zodat hij haar toch zou betalen. ( " Als je betaald, zet ik geen verdere stappen " ) Natuurlijk pakt zoiets nefast uit voor de vrouwHij is onschuldig verklaard en zij heeft boete moeten betalen. Maar zijn naam is wel gemaakt, en heeft er na jaren nog veel last van.
Ik wil u niet bang maken, want u staat recht in u schoenen. Hoe dan ook valt ze in haar eigen val. Ik zou het gewoon erg vinden moest u hier later nog last van hebben.
Wat deze situatie bedreigender maakt is haar gedrag: eerst meermaals zeggen "ik kom naar je toe" en daarna "alles is opgenomen".
Dat zijn toch niet de woorden van een stabiele persoon ? Als ze naar de politie wou gaan, waar wachtte ze dan nog op?
Ik heb toch wat problemen om hiermee naar de politie te gaan. Ga daar maar eens zo'n verhaal uitleggen ...
Daar heb je ongetwijfeld gelijk in, maar dat kan ze altijd doen ...Ga het maar eens uitleggen aan uw buren/familie als ze ineens aan uw voordeur een scene begint te maken..Hoe komt eigenlijk dat die man daar na jaren nog last van heeft? De politie maakt zulke gegevens toch niet openbaar?Een kennis van mij heeft in dezelfde situatie gezeten. ( Maar dan niet telefonisch, maar via mail )
Wat deze situatie bedreigender maakt is haar gedrag: eerst meermaals zeggen "ik kom naar je toe" en daarna "alles is opgenomen".
Dat zijn toch niet de woorden van een stabiele persoon ? Als ze naar de politie wou gaan, waar wachtte ze dan nog op?
Ik heb toch wat problemen om hiermee naar de politie te gaan. Ga daar maar eens zo'n verhaal uitleggen ...