Ik zal proberen heel kort de situatie te schetsen. In het gebouw waarin ik woon is er een bewoner waar ik (en de meeste van de andere buren) problemen mee heb sedert zijn intrekken enkele maanden geleden. Het bleef tot nu bij ergernissen en irritatie, maar eergisteren heeft hij de zaken naar een nieuw niveau getild, door plots aan mijn deur te verschijnen en enorm beledigende en bedreigende zaken te uiten. Ik vrees dat de zaken hier niet zullen eindigen... Ik ben niet zozeer bang voor mijn veiligheid, maar wel voor verdere escalatie en eventuele pesterijen.
Mijn vraag aan u is dit: vindt u het wijs als ik bij de politie hier een PV van zou laten opmaken? De bedoeling zou niet zijn om klacht tegen hem neer te leggen, maar gewoon om een bepaald soort van "registratie" te hebben van dit voorval, met oog op toekomstige situaties (bv. moest dit later toch tot een zaak leiden). Wat ik op dit punt echter ZEKER NIET zou willen, is dat de politie bij hem langs zou gaan voor "zijn versie" of dergelijke. Ik wil namelijk niet de aanleiding zijn voor verdere escalatie of provocatie. Ik wil mezelf alleen discreet indekken.
Alvast mijn hartelijke dank voor uw hulp.