auto verkocht

frederick
Topic Starter

auto verkocht

#1 , 22 jul 2015 21:09

hallo,

ik heb twee weken geleden mijn auto verkocht aan een fransman. toen hij hier kwam om de wagen te bekijken en een testrit te maken werkte de wagen prima en reed goed. Hij betaalde me de correcte prijs en vertrok met de wagen.

Vandaag belde die man mij terug om te zeggen dat de turbo stuk was en wat ik daar aan zou doen.
Ik heb die man gezegd dat ik daar niets aan zal doen dat ik de wagen verkocht heb in goeie staat en dat dat mijn probleem niet meer is. Daarop antwoordde de man dat hij de politie zou contacten en zijn advocaat.

Wat kan deze man mij wettelijk maken ?

Frederick Geldof

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jul 2015 21:23

Als je geen garage bent NIKS !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

frederick
Topic Starter

#3 , 22 jul 2015 21:24

Neen geen garage. Ik ben een gewoon particulier verkoper.

Reclame

denlowie

#4 , 22 jul 2015 21:25

Neen geen garage. Ik ben een gewoon particulier verkoper.
Wel deze man kan je niks maken op voorwaarde dat de wagen gekeurd en een carpas had bij de verkoop.

frederick
Topic Starter

#5 , 22 jul 2015 21:26

Ja hij had een carpas en een keuringsbewijs tot en met maart 2016 , maar hij was niet gekeurd voor verkoop.

denlowie

#6 , 22 jul 2015 21:37

Ja hij had een carpas en een keuringsbewijs tot en met maart 2016 , maar hij was niet gekeurd voor verkoop.

Daar zit u fout en deze koper kan de verkoop laten ontbinden !!!

Een tweedehands wagen moet gekeurd zijn voor verkoop en dan krijg je automatisch een carpas, wanneer je dit niet doet kan de verkoop ontbonden worden, met alle gevolgen van dien.

frederick
Topic Starter

#7 , 22 jul 2015 21:38

In Frankrijk is dit blijkbaar niet nodig. Dat wisten die mensen mij te vertellen toen ze kwamen

denlowie

#8 , 22 jul 2015 21:40

In Frankrijk is dit blijkbaar niet nodig. Dat wisten die mensen mij te vertellen toen ze kwamen
De verkoop is in België gebeurd en dit valt onder de Belgische wetgeving, misschien dat deze man dit niet weet en geen klacht zal indienen.

frederick
Topic Starter

#9 , 22 jul 2015 21:41

Ik ben hier ook niet van op de hoogte. Afwachten dus...

Jerommeke

#10 , 22 jul 2015 22:27

De technische controle is niet nodig in de volgende omstandigheden:

De koper van uw voertuig is uw echtgeno(o)t(e), uw wettelijke samenwonende partner, uw zoon of dochter.
U wilt ook de nummerplaat en het inschrijvingsbewijs aan de koper overdragen.
De koper is zelf een garagist of het voertuig dient voor export. In dat geval kunt u de technische controle overlaten aan de koper en moet deze afspraak worden vermeld op de factuur.
http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/Voe ... pprocedure" onclick="window.open(this.href);return false;

JPV
Juridisch actief: Ja

#11 , 23 jul 2015 07:09

Indien bedoeld voor export, zoals ik ook begreep, is er geen probleem.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”