Goed zedelijk gedrag

obyvanka
Topic Starter

Goed zedelijk gedrag

#1 , 10 jan 2016 15:51

Beste

Vorig jaar ben ik door een medewerker van een kledingwinkel tegengehouden omdat ik een zonnebril had gestolen. Ze hebben direct de politie erbij gehaald en ik ben meegenomen naar het bureau. Er was geen verhoor etc, ik moest enkel vingerafdrukken geven en er werden foto's getrokken. De politie waarschuwde mij enkel en diezelfde dag ben ik naar huis gegaan. Uiteraard had ik m'n lesje wel geleerd. Nu vraag ik mij af wat het juist was dat ze gedaan hebben. Is dit het document van goed zedelijk gedrag? Of staan daar enkel dingen in die zijn gesproken door de rechter? Ik ben namelijk aan het solliciteren bij verschillende winkels, dus vraag mij af of ze dat kunnen zien.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2016 23:28

Het is inderdaad de juiste procedure bij politie en parket bent u gekend voor winkeldiefstal - gelet op de Salduz wetgeving gaat men u niet horen anders moet men nog een advocaat vorderen.
U zal een minnelijke schikking krijgen en in de Algemeen Nationale Gegevensbank geregistreerd zijn dit voor minimum 5 jaar.
Het staat niet op strafblad ....maar bij vb een moraliteitsonderzoek of naar parket toe wordt het wel vermeld.

Strafregister zijn op dir ogenblik alleen vonnissen en misschien binnenkort ook de schikkingen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”