Neen, letterlijk iemand bij de kraag nemen is niet zomaar toegestaan. Als je daar lichamelijk letsel aan overgehouden hebt, of bijvoorbeeld gescheurde kleren, dan kan je die persoon van de beveiliging inderdaad aanklagen. Maar zoals hierboven gezegd zal je wel moeten kunnen bewijzen wat je beweert.
Neen, daar heb ik idd geen bewijzen van, ook geen letsels of kleerscheuren dus zal ik het maar laten varen. Ik wou dat ik er iets op had gezegd op het moment zelf, maar van het schrikken kwam dat er wellicht niet van.
Als in die winkels de stock-inventaris aantoont dat net die kledingstukken die in uw tas zaten, ontbreken in de winkel, en die stukken zitten net in uw tas, dan zal een onderzoeksrechter ook wel 1 en 1 optellen en tot 2 komen. Geen idee of ze hiervoor echt vingerafdrukken gaan zoeken in de bewuste winkels. Lijkt me er wel een beetje over voor een simpele winkeldiefstal, eerlijk gezegd.
Ja ik dacht eerst dat vingerafdrukken alleen bij zware misdrijven worden genomen, maar na wat googlen blijkbaar niet...
Ik vond de manier van praten of eerder blaffen van de agenten er ook wel over. Ik heb ze zelf nooit zo aangesproken, dus zie ik de reden niet in van die onrespectvolle attitude.
Ik had besloten om te zwijgen ondanks ik toch op een aantal vragen heb geantwoord, omdat er 1001 gedachten door mijn hoofd spoken en ik niet zeker weet wat het beste is om te doen. En nadat ik dat zei, probeerden ze toch nog vragen te stellen en mij afblaffen van 'allez ga de nu eens antwoorden' alsof ik de onbeschofte ben om niet te antwoorden, terwijl hij zelf weet dat het mijn recht is om te zwijgen.
Indien zij hier echt vingerafdrukken voor gaan opzoeken, dan denk ik dat het zogenaamd excuus dat ze geen genoeg manschappen hebben in sommige dringende zaken ivm ISIS verdachten wel totaal uit de lucht gegrepen is..
Soit, in ieder geval bedankt voor de antwoorden!
P.S.
Maar een rechter kan u wel veroordelen op basis van sterke vermoedens.
Betekent dit een boete of gevangenisstraf?