Beste,bedankt voor de vele reactie's,nog even ter info;de daschcam staat constant achter het raam(getinte ruit) gericht op de garages en natuurllijk word iedereen gefilmd die in de korte nabijheid van de garage komt gefilmd en trouwens hoe kan men anders een dief anders op heterdaad betrappen;men kan toch niet aan de politie gaan vragen of ze een hele dag een oogje in het zeil komen houden en met andere woorden kan iedereen dan vervolgd worden die gebruikt maakt van een daschcam om verkeersagressie aan te tonen
Maar hoe zal TS bewijzen wie de dader is?zorg in elk geval dat u een kopij houdt van de beelden. Misschien vraagt de politie de originele footage op. Als u enigszins zeker bent dat de dader klacht heeft neergelegd, kan u natuurlijk langs uw neus weg aan de "dader" mededelen dat een boete wegens het niet helemaal regulier toepassen van de camerabewakingwet (voor een eerste inbreuk) gezien het feit dat er wel degelijk gestolen is, vrij mild kan zijn.
Terwijl de boete voor diefstal een pak hoger ligt én op je strafblad terechtkomt
Diefstal is een correctioneel feit. U bent verplicht dit aan te geven.zorg in elk geval dat u een kopij houdt van de beelden. Misschien vraagt de politie de originele footage op. Als u enigszins zeker bent dat de dader klacht heeft neergelegd, kan u natuurlijk langs uw neus weg aan de "dader" mededelen dat een boete wegens het niet helemaal regulier toepassen van de camerabewakingwet (voor een eerste inbreuk) gezien het feit dat er wel degelijk gestolen is, vrij mild kan zijn.
Terwijl de boete voor diefstal een pak hoger ligt én op je strafblad terechtkomt
Het bovenstaande denk ik dus ook. Naar de politie en daarna naar de rechtbank met de beelden, laat het maar aan de rechter over om te beoordelen of de beelden als bewijsmateriaal mogen gebruikt worden of niet. Al de rest is geblaat en mistspuiterij vanwege de verdachte.Ik zou mij daar allemaal niet te veel zorgen om maken. Ik heb nog geen weet van iemand die werd vervolgd omdat hij stiekem zijn eigendom filmde om diefstal of vandalisme vast te stellen. En de beelden, laat dat aan de rechtbank over. Er verschijnen regelmatig beelden op facebook of elders en de commentaar is steeds van 'eigenlijk mag het niet'.
Maar de diefstal had je toch onmiddellijk moeten aangeven.