Hallo ik zit met een vraag .Ik ben 18 jaar en ben onlangs geslagen geweest met letsels tot gevolg en hevige bloeding.
Mijn verhaal. (Verklaring politie)
De feiten zijn gisteren **** omstreeks ***** gebeurd te ***** ******* ter hoogte van mijn school ******. Ik zit in het 6de jaar . De dader zit voor sommige vakken in mijn klas . Op het ogenblik van de feiten waren de lessen gedaan en ging iedereen naar buiten om de school te verlaten. Voorafgaand van de feiten was het zo dat bijna heel de klas boos was op (dader) om dat we door zijn toedoen niet vroeger naar huis konden. Op de dagen erna hadden we die jongen een paar keer uitgescholden maar daar bleef het ook bij we negeerde hem voor de rest dus die jongen voelde hem niet op zijn gemak. Dus heeft hij familie verwittigd zijn broer en nog een andere die ik niet ken. De twee waren volwassenen een had een lange baard. Op de laatste schooldag hadden wij sport het laatste lesuur we hadden die jongen gewoon negeerd en niets gezegd. Ongeveer in het midden van de les kwamen die twee familieleden binnen in de les en haalde hem uit de les ze hebben wijsgemaakt aan het school dat ze ergens naartoe moesten dus het was OK. Na afloop van de lessen ben ik met vriend nog even met een meisje gebabbeld en dan wouden de school verlaten . Toen we die verlieten zaten de 2 familieleden en de jongen ons op te wachten . Dus ik ben er maar naartoe gegaan en gevraagd wat de bedoeling was zonder fysiek geweld te gebruiken , maar hij had niet gewacht om te babbelen maar om te vechten. Dus ik krijg meppen op mijn hoofd van die jongen ik heb op geen enkele manier geprobeerd om weerteslaan ik heb mij alleen proberen afschermen. Nadat hij een paar meppen had uitgedeeld was het nog niet gedaan hij greep me vast bij mijn hoofd en gaf een harde kniestoot en vuistslag op men oog en neus. Achter dat werd ik weg getrokken door een van de volwassen mannen omdat ik hevig aan bloeden was door mijn neus vanwege de slag . Ik heb dan proberen mijn bloeden te stelpen het was ongelooflijk veel bloed kon' er een glas mee vullen. Achteraf dat allemaal moesten we beiden naar de directeur ook men vriend want hij was mijn getuige hij kon niks doen omdat hij zijn borstbeen had gebroken hij heeft alles gezien .Ook zijn verschillende van mijn klas bedreigd door die jongen die de school verlieten. Ik heb vernomen van de directeur dat hij een sanctie zal krijgen. Daarachter ben ik dan met de bus naar huis gegaan met mijn verwondingen . Thuis gekomen onmiddellijk naar het spoed geweest attest slagen verwondingen gekregen na diagnose heb ik een gebroken neus en gebarsten kaak en moet waarschijnlijk operatie ondergaan. De twee volwassen mannen stonden er gewoon om die jongen op te jutten om te vechten zij hebben mij niet aangeraakt. Maar ze stonden er niet om handjes te schudden het was puur om die jongen te beschermen
Dit is mijn verklaring ik heb niets anders maar de waarheid verteld en er zijn nog zo'n paar die kunnen getuigen voor mij
Nu er zijn toch dingen waar ik mij zorgen om maak de jongen is minderjarig ik meerderjarig hij is 1 jaar jonger kan ik een schadevergoeding eisen voor de medische kosten? Ik heb een klacht neergelegd bij de politie
Waar kan ik mij aan verwachten?