Partner geweld/bedreigingen

shanna1903
Topic Starter

Partner geweld/bedreigingen

#1 , 24 jan 2016 07:26

Hoi, ik zal best de situatie eens schetsen...
Ik ben van 25/7/2014 samen met mijn huidige partner, wij zijn getrouwd sinds 16/11/2015 en onze dochter is geboren 18/11/2015.
Begin juli 2015 is er een politietussenkomst geweest voor intrafamiliaal geweld in het bijzijn van minderjarige kinderen (ik heb er 3 uit een vorige relatie) mijn man is cannabis verslaafd, had toen veel te veel pillen genomen, bij politietussenkomst hebbe ze hem meegenomen omdat hij wou uithalen naar 1 van de agenten.
Ik heb ook het partnergeweld laten vaststellen door de huisarts.
Hij ging veranderen en in het begin lukte dat hem ook dus toen hij vroeg of ik hem nog een kans wou geven, had ik geen tegenargumenten...
Intussen zijn we bijna 7 maanden verder en het loopt terug serieus uit de hand.
Van hoogoplopende ruzies, tot psychisch kleineren, trekken en duwen...tot bedreigingen over mijn moeder...als zij ooit aangifte doet bij dierenwelzijn omdat hij wil kweken met honden koopt hij een blaffer en knalt hij haar door de kop, asl ze ooit onze dichter straft knalt hij haar door de kop, als ik hem zijn dochter ontzeg maakt hij mij kapot.
Maar intussen in onze dochter 2maanden en de dingen die hij voor had al wel heeft gedaan kan ik op 2 handen tellen...papje geven heel uitzonderlijk, aankleden nooit, uitkleden nooit, pamper 1x, in bad nooit... Gezien zijn cannabis verslaving en mijn vermoeden dan hij psychisch niet helemaal in orde is heb ik heel veel schrik om bij hem weg te gaan...ik heb intussen wel de oro's en contra's tegen elkaar afgewogen en heb de knoop door gehakt...als hij van de week is gaan werken.pak ik mijn spullen en dat van de kinderen en ben ik weg...
Maar mijn angst blijft...wat kan en mag ik wel en niet doen...ook aangaande onze dochter.

Een ongeruste mama
Een ongeruste mama

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lisa101

#2 , 30 jan 2016 13:54

Ik heb in dezelfde situatie gezeten als jij nu, nu bijna een jaar geleden. Toen mijn zoon toen twee weken oud was en mijn oudste zoon weer eens in zijn pyama op straat gezet was door hem, was hij weer eens agressief (gedronken). Hij heeft een paar uurtjes in de cel mogen doorbrengen (derde klacht dat ik toen heb ingediend) Twee anderen werden steeds geseponeerd omdat wij samen bleven. Nu woon ik met mijn kinderen sinds een jaartje bij mijn moeder sinds het laatste voorval en klacht is eens NIET geseponeerd.
Laat het zover niet komen, als jij je niet veilig voelt, ga door, neem een advocaat onder de armen zeker wat betreft de kinderen.
Veel sterkt nog

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”