Telefoongesprek ........

ovronaz
Topic Starter

Telefoongesprek ........

#1 , 11 jul 2014 14:56

Hallo.

Onlangs ontmoette ik op de chat een meisje dat zich voordeed als een "arme studente". Ze zei vijfhonderd euro (of meer) nodig te hebben.
Haar verhaal ging als volgt: haar moeder was overleden en nu had ze geen geld meer. Ik laat in het midden of dit klopt.

Hoe dan ook gaf ze me haar nummer. Ik belde haar en sprak over haar te helpen etc ...
Ze verklaarde zich zelfs bereid haar te prostitueren
voor het nodige geld, iets wat ik nooit zou willen.

Ik heb echter eerst laten uitschijnen dat ik haar financieel wou steunen. Daarna
vond ik het toch maar een heel bevreemdende zaak en ik zei haar ook duidelijk dat ik me er niet meer wou met inlaten.
Om van haar af te zijn, zei ik dat ik haar de volgende dag wel zou komen ophalen bij de vriendin waar ze zogezegd ( ? )
logeerde. Wat ik natuurlijk niet gedaan heb.

Maar sedertdien stuurt ze sms'jes om te zeggen dat ze me naar mij zal komen. Ik heb herhaaldelijk
gevraagd hiermee te stoppen. Ik stelde ook haar niet te kennen (wat zo is) en dat ik haar niets beloofd had.
(maar volgens haar "heb ik haar bedot").
Vandaag herhaalde ze wederom dat ze zou komen. Uiteindelijk zei ik dat ze niet welkom was.

Daarop sms'te zei dat ze onze telefonische conversatie opgenomen had en wel per post zou opsturen...
Ze beschikt immers ook over mijn "normaal" vast nummer dat ik gebruikte om haar te bellen.

Dit lijkt me chantage en intimidatie. Kan ze me iets maken? Wat doe ik nu best?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
joppe_superheld

#2 , 11 jul 2014 15:07

Langst de politie gaan. Snel.

ovronaz
Topic Starter

#3 , 11 jul 2014 15:48

Langst de politie gaan. Snel.
Waarom ? Is de situatie zo ernstig?

Reclame

LeenW

#4 , 11 jul 2014 15:52

U zou niet de eerste zijn die het slachtoffer wordt van chantage en oplichting door eventjes teveel goesting te hebben.

ovronaz
Topic Starter

#5 , 11 jul 2014 15:54

U zou niet de eerste zijn die het slachtoffer wordt van chantage en oplichting door eventjes teveel goesting te hebben.
Akkoord, maar ikzelf heb haar toch niets misdaan ?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 11 jul 2014 16:47

Aanzetten tot ontucht (prostitutie)- Pooier zijn bij mijn weten nog steeds strafbare feiten/daden.

Langs haar kant chantage, oplichting, belaging...

Zeker aangifte doen op zijn minst een melding van laten maken.

Chatten afdrukken maken en meenemen.

Telefoonnummers zowel van u als haar doorgeven en politie SMS jes laten lezen en daarna op CD op zo zetten voor politie
Laatst gewijzigd door Franciscus op 11 jul 2014 16:55, 1 keer totaal gewijzigd.

ovronaz
Topic Starter

#7 , 11 jul 2014 16:49

Aanzetten tot ontucht (prostitutie)- Pooier zijn bij mijn weten nog steeds strafbare feiten/daden.
Aanzetten tot ontucht? Pooier? Ik heb haar nooit gezien, nooit betaald, zij heeft prostitutie aangeboden ... ik heb die geweigerd. :shock:

joppe_superheld

#8 , 11 jul 2014 16:53

Maar als zij u beschuldigd bij de politie, voor u aangifte heeft gedaan, kan het uw naam bezoedelen. De waarheid zal dan wel boven komen ( namelijk dat u haar niet hebt aangezet ) maar eens uw naam bezoedeld is, is het vaak onomkeerbaar.
Wees haar voor. ( Daarom die 'snel' )

joppe_superheld

#9 , 11 jul 2014 16:55

Daarbij kan het zijn dan u niet het eerste/enigste slachtoffer bent. Misschien houden de anderen ook hun mond. Zo'n vrouwen hebben jammer genoeg macht...
Als u haar aangeeft helpt u niet alleen uzelf maar ook anderen. Zo zal ze later misschien geen slachtoffers meer kunnen maken.

ovronaz
Topic Starter

#10 , 11 jul 2014 16:58

Het Strafwetboek zegt hierover:
Art. 380

§ 1. Met gevangenisstraf van een jaar tot vijf jaar en met geldboete van vijfhonderd [euro] tot vijfentwintigduizend [euro] , wordt gestraft :
1° hij die, ten einde eens anders driften te voldoen, een meerderjarige zelfs met zijn toestemming, aanwerft, meeneemt, wegbrengt of bij zich houdt met het oog op het plegen van ontucht of prostitutie;
2° hij die een huis van ontucht of prostitutie houdt;
3° hij die kamers of enige andere ruimte verkoopt, verhuurt of ter beschikking stelt met het oog op prostitutie met de bedoeling een abnormaal profijt te realiseren;
4° hij die, op welke manier ook, eens anders ontucht of prostitutie exploiteert.
§ 2. Poging tot de in § 1 bedoelde misdrijven wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot drie jaar en met geldboete van honderd [euro] tot vijfduizend [euro].
§ 3. Met (opsluiting) van tien jaar tot vijftien jaar en met geldboete van vijfhonderd [euro] tot vijftigduizend [euro] wordt gestraft het plegen van de in § 1 bedoelde misdrijven wanneer de dader daarbij :

1° direct of indirect gebruik maakt van listige kunstgrepen, geweld, bedreigingen of enige andere vorm van dwang;
2° of misbruik maakt van [1 de kwetsbare toestand waarin een persoon verkeert ten gevolge van zijn onwettige of precaire administratieve toestand, zijn leeftijd, zwangerschap, een ziekte dan wel een lichamelijk of geestelijk gebrek of onwaardigheid]

(...)

Art. 380bis. Met gevangenisstraf van acht dagen tot drie maanden en met geldboete van zesentwintig [euro] tot vijfhonderd [euro] wordt gestraft hij die in een openbare plaats door woorden, gebaren of tekens iemand tot ontucht aanzet. De straf wordt verdubbeld als het misdrijf tegenover een minderjarige wordt gepleegd.
Ik val toch onder geen van deze categorieën : s ?

ovronaz
Topic Starter

#11 , 11 jul 2014 17:03

Maar als zij u beschuldigd bij de politie, voor u aangifte heeft gedaan, kan het uw naam bezoedelen. De waarheid zal dan wel boven komen ( namelijk dat u haar niet hebt aangezet ) maar eens uw naam bezoedeld is, is het vaak onomkeerbaar.
Wees haar voor. ( Daarom die 'snel' )
Ik volg uw logische redenering.

Maar mijn vraag is, voor wat gaat ze aangifte doen, over een telefoongesprek waarin gesproken is over geld krijgen voor betaalde seks die nooit heeft plaatsgevonden en die ik nooit heb gewild met een persoon die ik nooit heb gezien?

En, los daarvan, is het niet eens verboden om te praten over betaalde seks te hebben ...

joppe_superheld

#12 , 11 jul 2014 17:09

Een kennis van mij heeft in dezelfde situatie gezeten. ( Maar dan niet telefonisch, maar via mail )
Zij heeft uiteindelijk echt klacht ingediend, om hem bang te maken. Zodat hij haar toch zou betalen. ( " Als je betaald, zet ik geen verdere stappen " ) Natuurlijk pakt zoiets nefast uit voor de vrouw ;) Hij is onschuldig verklaard en zij heeft boete moeten betalen. Maar zijn naam is wel gemaakt, en heeft er na jaren nog veel last van.
Ik wil u niet bang maken, want u staat recht in u schoenen. Hoe dan ook valt ze in haar eigen val. Ik zou het gewoon erg vinden moest u hier later nog last van hebben.

ovronaz
Topic Starter

#13 , 11 jul 2014 17:15

Een kennis van mij heeft in dezelfde situatie gezeten. ( Maar dan niet telefonisch, maar via mail )
Zij heeft uiteindelijk echt klacht ingediend, om hem bang te maken. Zodat hij haar toch zou betalen. ( " Als je betaald, zet ik geen verdere stappen " ) Natuurlijk pakt zoiets nefast uit voor de vrouw ;) Hij is onschuldig verklaard en zij heeft boete moeten betalen. Maar zijn naam is wel gemaakt, en heeft er na jaren nog veel last van.
Ik wil u niet bang maken, want u staat recht in u schoenen. Hoe dan ook valt ze in haar eigen val. Ik zou het gewoon erg vinden moest u hier later nog last van hebben.
Hoe komt eigenlijk dat die man daar na jaren nog last van heeft? De politie maakt zulke gegevens toch niet openbaar?

Wat deze situatie bedreigender maakt is haar gedrag: eerst meermaals zeggen "ik kom naar je toe" en daarna "alles is opgenomen".
Dat zijn toch niet de woorden van een stabiele persoon ? Als ze naar de politie wou gaan, waar wachtte ze dan nog op?

Ik heb toch wat problemen om hiermee naar de politie te gaan. Ga daar maar eens zo'n verhaal uitleggen ...

LeenW

#14 , 11 jul 2014 17:45

Hoe komt eigenlijk dat die man daar na jaren nog last van heeft? De politie maakt zulke gegevens toch niet openbaar?

Wat deze situatie bedreigender maakt is haar gedrag: eerst meermaals zeggen "ik kom naar je toe" en daarna "alles is opgenomen".
Dat zijn toch niet de woorden van een stabiele persoon ? Als ze naar de politie wou gaan, waar wachtte ze dan nog op?

Ik heb toch wat problemen om hiermee naar de politie te gaan. Ga daar maar eens zo'n verhaal uitleggen ...
Ga het maar eens uitleggen aan uw buren/familie als ze ineens aan uw voordeur een scene begint te maken..

ovronaz
Topic Starter

#15 , 11 jul 2014 18:03

Ga het maar eens uitleggen aan uw buren/familie als ze ineens aan uw voordeur een scene begint te maken..
Daar heb je ongetwijfeld gelijk in, maar dat kan ze altijd doen ...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”