afbetaling

bipo
Topic Starter

afbetaling

#1 , 10 mar 2015 18:40

daar ik binnenkort ga moeten verschijnen voor een correctionele rechtbank zat ik met de vraag of iemand me kan helpen .
Online heb ik vernomen dat ik via een afbetalingsplan mijn boete ga mogen betalen, de vraag is echter hoe wordt dit berekent.
Ik heb ongeveer een inkomen netto van 1100 eu en de boete bedraagt rond de 60.000 euro.
Kan iemand me laten weten hoe dit berekent wordt.

mvg

en wordt er in het afbetalingsplan rekening gehouden met spaargeld?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii

#2 , 10 mar 2015 20:23

Als je veroordeeld wordt tot het betalen van die stevige schadevergoeding van 60.000€ dan kan de eiser laten overgaan tot beslag (spaarboek, goederen, eigen huis, ... ) en loonbeslag. Loonbeslag is 100% van,t gedeelte boven zo n 1300€ per maand en 0% tot ongeveer 1100€. Iets hoger als er kinderen zijn. Als alleenstaande zal je het met de 1.100€ per maand die je nu hebt moeten doen tot alles betaald is.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 11 mar 2015 11:05

Beste

Als u nog niet voor de rechtbank bent verschenen, hoe weet u dan wat de hoogte van de boete is?

Als er nog geen vonnis werd gewezen, kan de rechter de boete (gedeeltelijk) met uitstel opleggen, verminderen of verbinden aan bepaalde voorwaarden.

Kan je (desnoods via persoonlijk bericht) wat meer info geven over de feiten?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”