PV wederzjijdse slagen en verwondingen

rvdh
Topic Starter

PV wederzjijdse slagen en verwondingen

#1 , 12 aug 2014 14:37

Beste,

Sedert 2 jaar blijft de ex-echtgenoot van mijn vrouw ons bestoken met valse klachten.
Pure pesterijen zodat we onze tijd mogen gaan verspillen op het politiecommissariaat.

Alle kort geding zaken heeft hij reeds verloren en het maatschappelijk onderzoek heeft echt
hard in zijn nadeel gespeeld, met alle frustraties tot gevolg.

Een avond wanneer hij de kinderen kwam terug brengen begon hij op me te slaan terwijl hij
een van de kinderen als schild gebruikte. Ik heb toen gezorgd dat eerst het kind veilig op de grond
terecht kwam, terwijl hij bleef slaan.

Omdat de kinderen nog niet direct binnen waren heb ik de slagen afgeweerd en die persoon op de grond
gewerkt zonder slagen toe te dienen. Mijn vrouw was de politie intussen aan het bellen. Toen ik hem loste om
naar binnen te gaan begon hij weer te slaan waardoor ik weer een klem gebruikt heb.

Op dit moment was er een getuige die zag dat ik hem inderdaad vast had op de grond. Ze had wel het begin niet gezien
en heeft verklaard wat ze gezien had. Ze zegt ook dat ze geen kinderen gezien heeft. De oudste zoon wil niet meer gaan
naar zijn papa omdat er een problematische opvoedingssituatie is. Hij is 11 jaar en heeft alles gezien, en dus ook gezien
hoe het gebeurd is.

Ik werk in de bewaking en vrees dat wanneer ik mijn ID kaart opnieuw zal aanvragen ik daardoor in veiligheidsonderzoek zal geraken.

Wat kan ik het best doen?

Mvg,
Reinoud

Wat kan ik doen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 12 aug 2014 15:32

zolang er geen veroordeling is en er niks op uw strafblad staat zal u niet veel moeten vrezen mbt het bekomen van een id kaart

veroordeling staan niet op uw id kaart, maar op een apart blad, het zogenaamd bewijs van goed gedrag en zeden.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 aug 2014 15:45

Als u alles in uw verklaring (verhoor) politie hebt gezet zal er geen probleem zijn.
Het is niet verboden een klem te gebruiken .... waarover het steeds zal gaan is het gebruik van geweld in de zin van slagen bij een persoon die geïmmobiliseerd is vb door middel van een klem.
In dat geval geen enkel probleem.
Als in uw verklaring dus alles staat - elke slag die u zou gegeven hebben ( ter verdediging van uzelf of ter bescherming van de kinderen) zal er weinig kans zijn voor verdere aktie.
Is hij gearresteerd door politie na die feiten... want gezien hij BIJ jullie binnen was of aan de deur .... u bent hem al niet gaan opzoeken - en mogelijk huisvredebreuk een gelijksoortige inbreuk.

Trouwens van alle feiten steeds aangifte melding doen bij politie.
Ik hoop niet dat hij in dronken/gedronken toestand kinderen komt brengen.

Hebt u een advocaat geraadpleegd?
Salduz III.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”