en hoe nu verder

markske11
Topic Starter

en hoe nu verder

#1 , 18 feb 2015 13:02

16 februari jl is de ex man van mijn vriendin veroordeeld tot 1,5 jaar gevangenis straf en een schadevergoeding de advocaat van mijn vriendin vertelde dat als hij in Belgie word gezien hij onmiddellijk word aangehouden.

Probleem is dat deze man in Duitsland woont en werkt en zo nu en dan is in Belgie is Mits mijn vriendin nog een redelijk bedrag van hem moet krijgen en hij hier gewoon mee lacht (alimentatie medische kosten schoolkosten voor zijn kinderen)

gaat hij hij er nu volgens ons weer gemakkelijk vanaf komen.

Wat is nu effectief de kans dat hij daadwerkelijk de gevangenis in moet want ik heb het vermoeden dat hij in duitseland redelijk save zit voor het moment

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 18 feb 2015 13:14

Effectieve gevangenisstraf?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 feb 2015 13:23

Vonnis laten uitvoeren zeker qua schadevergoeding in Duitsland vraag aan advocaat hoe dat kan gebeuren. Indien vonnis in Duitsland kan uitgevoerd worden kunnen die ook bij zijn werkgever opgeëist worden. Mogelijk een EU- aanhoudingsbevel.
In Duitsland nagaan met welke voertuig(en) hij rijdt.
Tracht te achterhalen wanneer en naar WAAR hij in België komt.
Verwittig de politie of laat uw advocaat dat doen .. dan hebben die het arrestatiebevel klaarliggen als hij aankomt.

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 23 feb 2015 13:26

Dat de tegenpartij zich in Duitsland bevindt, maakt uitvoering niet onmogelijk, mogelijks enkel duurder.

In afwachting van de betaling van de onderhoudsgelden kan u misschien ook bij DAVO terecht.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

markske11
Topic Starter

#5 , 08 mar 2015 15:36

Wat ik heb begrepen van mijn vriendin werkt Davo zeer traag en en vaak als ze iets hebben verwerkt is het document al verlopen en kun je het terug allemaal in orde brengen helaas voor mijn vriendin verdient zij net 11 euro teveel en krijgt zij geen voorschotten op alimentatie

De kerel zit ondertussen bij een nieuw lief in Lithouwen en is duitsland ontvlucht mits we het vonnis hebben laten betekenen aan hem. Het gerecht had het hem nog niet eens opgestuurd Dus de vogel is terug gevlogen via via hebben we dan gehoord dat hij in Lithouwen zit
De advocaat zegt ook de kans dat het vonnis effectief word uitgevoerd is heel erg klein mits de kans dat ze hem ooit pakken nihil is maar gelukkig verjaard dit vonnis niet mits het bij verstek is
De kosten tja die kans is natuurlijk heel erg klein dat ze die gaat terug zien
ondertussen blijft hij mijn vriendin maar zwart maken op sociale media sites en beweerd hij dat hij dat hij alles betaald maar ondertussen zijn kinderen niet mag zien mensen bezien mijn vriendin als een slechte moeder ergste is dan nog dat mensen hem nog geloven

En na wat ik heb gehoord ook al staat hem internationaal geseind voor andere zaken Lithouwen niet echt soepel werkt in dit soort dingen dus hij komt er gewoon tussen uit

roharro
Juridisch actief: Ja

#6 , 08 mar 2015 15:44

Litouwen is nochtans lid van de EU en heeft alle toetredingsverbintenissen aanvaard.
Zomaar ontsnappen aan alles is dus onmogelijk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

markske11
Topic Starter

#7 , 08 mar 2015 15:47

Wat ik heb begrepen van mijn vriendin werkt Davo zeer traag en en vaak als ze iets hebben verwerkt is het document al verlopen en kun je het terug allemaal in orde brengen helaas voor mijn vriendin verdient zij net 11 euro teveel en krijgt zij geen voorschotten op alimentatie

De kerel zit ondertussen bij een nieuw lief in Lithouwen en is duitsland ontvlucht mits we het vonnis hebben laten betekenen aan hem. Het gerecht had het hem nog niet eens opgestuurd Dus de vogel is terug gevlogen via via hebben we dan gehoord dat hij in Lithouwen zit
De advocaat zegt ook de kans dat het vonnis effectief word uitgevoerd is heel erg klein mits de kans dat ze hem ooit pakken nihil is maar gelukkig verjaard dit vonnis niet mits het bij verstek is
De kosten tja die kans is natuurlijk heel erg klein dat ze die gaat terug zien
ondertussen blijft hij mijn vriendin maar zwart maken op sociale media sites en beweerd hij dat hij dat hij alles betaald maar ondertussen zijn kinderen niet mag zien mensen bezien mijn vriendin als een slechte moeder ergste is dan nog dat mensen hem nog geloven

En na wat ik heb gehoord ook al staat hem internationaal geseind voor andere zaken Lithouwen niet echt soepel werkt in dit soort dingen dus hij komt er gewoon tussen uit

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”