Hallo
Sinds een tijdje verdwijnt er thuis geregeld geld uit portefeuilles, hoewel er geen concreet bewijs is het duidelijk wie de dader is. Een van mijn broers (20 jaar oud) is na 3 maanden gevangenis vorig jaar en enkele maanden van werk terug op het slechte pad. De bedragen die verdwenen waren klein en buiten een woordenwisseling gebeurde er niet echt iets, tot mijn andere broer gisteren ontdekte dat er 4 x 100 euro van zijn rekening verdween in de afgelopen week (afgehaald snachts aan een automaat in onze straat, opnieuw geen concreet bewijs dus ). Nu zijn we toch op zoek om verdere juridische (indien mogelijk) stappen te nemen voor dat de situatie escaleert. De broer waarover het gaat is nog steeds vrij onder voorwaarden maar in de tijd dat hij vrij kwam is er nog maar 1 keer een agente langs gekomen om te kijken of hij zijn avondklok respecteerde dat was toen het geval maar nu blijft hij iedere avond tot laat weg en komt high terug thuis. Graag had ik geweten wat eventuele stappen konden zijn om de kalmte in ons huis terug te krijgen, het is niet echt aangenaam om constant op je hoede te zijn voor verdere eventuele diefstallen.
Alvast bedankt