Bedreiging met mes bij mij thuis

maiwand
Topic Starter

Bedreiging met mes bij mij thuis

#1 , 23 dec 2015 02:20

Mijn buur heeft vandaag ingebroken bij mij terwijl ik thuis zat te studeren en mijn deur helemaal kapot geslagen en door een meter grote gat in de deur is die binnen gekomen bij mijn apartement met een een grote mes in zijn hand. Hij dreigde me met dood en deed zijn uiterste best om me met het mes te steken. Mijn linker hand is licht gewond geraakt daardoor maar ik liep naar de andere kamer en de deur dicht gedaan. Ik heb 101 gebeld en de politie is er langsgeweest maar ik weet nog niet wat ze met hem hebben gedaan want 's avonds hoorde ik hem terug naar huis komen. Mijn deur is helemaal kapot dus hij kan gewoon op elk moment weer bij mij binnen komen en ik heb schrik dat hij me 's nachts met een mes zou komen aanvallen.
Mijn vraag is of het nodig is om een advocaat in te nemen of het gewoon overlaten aan de politie en afwachten?
Is het strafbaar wat hij heeft gedaan of zal hij toch worden vrijgesproken?

Met vriendelijke groeten

Maiwand

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon

#2 , 23 dec 2015 07:46

U moet -voor zover nog niet gebeurd- allereerst uw verwondingen laten vaststellen en naar de politie gaan om klacht in te dienen tegen uw buur en u burgerlijke partij te stellen voor de schade die deze veroorzaakt heeft. Of gaat u zelf uit eigen zak een nieuwe deur kopen?

Het lijkt me wel dat deuren intrappen, binnenbreken en iemand aan een mes pogen te rijgen strafbaar is, ja. Enfin, een deel van de vergelijking zal opgelost zijn indien u ons meedeelt WAAROM hij het nodig achtte om zonder uitnodiging op de koffie te komen en dat (zonder twijfel illegaal) gedrag gesteld heeft. Behalve ingeval van een gestoorde (en dan zou de politie hem niet laten gaan hebben) vermoed ik dat er toch iets zal geweest zijn dat zijn bloeddruk liet stijgen.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

JPV

#3 , 23 dec 2015 09:05

hoe laat zijn de feiten gebeurd? inbraak bij nacht is bij m'n weten zwaarder strafbaar dan "gewone inbraak" (beide zijn natuurlijk strafbaar, zeker als men je tot de dood bedreigd heeft)

Reclame

giserke

#4 , 23 dec 2015 12:02

Hebt U net na de feiten de politie laten komen?

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 dec 2015 22:50

Bent u niet gehoord door de politie ?
Heeft de politie zelf uw verwondingen gezien.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”