Niemand anders dan die persoon en de onderbuurvrouw (en mezelf) waren op dat moment in het pand.
U hebt niemand anders
gezien. Belangrijk verschil.
U hebt een vermoeden, maar geen bewijzen. Vermoedelijk is dat ook een van de redenen waarom de politie nog niet veel kan doen.
Als ik het goed begrijp, hebt u na het verdachte geluid een buurvrouw buiten op straat tegen de dame in kwestie horen praten? Eens vragen of dat klopt, en of ze toevallig ook uit jullie gebouw kwam. Misschien passeerde ze toevallig net op straat, komende van ergens helemaal anders? Eens navragen bij de onderbuur of de dame bij haar was langs geweest.
Altijd opletten met beschuldigingen als je ze niet kan bewijzen. Een vermoeden is niet voldoende...
Super!!! Bedankt voor de informatie.
Deze dame kwam van bij de buurvrouw. Toen ik thuiskwam van mijn werk heb ik de buitendeur onmiddellijk vastgemaakt. Ik ben snel naar boven gegaan om de hond uit te laten. Deze was niet op het appartement (vriendin was blijkbaar voor mij thuis). Ik heb snel iets genomen om te drinken en een snack toen ik de buitendeur hoorde opengaan. Dit kon ik heel duidelijk horen (binnenshuis) aangezien de sleutels bij het draaien in het slot tegen het raam in de deur kletsen. Ik ging er vanuit dat mijn vriendin thuiskwam en bleef even wachten. Ik hoorde geluid beneden aan onze berging. Realiseerde me toen dat de hond vrij lang beneden bleef aangezien onze Cocker de eerste is die terug boven is om me te begroeten. Toen ik naar de trap kwam hoorde ik enkel de buur vrouw uit de straat zeggen tegen onze onderbuurvrouw dat ze weg was.
Aangezien ik er vanuit ging dat het voor de buren en niet voor mij was, was ik me dus van geen kwaad bewust. Ik had toen direct naar beneden moeten gaan en de berging controleren. Maar na 5 jaar hier te wonen zonder noemenswaardige problemen (buiten vandalisme), ga je er niet direct vanuit dat iemand tussen je spullen zit te zoeken.
Afstand tot de straat (onze oprit) is 15meter. Dus had ik maar naar buiten gekeken dan had ik ze betrapt op heterdaad. Die tassen zouden mij direct opvallen. In de onderbuurvrouw heb ik alle vertrouwen dat zij dit niet zou doen. (Dit is een dame van rond de 80.) Die dame daarentegen is rond de 50. Ik mag er niet meer over vertellen maar blijkbaar staat ze bekend voor een bepaalde problematiek. Dit wisten we op dat moment niet maar we hebben het aan de lijve ondervonden. Akkoord niemand is schuldig tot het tegendeel bewezen is. MAAR toen ik binnenkwam stonden beide tassen op hun plaats. Want, ik heb me toen nog afgevraagd waarom mijn vriendin haar laptop niet mee had. Ik ben meestal vroeger thuis dan haar. Zij had dus reeds haar tas naast mijn cameratas geplaatst.
Aangezien de buitendeur op slot was en snel de hond ging halen had ik de deur van onze flat (en dus berging) niet vast gedaan. Meestal blijf ik beneden en fluit ik even tot onze hond zelf naar beneden komt. Maar mijn vriendin doet soms de deur van woonkamer toe waardoor ik de trap op moet om hem te halen.
Daarom ben ik naar boven gegaan. Heb ik het lawaai gehoord (veel lawaai was er niet, enkel geritsel) en aangezien ik me van geen kwaad bewust was, ben ik niet direct naar beneden gegaan.