Familieconflict

r007
Topic Starter

Familieconflict

#1 , 22 dec 2014 19:31

Korte schets: Mijn echtgenote heeft een werkonwillige zus. Dit heeft haar al 3 huwelijkscrisissen gekost. Mijn schoonmoeder (82) is sedert 8 jaar weduwe. Ze heeft een psychische ziekte. Ze is onwetend achtergebleven en is makkelijk te beïnvloeden. Ze heeft een zeer beperkt sociaal leven.
Halfweg 2012 stelden wij bij beiden een gedragsverandering (verkoeling) vast. Wij voelden nattigheid. Bij nader onderzoek werden financiële onregelmatigheden vastgesteld. Een voorstel tot familieraad werd en wordt nog steeds afgewezen. Integendeel 3 politieklachten voor laster en eerroof, 1 politie-interventie en 3 drukkingsbrieven van een advocaat kregen wij te verwerken. Wij wisten ons geen raad. Aan de klachten hebben wij onze bewijslast gekoppeld. (bankuittreksels 12&13) Alle klachten werden geseponeerd. 6 mnd hebben wij afgehaakt wat natuurlijk hun bedoeling was.
Halfweg dit jaar werd ik toevallig geconfronteerd met mijn narcistisch gestoorde schoonbroer.
Hij wou helemaal geen verzoening. Hij beweerde dat hij met schoonmoeder naar de notaris geweest was om een notariële volmacht te regelen. Zijn letterlijke woorden: “ Als ze dement wordt, zal ik bepalen wat er gebeurt “ Tevens heeft hij gesuggereerd om Carine het ouderlijk huis te laten ontzeggen. De volmacht die mijn echtgenote had werd gewijzigd. Het daagde ons: Marie-Louisa handelde niet uit vrije wil. De aanval werd ingezet.
Mondeling, mails en diverse aangetekende schrijvens brachten geen verzoening. Wij kunnen toch niks bewijzen smalen ze beiden.
Ik heb via 1712 contact gezocht betreffende een mogelijke case van ouderenmishandeling. 8 jaar lang heb ik de zaken in alle transparantie behartigd. Sedert 2 jaar is mi n schoonzuster aan zet. Ze zegt letterlijk dat ze niet wil gecontroleerd worden. Gesjoemel start in volle huwelijkscrisis en precies met het ontslag van haar man.
De machteloosheid die wij moeten ervaren in deze is frustrerend.
Praten wij met een raadsman dan adviseren zij ons om voorzichtig te zijn want de beschuldigingen zouden zich tegen ons kunnen keren.
Hoe in godsnaam moet je dit aanpakken ?
Ik blijf in ieder geval druk zetten en stuur aan op voorlopige bewindvoering.
Ik ben woedend om de 35 mooie jaren die ons ontstolen werden. Wij voelen ons machteloos tegen dit kwaad.
Toch wil ik het op een juridisch sterke manier bestrijden. Het is mij meer te doen om de moraal dan om het geld. Maar ja, dat zeggen ze allemaal wel zeker. :-)
Graag advies.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 dec 2014 22:56

Bewindvoerder aanstellen kan helpen is buitenstaander meestal advocaat of zo. Die heeft uiteraard wel toegang tot de rekeingen en kan dus ook alle uittreksels opvragen tot 10 jaar is dat mogelijk.
Met parket gaan praten waarom geseponeerd?
Zijn er nog meerdere kinderen buiten echtgenote en zus?
Al een advocaat geraadpleegd?
Politie-interventie waarvoor?
Woont zus bij moeder?

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 22 dec 2014 23:30

Eigenlijk begrijp ik niet waarover TS een vraag heeft. De uitenzetting is verward en omvat m.i. details die niet ter zake doen.
Schoonmoeder is psychisch ziek, schoonzuster lui en schoonbroer een narcist. En dan??
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

r007
Topic Starter

#4 , 23 dec 2014 08:33

Bewindvoerder aanstellen kan helpen is buitenstaander meestal advocaat of zo. Die heeft uiteraard wel toegang tot de rekeingen en kan dus ook alle uittreksels opvragen tot 10 jaar is dat mogelijk.
Met parket gaan praten waarom geseponeerd?
Zijn er nog meerdere kinderen buiten echtgenote en zus?
Al een advocaat geraadpleegd?
Politie-interventie waarvoor?
Woont zus bij moeder?
Geen andere kinderen. Zus woont niet bij moeder.
Advocaat stelt: schoonmoeder doet met haar geld wat ze wil. Pas ageren bij dementie door voorlopige bewindvoering aan te vragen.
Eerste contact in 6 mnd tussen beide zussen verliep onder heftige woordenwisseling zonder handgemeen. Schoonbroer heeft binnen de 2 min. na onze aankomst bij schoonmoeder de politie gebeld alhoewel schoonmoeder hem dit uitdrukkelijk verbood. Geen PV opgemaakt.
Schoonmoeder heeft tijdens de vele mondelinge verzoeningspogingen toegegeven dat ze bang is van schoonbroer. Tot 3 maal toe heeft ze een doodswens geuit.

Franciscus

#5 , 23 dec 2014 16:30

Dan had u best de gesprekken opgenomen.
Beheerd moeder haar geld zelf nog?

r007
Topic Starter

#6 , 23 dec 2014 18:06

Inderdaad, ze is onwetend, maar beheert nog altijd haar geld. Inhoud van facturen en briefwisseling begrijpt ze niet. Hiervoor heeft ze hulp nodig.

Franciscus

#7 , 24 dec 2014 00:58

Dan lijkt me een bewindvoerder aangewezen die kan u via vrederechter aanvragen ...
Elke derde kan dat vrage indien deze denkt dat het nodig is.... een persoon dient daarvoor niet dementerend te zijn.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”