auto gevandaliseerd, persoonlijke fysieke aanvallen

NinaSt
Topic Starter

auto gevandaliseerd, persoonlijke fysieke aanvallen

#1 , 04 aug 2014 17:55

De nacht van woensdag op donderdag, om half 4 ‘s nachts, waren er mensen vooraan op de straat lawaai aan het maken. Toen mijn stiefvader er voor de tweede keer persoonlijk een opmerking ging over maken (van op de eerste verdieping uit het raam van het appartement) heeft een persoon een verkeersbord uit de grond genomen en dat door de achterruit van onze auto geramd, en de rest van de auto stampen gegeven en met een tuinstoel op geklopt. Op dat moment heeft mijn stiefvader meteen de politie gebeld.
Toen is de persoon weggelopen en zijn wij naar beneden gegaan om de schade te inspecteren. Daarop is de jongen teruggekomen en steeds agressiever geworden. De jongen bleek een van de buren te zijn, en duidelijk onder invloed (abnormaal agressief en gigantische ogen/pupillen)
Uiteindelijk heeft hij een kopstoot aan mijn stiefvader gegeven, die toen pas reageerde. Ik ben tussenbeide gekomen, waarop hij mij gestampt heeft en toen ik hem. Hij is rechtgekomen en wilde mij slaan. Mijn moeder is daartussen gekomen en heeft de slag ontvangen waar nu een grote bloedstorting is, wat anders op mijn gezicht was.
De politie is aangekomen en hij benaderde hun en bood zijn polsen aan voor de boeien, waarop ik me omdraaide. Hierna heeft hij zich ook omgedraaid en me met beide handen in de rug geduwd, waarop de politie hem overmand heeft. Hij heeft in het politievoertuig nog amok zitten maken en een kopsteun afgebroken en een derde persoon geslagen.
Zijn familie heeft mijn moeder nog bedreigd van op straat, “gij hebt uw doodsvonnis getekend”
Wij zijn meteen klacht gaan indienen en zowel ik als mijn stiefvader zijn nu benadeeld persoon.
De daaropvolgende middag heeft de politie me gebeld dat hij werd vrijgelaten en dat het parket hem nog verder ging vervolgen. Dat hij zou langskomen om zijn excuses aan te bieden en eventueel onder mekaar te regelen. Ik heb gezegd dat ik hieraan geen boodschap had, en de jongen is ook niet meer geweest.
De verzekering ging nog contact opnemen met de politie en ons iets laten weten, en omdat mijn moeder werkt als burger bij Defensie, kan ze via daar beroep doen op gratis rechtshulp. Daar heeft ze een afspraak op 22 augustus.
We hebben vandaag ook contact gehad met de dienst slachtofferhulp, die ons morgen zouden terugbellen.
Maar ondertussen zitten we met heel veel vragen: hoe lang gaat dit duren, of toch voor dat we iets weten? Wat zijn de volgende stappen? Waar hebben we recht op? Onze schrik is ook, omdat het buren zijn, dat het geseponeerd zal worden.
Tegelijkertijd is het allesbehalve leuk om met die onzekerheid en schrik te zitten omdat de “boogeyman” nu naast ons woont…

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ddanck
Contacteer: Website

#2 , 05 aug 2014 14:32

De jongeman is enkel vrijgelaten in afwachting van het resultaat van het onderzoek. Dit betekent niet dat hij vrijuit gaat.

Het parket zal nu de zaak onderzoeken en:
- seponeren(bv. als er onvoldoende bewijs is)
- vervolgen en voor de rechtbank brengen
- een bemiddeling voorstellen
- de zaak afhandelen met een minnelijke schikking

Komt de zaak voor de rechtbank, dan kan u allen schadevergoeding vorderen. U stelt zich aan als burgerlijke partij en legt een nota neer. De rechtbank doet uitspraak over de strafmaat en de schadevergoeding. Niettegenstaande de eerdere vrijlating, kan de rechtbank alsnog een gevangenisstraf opleggen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”