Fotos cannabisplant

Aiko
Topic Starter

Fotos cannabisplant

#1 , 31 okt 2015 21:41

Mijn buurvrouw had last van hinder van 3 weedplanten in de tuin. Ze nam hier fotos van en verwittigde de politie. Planten waren intussen al lang weg. Kan men mij iets maken op basis vd foto?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW

#2 , 31 okt 2015 23:11

In principe wel, vraag is echter of de politie zich gaat bezighouden met 3 plantjes.

Xenophon

#3 , 01 nov 2015 08:21

Ze gaan zich daar in principe niet mee bezig houden (afhankelijk van waar u woont) en indien u toch bezoek krijgt wijst u erop dat er hennep-hybrides bestaan waar geen THC in zit zoals gebruikt wordt voor hennepvezels in kleding en dergelijke. Zonder materieel bewijs en een laboratoriumtest kan daar niets tegen ingebracht worden want de planten zien er exact hetzelfde uit.

Indien ze overigens toestemming vragen om binnen te komen kijken antwoordt u beleefd dat ze maar een bevel tot huiszoeking moeten meebrengen indien ze binnen willen komen, dat u niet verplicht bent hen toe te laten en dat dat geen enkel vermoeden van schuld of onschuld impliceert.

1 voorbehoud bij al het bovenstaande: ik ga ervan uit dat er effectief NIETS te vinden is want indien u eerst op uw strepen gaat staan en de slimmerik uithangen en ze komen terug mét een bevel dan hoef ik geen tekening te maken bij wat gaat gebeuren als er toch iets gevonden wordt.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

Aiko
Topic Starter

#4 , 01 nov 2015 14:16

Er is absoluut niets meer te vinden. Planten werden vernietigd. Ruiken die andere hennepplanten ook?

Xenophon

#5 , 01 nov 2015 16:45

Ja maar bijlange niet zo sterk. Enfin, geurfotografie is bij mijn weten nog niet uitgevonden. Denk eraan, indien de arm der wet langskomt met een door een rechter getekende invitatie dan gaan ze heus niet enkel in uw tuin kijken maar is er een goeie kans dat uw vals plafond en spoelbak ook gedemonteerd worden terwijl u om 06:00 's ochtends op uw pantoffels en in kamerjas staat toe te kijken. Da's een beetje het nadeel van een vrijwillige huiszoeking weigeren: bij een vrijwillige zoeking moet u meestal geen week verlof nemen daarna om alles terug te monteren.

Breng de buurvrouw een stuk cake om het goed te maken, zou ik zeggen :mrgreen:
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.

Aiko
Topic Starter

#6 , 01 nov 2015 19:43

Men mag altijd binnen hier. Er is niks meer voorhanden dat er naar kan verwijzen

roharro

#7 , 01 nov 2015 20:01

Breng de buurvrouw een stuk cake om het goed te maken, zou ik zeggen :mrgreen:

Best spacecake.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

BrechtS

#8 , 01 nov 2015 22:55

@xenophon: zijn die industriële/THC-loze hennepplanten dan legaal in België? Ik dacht dat men voor die hennepplanten een vergunning moest hebben om die te mogen kweken? Of is de wetgeving al aangepast?

Xenophon

#9 , 02 nov 2015 07:19

@BrechtS: Er is een vergunning nodig om het zaad te importeren (uit derde land, niet intra-EU) en weliswaar geen vergunning maar een hele papierberg wanneer ze wordt geteeld, cf. http://www.vlaanderen.be/nl/ondernemen/ ... ennepteelt Maar er bestaat onduidelijkheid over het begrip 'teelt' en de gevolgen die dat heeft voor de formaliteiten. Als er 3 appelbomen in mijn tuin staan, ben ik dan een teler? De politie kan echter gelijk wanneer komen controleren en indien na een test wordt vastgesteld dat het THC-gehalte hoger is dan 0.2% (echte cannabis van geselecteerde rassen die 'optimaal' wordt geteeld haalt zonder probleem 25% THC in de bloemtoppen maar dat kan kweek in open lucht nooit benaderen) dan is er een probleem.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#10 , 02 nov 2015 14:32

Als politie met een K9 woef komt .....

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”