op de loop

zianimo
Topic Starter

op de loop

#1 , 09 dec 2014 21:45

ik zou graag dit willen weten,
stel,een belg beland in de cel in het buitenland.
na twee maanden komt hij voorwaardelijk vrij.
deze ziet dan zijn kans schoon,en kan het land verlaten,terwijl zijn papieren nog bij het gerecht liggen.
eenmaal terug aangekomen in Belgie,krijgt hij nieuwe papieren omdat deze zogezegd verloren zijn.
maar wat,als de belgische staat te weten komt dat hij voortvluchtig is,en hij nieuwe papieren heeft gekregen doordat hij gelogen heeft?
mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 dec 2014 22:54

België levert zijn onderdanen niet uit.
Kan wel zijn dat er een internationaal of een EU aanhoudingsmandaat komt en dat politie hier u oppakt en in gevangenis aflevert.
Opletten u kan naar geen enkel ander land gaan want die hebben meestal wel een uitleveringsverdrag voor niet-inwoners ..stel u gaat naar Nederland en die leveren u zonder enig probleem uit aan - ik zeg maar USA ...

zianimo
Topic Starter

#3 , 10 dec 2014 05:06

Ja ok
maar hoe zit het dan in Belgie zelf?
word je dan hier niet vervolgd?
je hebt toch een misdrijf begaan in het buitenland,doet me denken aan al die jongeren die nr Serie vertrekken.
En ook het feit dat je gelogen hebt om zo alsnog nieuwe pepieren te krijgen.
mvg

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 dec 2014 11:27

Op de koop toe zijn bepaalde misdrijven door Belgen gepleegd in het buitenland hier ook strafbaar.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”