Goede morgen
De feiten zijn als volgt, vorige zaterdagavond zit ik met mijn neef frieten te eten bij een frituur hier in de buurt. Wanneer er opeens iemand om hulp roept, die aan de frituur staat, zien wij dat het een vriend is van ons (die zonder reden wordt vastgenomen door een onbekend persoon, die volgens hem onder invloed was van drugs).. we lopen er onmiddellijk naartoe en op het moment dat ik vraag wat het probleem is krijg ik een vuistslag op mijn oog. Ik lig direct K.O. op de grond, na terug recht te staan ga ik weg.. de dader betaald zijn frieten en gaat ook snel weg. Wanneer mijn neef vraagt waar mijn bril is, en op de plaats waar ik de slag kreeg gaat kijken, stopt de auto van de dader, stapt hij uit en zegt "RONDE 2!" en geeft mijn neef ook een vuistslag in het gezicht.. Dit allemaal aan een frituur waar zeker nog 10-15 personen staan.
Nadien hebben wij aan de uitbaatster van de frituur gevraagd of ze wou getuigen, dat wij geen ruzie hebben gezocht (en niet eens ruzie hebben gemaakt met die persoon) en als ze eventueel de naam van de dader kent. Ze kent hem blijkbaar, maar trekt haar van dit alles niets aan.. terwijl ze alles zeker heeft gezien. De politie heeft ons verteld dat er constant soortgelijke vechtpartijen gebeuren aan haar frituur en dat ze nooit getuigd.
Nu zijn wij natuurlijk razend, want wij weten geen namen, de politie weet geen namen en zij heeft niet eens hulp geboden toen we daar beiden aan het bloeden waren, ik heb een wonde van 5cm die gehecht is moeten worden (door waarschijnlijk ringen) en mijn neef heeft een schaafwonde over heel zijn wang en een blauw oog. Is het mogelijk om tegen de uitbaatster van de frituur klacht in te dienen wegens het niet helpen van personen in nood? Dat ze het niet doet als de daders er nog zijn kan ik begrijpen, maar dat ze niet eens komt wanneer ze weg zijn en/of wanneer de politie ter plaatse is, dat begrijp ik niet..
Alvast dank voor een antwoord.