Eindresultaat is dat de dame tot een soort bemiddeling wil overgaan. Deze eist geen schadevergoeding, maar ik moet wel van haar toegeven dat ik in fout was. Als ik dit niet doe, wordt er een rechtzaak opgestart.
Ik heb het hier enorm moeilijk mee, omdat:
- Ik zou moeten toegeven aan iets wat ik totaal niet gedaan heb. Ik was helemaal niet in fout.
- Stel dat ik akkoord ga (louter om van deze komedie verlost te zijn), en deze dame hier alsnog verder meegaat... wat dan?
Mijn verklaring aan de politie:
Ik heb mijn echtgenote meegebracht. Zij zat als passagier langs me in het voertuig. Ze bevestigt mijn verhaal en tekent mijn verklaring mee.
Op [datum] om [tijdstip] ben ik samen met mijn vrouw gaan winkelen in het grootwarenhuis te [plaats].
Wij doen iedere donderdag en vrijdag inkopen voor verschillende hulpbehoevende gezinnen (dit op vrijwillige basis voor het OCMW). Aangezien we dan heel veel inkopen dienen mee te nemen, parkeer ik me steeds op dezelfde parkeerplaats, dichtbij de ingang van het warenhuis.
Er stonden deze keer echter twee dames te babbelen op deze parkeerplaats.
Ik trachtte mijn voertuig alsnog in het parkeervak te plaatsen. De dames hadden me duidelijk gezien maar ze waren druk in gesprek. Ik stond te wachten totdat ze aan de kant zouden gaan. De ene dame trok de ander dame aan de kant zodat ik kon parkeren.
Ik heb dan geprobeerd om zachtjes langs haar door te rijden. Ik heb haar zeker niet aangereden.
Eén van de twee dames is rond mijn wagen gekomen en ik hoorde twee zware bonken.
Ik dacht dat ze tegen mijn voertuig aan het stampen waren.
Ik deed de deur van mijn voertuig open en heb haar weggeduwd omdat ik dacht dat ze het voertuig wilde beschadigen. Ik he bhaar gezegd dat ze aan de kant diende te gaan. Hierop heeft ze me tot twee keer toe op mijn borst geslagen.
Ik vroeg haar waarom ik mijn wagen niet mocht parkeren. Ze zei dat er toch plaats genoeg was.
De dame is absoluut niet gevallen. Ze is zeker niet tegen ander voertuig gevallen want er stonden geen andere voertuigen in de omgeving geparkeerd.
Ik kan u niet zeggen hoe deze dame gekwetst geraakt zou zijn. Ik heb haar in ieder geval niet aangereden. Ik hab haar enkel lichtjes naar achter geduwd omdat ze tegen mijn voertuig aan het stampen was.
Ik ben niet gekwetst. Mijn voertuig heeft eveneens geen schade.
De dame was erg overstuur. Haar taalgebruik was beneden alle niveau. De andere dame zei ons vervolgens dat ze zo reageerde omdat ze afgelopen nacht in haar woning hadden ingebroken.