Hey "ongelukbelaagd"
Hier de antwoorden op uw vragen
"vanaf het moment dat ik mij daar aan voorstelde was er al spanning tussen ons" --> ben je er zeker van dat hij die spanning ook voelde?
>> Wel bij de meeste mensen is de omgang/kennismaking vlot en prettig, in het begin heb ik hem aangesproken om mij voor te stellen, maar dat was heel eigenaardig gesprek,
>> Ik zei, Hey ik ben Ben, antwoord ik ben Joachim, en hij bleef staan en er kwam niets anders meer uit, elke vraag die ik stelde kreeg een kort antwoord en kreeg het gevoel van "oké hij heeft niet veel zin om te klappen"
>> Maar dat was op zich niet zo een groot probleem hoor, we spraken mekaar nooit echt meer aan, ook geen oogcontact (tot dat ik enkele keren hem probeerde aanspreken voor de problemen die zich afspeelden)
"als hij vind dat we te veel lawaai maken dan krijgen we een "straf" " --> hoezo jullie maken te veel lawaai? hoe weet je dat hij dat vindt?
>> Wij zijn een gezin en een "new born" destijds(1 1/2 jaar bijna), natuurlijk produceren we geluid, daar ben ik mij van bewust, ik probeer dit zo veel mogelijk te controleren, maar elke dag moet ik zagen tegen mijn dochter en vrouw dat ze niet te luid mogen spelen, lachen, tv niet te luid,
>> Daardoor voelde ik mij ook niet zo super door hoor, echter als de zoon in zijn bed ligt dan is het geluid over (9 a 10uur)
"met zijn gewichten en dergelijke tegen de grond en muur te gooien" --> zeker dat het gewichten waren? dat brengt serieuse schade aan grond en muren
>> Dat vroeg ik mij ook al af hoe het daar uitziet boven, het zijn wel degelijk gewichten, vooral de stang waar de gewichten aanhangen hebben we heel duidelijk horen vallen, alsook zo gewichtballen en dergelijke
"na het telefoontje was het direct stil, gelijk of hij mij kan horen praten," --> dan lijkt het me dat jullie een isolatieprobleem hebben
>> Ja daar ben ik mij van bewust ja, echter weet ik niet zeker of dat het geval is, kan ook toevallig zijn, heb ook maar twee keer gebeld naar de police
"Het is een heel agressieve mens" --> hoe weet je dat? wat doet hij dan?
>> Roepen, uitleven als een zot, misschien is hij niet aggressief in de zin van "vechten", hij confronteerd ons ook nooit in het gezicht, maar zijn reacties als hij boos is merken we zeker, zo heeft hij enkele maanden geleden eens zijn garage poort kapot geklopt...
"Daarnet ging mijn dochter naar boven om te gaan slapen en die begon direct terug met zijn speeltuigen te kloppen en te doen " --> hoe weet die dat je dochter ging slapen?
>> Dunne muurtjes veronder stel ik, wat ik raar vind want hem hoor ik niet naar boven gaan.
- Hebben jullie een isolatieprobleem? Ik kan aannemen dat je de halters en baren wel hoort, maar hoe hoort jouw buurman dat je een telefoontje naar de 101 pleegt of dat je dochter gaat slapen?
Ja zeker een isolatie probleem, deze twee huizen zijn op het zelfde moment gemaakt, en was vroeger alle twee van een family, de vloeren lopen door op de boven verdieping (beton) daardoor horen we dat zo goed denk ik, muurtje tussen de twee huizen zullen ook maar één steentje zijn
- Als er met gewichten naar muren of de grond wordt gegooid, dan is er schade. Gooit hij effectief, ben je daar zeker van of hoor je de man zijn halters en baren terug "vallen" na een oefening? Want dat geeft ook een "klap".
In het begin was het zo als hij aan het oefenen was dat we dat hoorden als die perongeluk valde, dus ik ben wel zeker dat het zijn gewichten zijn.
Misschien is het probleem niet zo groot als je je voorstelt. Je zegt dat je een bepaalde spanning voelde bij kennismaking, dat hij sport, in ploegen werkt en aggressief is.
Misschien heb je jezelf dit plaatje opgelegd en is de man niet aggresief en wel vriendelijk. Maar vindt hij jou nu niet bepaald sympathiek omdat je hem niet over de last die je ondervindt met hem bespreekt en de politie op hem afstuurt. Soms is een eerste indruk de verkeerde.
Ik zeg wel "misschien".
>> akkoord kan ik begrijpen, echter ben ikwel gaan spreken met hem, het is hij die nooit het initiatief neemt om te praten, de laatste keer snakte hij mij af als ik voorstelde om nog eens naar een oplossing te zoeken, en het is duidelijk dat hij mij niet afkan.
Hij beseft misschien niet dat er naast zijn "gym" de slaapkamer van de kinderen is en dat die om 8-9u gaan slapen. Of dat zijn halters zoveel lawaai maken.
BS zou ik zeggen, hij weet het maar al te goed! zeker midden in de nacht
Langs de andere kant mag hij ook in zijn huis doen wat hij wil zonder overlast te bezorgen. Maar zoals je schreef "als hij vindt dat we teveel lawaai maken", geldt dit ook voor jullie.
agree,
Sinds vandaag staat er een tehuur bordje voor zijn deur, dus hij vertrekt
Na de laatse keer dat de politie is geweest en met hem zijn gaan babbelen is hij heel rustig geworden de volgende dagen, zou met dat kunnen te maken hebben.
Alvast bedankt iedereen!