dieren ontvoering ?

gorens
Topic Starter

dieren ontvoering ?

#1 , 04 okt 2015 19:18

ik kom de vraag stellen of het verboden of toegelaten is , om een hond op een camping zomaar mee te nemen naar huis ?
mijn buren hebben een camping in vlaams braband. daar gaan zij regelmatig naar hun caravan.
als zij een mooie honden zien, dan nemen zij die mee naar hun thuis. of die honden een chip heeft of niet weet ik niet.
volgens die buren heeft die hond geen chip. en hebben zij ermee naar de dierenarst geweest voor een chip in laten laten plaatsen.
wel vind ik het vreemd dat die buren nooit of nooit op straat gaan wandelen met die hond.
je zie die even in hun achtertuin luidop blaffen. je kan duidelijk zijn dat die honden hun nieuwe omgeving niet gewoon worden.

nu de vraag :
is dit dieren ontvoering ?
mag je zomaar een hond van op een camping mee naar huis nemen ongeacht zij een chip hebben of niet ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro

#2 , 04 okt 2015 19:22

Alleen als die vrijwillig meekomt.
Misschien mankeert hij iets aan zijn poten of kan je zelf eens met die hond gaan wandelen.
Laatst gewijzigd door roharro op 04 okt 2015 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

denlowie
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 okt 2015 19:24

Wie is de eigenaar van die honden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW

#4 , 04 okt 2015 19:24

Er bestaat niet zoiets als "dieren ontvoering". Een hond is juridisch gezien een goed, dit valt dus onder diefstal.

roharro

#5 , 04 okt 2015 19:26

Ben je zeker dat het geen wolf is?
In dat geval moet je alle grootmoeders in de buurt dringend waarschuwen, alsook roodkapje.

gorens
Topic Starter

#6 , 04 okt 2015 20:18

dus mensen mogen zomaar dieren mee naar huis nemen ? ik denk het niet.
ik zie niets van dieren mishandeling. die buren beweren dat zij ermee naar de dierenarts zijn geweest voor een chip.
ik hebt een mail naar de dierenarts verzonden. of die dieren naast ons een chip hebben weet ik niet.

dat zal ik wel horen van de dieren arts.

asperger

#7 , 04 okt 2015 20:24

En waarom zou de dierenarts u daarover inlichten?
Waar moeit u zich toch mee?
Blijkbaar verveel je je en heb je niets onderhanden....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mava105

#8 , 05 okt 2015 09:20

Voordat je hier beschuldigingen uit, informeer eerste eens in de betreffende camping om tevragen of er regelmatig honden verdwijnen. Indien niet, leef je in de wereld van roodkapje. Indien wel heb je een zaak om aan de politie mee te delen.

mjers

#9 , 05 okt 2015 10:04

eerlijk gezegd erger ik mij ook aan de continue nutteloze vragen van TS.
Wat dacht je nu zelf? Uiteraard is het niet toegelaten om iemand anders zijn hond te stelen...
Ik denk niet dat de dierenarts veel moeite gaat doen om uw mail te beantwoorden, en als hij dat doet zal het met een grote zucht zijn vanachter zijn scherm.
Zoals reeds gesteld door asperger, waar moeit u zich eigenlijk mee?

Lanox

#10 , 05 okt 2015 11:19

Los van de onhandige vraagstelling van de TS gaat het hier mogelijk over diefstal. Een beetje burgerzin en waakzaamheid kan geen kwaad, en het is alleen maar toe te juichen dat de TS zich degelijk komt informeren voor hij heel de mallemolen in gang zet.

mjers

#11 , 05 okt 2015 11:37

Los van de onhandige vraagstelling van de TS gaat het hier mogelijk over diefstal. Een beetje burgerzin en waakzaamheid kan geen kwaad, en het is alleen maar toe te juichen dat de TS zich degelijk komt informeren voor hij heel de mallemolen in gang zet.
Kijk eens naar de geschiedenis van de TS... Zal al wat duidelijker worden

roharro

#12 , 05 okt 2015 12:35

De ene dag vergiftigd TS katten, de andere dag beticht hij zijn buren van diefstal van een hond......
Welke instantie moeten we - uit burgerzin- over dit verdachte gedrag inlichten????

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”