Klacht wegens bedreigingen

peacemaker15
Topic Starter

Klacht wegens bedreigingen

#1 , 06 dec 2015 19:30

Hallo,
Misschien dat iemand mij een woordje uitleg kan geven over volgende:

Op de werkvloer is er een vrouwelijke collega die graag het middelpunt van de aandacht wenst te zijn tussen de vooral mannelijke collega's. Ze is een waar expert om mannen rond haar vinger te draaien. Daar heeft ze ook het figuur voor en dat weet ze ook.
Eind 2014 was het dan mijn beurt maar ik denk met mijn hersencellen in plaats van de spermacellen. Laat het duidelijk zijn dan ik geen relatie met haar heb gehad. Dus begin 2015 maak ik haar heel duidelijk dat ze beter haar kunstjes bij anderen kan proberen. In de maanden die daarop volgden vertoonde ze enige stalking gedrag: ging ik een sigaret roken kwam ze minder dan een minuut nadien af, ze hield me in het oog, kwam mijn bureau ontelbare keren binnen voor alles en nog wat, kortweg gezegd ze liet zich voelen. Ik heb eerst op een vriendelijke wijze afstand proberen te nemen, nadien op een wat minder vriendelijke wijze, nadien kwamen er ruzies aan te pas. Intussen deed de werkgever niets behalve zeggen dat we elkaar moesten negeren. Op het laatst kwam ze dan telkens in mijn buurt en kreeg ik wat men noemt de stiltebehandeling (ze liet zich voelen, ze luisterde naar wat ik zei tegen andere collega's maar zei zelf geen woord meer). Ook vernam ik dat ze steeds informeerde naar mij bij collega's die nauw met mij samenwerken.

Men kan begrijpen dat ik op den duur het enigszins kotsbeu begon te worden en dat ik redelijk gespannen op die werkvloer verscheen. Drie maanden geleden in de beslotenheid van een collega's bureau en wanneer ik aangesproken werd over de "relatie" tussen haar en mij, heb ik uit frustratie het volgende gezegd: "Het enige wat die heeft is een mooi smoeltje maar als men daar een pot zuur in zou gooien dan heeft ze niets meer".
Toegegeven, het is nogal cru wat ik gezegd heb maar op dat moment was ik het zo moe als kouwe pap.

Diene collega gaat klikken, het komt die vrouw aan het oor wat ik gezegd heb en de dag zelf legt ze klacht neer bij de politie en wordt een strafrechtelijke dossier tegen me geopend wegens bedreigingen. Ik krijg dan de volgende dag al een huiszoeking te verwerken (jawel, ze waren op zoek naar een pot zuur...) en wordt meegenomen voor verhoor.

Ik stel mij enorm veel vragen bij deze situatie.
Ik heb geen bedreiging met bevel of voorwaarde geuit volgens mijn weten of zie ik dat verkeerd?
Ik zou het nog enigszins begrijpen wat die "bedreiging" betreft als ik het volgende gezegd zou hebben: "Het enige wat ze heeft is een mooi smoeltje maar wanneer IK er een pot zuur in zou gooien dan heeft ze niets meer". Wat ik voor de duidelijkheid nooit gezegd heb.

Ik heb een advocaat in de hand genomen die de zaak opvolgt en graag de stand van zaken wenst te weten in dit dossier. We zijn nu al meer dan drie maanden verder sinds het verhoor maar ik hoor niets van het parket. Ik heb een paar dagen geleden contact opgenomen met de politiebeambten die mij het verhoor hebben afgenomen en volgens hen is die zaak al lang geklasseerd. Maar is dat wel zo? Ik lees veel over seponering, buitenvervolginstelling en dergelijke maar langs de andere kant kan het onderzoek nog lopende zijn (en zou dat best nog een aantal maanden aanhouden). Het gevolg is dat ik mijn kas zit op te vreten elke dag en dat ik praktisch aan niets anders meer kan denken.
Kan iemand mij op dat vlak ook zeggen waarom het zo lang duurt en waarom ik geen nieuws krijg?

En wat kan ik doen tegen die persoon? Momenteel ben ik verwijderd van de werkvloer zolang het onderzoek niet afgerond is en voel ik mij als een regelrechte crimineel. Ik voel mij zeer aangetast in men eer en het is zeker niet leuk om al die tijd roddels, geruchten en verhaaltjes te horen krijgen terwijl de juffrouw van dienst verder blijft paraderen op men oude werkplek en zich als een godin op aarde beschouwt.

Graag (indien mogelijk) enige antwoord op men vragen aub.

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding