Drugs

Bertbibber
Topic Starter

Drugs

#1 , 10 jan 2016 17:04

Beste,

In november 2015 werd ik na een razzia betrapt op het bezit van een gebruikershoeveelheid (3 gram) wiet.
Het is nu ondertussen 2 maanden verder en heb niks meer van de politie vernomen.
Een vriend die hetzelfde aan de hand had kreeg na 2 weken een invulformulier in de bus.

Mijn vragen zijn dus: - of ik nog steeds een formulier zal ontvangen?
- is dit afhankelijk van het politiekantoor van de gemeente waar je ingeschreven staat?
- hoe weet je of je zaak geseponeerd is?

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2016 23:38

Parket beslist.

giserke

#3 , 11 jan 2016 11:16

Werd er een PV opgemaakt?

Reclame

Bertbibber
Topic Starter

#4 , 11 jan 2016 13:54

De drugs werden afgepakt + mijn naam opgeschreven. Ik heb niets moeten ondertekenen en ook geen verklaring gegeven.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 jan 2016 14:02

VPV ...is een verkort PV maar wordt in eerste instantie niet doorgestuurd naar parket.
Zaken worden neergelegd ( ter vernietiging).
Parket krijgt maandelijks een lijst en beslist dan verder.
Mochten er voorgaande feiten zijn dan veranderd uiteraard de beslissing nu maar ook voor nieuwe feiten die in de toekomst kunnen gebeuren.

giserke

#6 , 11 jan 2016 16:01

Dan zullen ze eerst natrekken of er al feiten onder uw naam terug te vinden zijn, en/of je al een strafblad hebt.
Indien je niet aan het verkopen was, en het antwoord op voorgaande vraag negatief, is de kans redelijk groot dat ze het seponeren.
let op het is niet weg: bij een volgende betrapping zullen ze het nog wel weten dat het niet de eerste keer is.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”