Vals beschuldigd van diefstal

Felix the cat
Topic Starter

Vals beschuldigd van diefstal

#1 , 08 sep 2015 15:49

Dag iedereen (die dit leest)
Lang verhaal.'K kreeg de politie aan de deur,die me vertelden dat ik beschuldigd werd van diefstal van een brommer,de agenten zeiden me dat "iemand"hen verklaard had mij ermee te "ZIEN' rijden hebben.Ik mocht niet weten wie die iemand was.
Men vroeg of ik eens naar den bureau wou komen om uitleg te geven.
Ik zei "nee dat zie ik niet zitten en terwijl jullie hier toch zijn kom dan maar ineens binnen en handel het meteen af".
Ik legde m'n verklaring af en stemde (met tegenzin) in met een vrijwillige huiszoeking,naar een brommerke of onderdelen ervan,omdat ik onschuldig ben en niks te verbergen heb,maar leuk is het niet.ik ging er ook van uit dat weigeren alleen maar uitstel zou betekenen of me schuldig zou doen lijken,k wou ook niet moeilijk gaan doen,zij waren tenslotte ook beleefd en correct.
Ik wens natuurlijk te weten wie me vals beschuldigd heeft zodat ik verhaal kan halen,het voelt heel vies om vals beschuldigd te worden en niet te weten wie dat is.Hoe kan ik actief m'n onschuld bewijzen?Hoe verdedig je je daar tegen? kan ik een confrontatie eisen met diegene die me vals beschuldigd? Kan ik zelf klacht indienen tegen die persoon,en hoe doe ik dat als men me niet mag/kan/wil zeggen wie dat is?
Het viel me ook op dat ze niet vroegen waar was je die of die dag,op dat of dat uur,misschien zagen ze dat ik oprecht schrok en uit de lucht viel,en namen ze de klacht niet heel serieus meer,ze zijn tenslotte ook niet achterlijk.Ik kon uit de ondervraging ook niet opmaken wanneer of waar dat brommerke gestolen zou zijn,ze checkten m'n tijdsgebruik niet,namen genoegen met m'n verklaring dat ik daar niks mee te maken had ,deden de huiszoeking en gingen weer.
De agenten in kwestie waren heel beleefd/objectief,de huiszoeking verliep correct,men gooide niet alles overhoop maar keek toch grondig overal rond en in,elke kamer,ruimte en kast.
Ik snap ook dat die mensen hun werk moeten doen,maar leuk hoef ik het niet te vinden en ik zou natuurlijk graag weerwerk bieden.
Als ik eventueel een advocaat neem om me te verdedigen tegen die valse klacht,wie moet die dan betalen,want ik heb daar ook helemaal niet om gevraagd,en "te" breed heb ik het ook niet.
Voor ik dit postte heb ik andere vergelijkbare zaken gelezen op het forum
Alvast bedankt voor alle zinnige antwoorden en goede raad.

Het verhaal begint eigenlijk 4 jaar terug,burenruzie die tot op heden voortduurt,nachtlawaai,beledigingen,vandalisme door één onderbuurvrouw die de hele buurt verziekt en waartegen verschillende klachten lopen van verschillende buurtbewoners,de valse beschuldiging komt 9/10 uit haar entourage.ze stoort de privacy door voortdurend derden te sturen,zo kreeg ik o.a. de technische dienst al over de vloer voor een lekkende douche,die niet lekte,een interventieploeg van de politie die hierheen gestuurd werd en uit de lucht viel,omdat er niks aan de hand was (ze zeiden dat ze gebeld waren en dat moesten opvolgen maar konden wederom niet zeggen door wie of voor wat),ze stelden vast dat alles in orde was en gingen weer.Andere bewoners die het met haar aan de stok hebben,hebben ook klachten aan hun broek bij de woningbouwvereniging,met verwaarlozing van hun woning als reden,waardoor ze nu hun woning moeten laten inspecteren om het tegendeel aan te tonen.Weer nodeloze verstoring van de privacy en t gaat zo maar door.
De woningbouwvereniging kan ook weer niet zeggen wie de klachten neerlegde maar zei ze wel te moeten opvolgen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 08 sep 2015 16:34

Agenten doen inderdaad enkel hun werk. Ze hebben uw verklaring opgenomen en bij u rondgekeken. Het brommertje is er niet en niets wijst er op dat het er ooit geweest is. Einde onderzoek lijkt mij. Ik denk niet dat u zich druk moet maken om een advocaat, het zou mij verbazen dat u nog verder vervolgd gaat worden.

Felix the cat
Topic Starter

#3 , 11 sep 2015 15:50

Vervolg.....,ik ben in het bezit van een opname (zelf opgenomen)van een gesprek waarin de dief genoemd wordt en
ik heb ondertussen de politie gecontacteerd.
Zodra de agent,die het onderzoek voert,van dienst is neem ik weer contact.
Dit lijkt toch nog goed af te lopen.
'K ben ook van plan zelf klacht neer te leggen tegen diegene die me vals beschuldigde nu vaststaat dat ik de dader niet ben,want ik vond het geen leuke ervaring.
Wordt vervolgd... .

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 sep 2015 17:02

U kan wachten tot die inspecteur ( een agent is niet bevoegd) terug werkt of u kan eens met de wachtofficier gaan praten de teamleider van de wacht ( hoofdinspecteur) of de teammanager ( commissaris) deze kunnen zeer vlug zien in hun systeem van waar al de klachten tegen u komen.
Opgelet ze gaan dat niet vertellen maar kunnen wel als dat steeds van dezelfde personen komt eens een 'babbeltje' doen met de pdK en een synthese PV opstellen van alles wat er gebeurd is.
U en de andere benadeelde dan de raad aangeven klacht in te dienen wegens belaging en en of laster en eerroof.

Felix the cat
Topic Starter

#5 , 14 sep 2015 19:15

Bedankt Franciscus,ik heb dezelfde inspecteur gecontacteerd die de huiszoeking is komen doen.
Deze week hebben we een afspraak zodra hij weer van dienst is.
M'n rust is nu toch wat teruggekeerd nu ik weet dat het uiteindelijk toch nog goed gaat komen.
De molen van justitie draait misschien traag,maar hij draait toch.
Al loopt de leugen nog zo snel,de waarheid achterhaalt hem wel is hier op z'n plaats.
Wordt vervolgd.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”