Halfweg 2012 stelden wij bij beiden een gedragsverandering (verkoeling) vast. Wij voelden nattigheid. Bij nader onderzoek werden financiële onregelmatigheden vastgesteld. Een voorstel tot familieraad werd en wordt nog steeds afgewezen. Integendeel 3 politieklachten voor laster en eerroof, 1 politie-interventie en 3 drukkingsbrieven van een advocaat kregen wij te verwerken. Wij wisten ons geen raad. Aan de klachten hebben wij onze bewijslast gekoppeld. (bankuittreksels 12&13) Alle klachten werden geseponeerd. 6 mnd hebben wij afgehaakt wat natuurlijk hun bedoeling was.
Halfweg dit jaar werd ik toevallig geconfronteerd met mijn narcistisch gestoorde schoonbroer.
Hij wou helemaal geen verzoening. Hij beweerde dat hij met schoonmoeder naar de notaris geweest was om een notariële volmacht te regelen. Zijn letterlijke woorden: “ Als ze dement wordt, zal ik bepalen wat er gebeurt “ Tevens heeft hij gesuggereerd om Carine het ouderlijk huis te laten ontzeggen. De volmacht die mijn echtgenote had werd gewijzigd. Het daagde ons: Marie-Louisa handelde niet uit vrije wil. De aanval werd ingezet.
Mondeling, mails en diverse aangetekende schrijvens brachten geen verzoening. Wij kunnen toch niks bewijzen smalen ze beiden.
Ik heb via 1712 contact gezocht betreffende een mogelijke case van ouderenmishandeling. 8 jaar lang heb ik de zaken in alle transparantie behartigd. Sedert 2 jaar is mi n schoonzuster aan zet. Ze zegt letterlijk dat ze niet wil gecontroleerd worden. Gesjoemel start in volle huwelijkscrisis en precies met het ontslag van haar man.
De machteloosheid die wij moeten ervaren in deze is frustrerend.
Praten wij met een raadsman dan adviseren zij ons om voorzichtig te zijn want de beschuldigingen zouden zich tegen ons kunnen keren.
Hoe in godsnaam moet je dit aanpakken ?
Ik blijf in ieder geval druk zetten en stuur aan op voorlopige bewindvoering.
Ik ben woedend om de 35 mooie jaren die ons ontstolen werden. Wij voelen ons machteloos tegen dit kwaad.
Toch wil ik het op een juridisch sterke manier bestrijden. Het is mij meer te doen om de moraal dan om het geld. Maar ja, dat zeggen ze allemaal wel zeker.

Graag advies.