geweld misdrijf wat te doen

francois43
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

geweld misdrijf wat te doen

#1 , 03 jun 2016 22:36

Dag,

ik werd in Hannut aangevallen door een volwasssen vrouw die door het lint ging, en me enkele keren in het gelaat sloeg. Ik weerde af. Een bijstander dacht dat ik haar aanviel, en hij viel me aan en werkte me tegen de grond met een schuine trap tegen mijn been. Mijn enkel is gebroken. Politie kwam erbij. Toen naar het ziekenhuis in Waremme. Getuigen zijn gebleven en willen mijn verhaal bevestigen.
Ik ben Nederlander, 63 jaar, de vrouw ongeveer 30, de man ook.
Van de vrouw heb ik een foto met haar nummerbord van de auto. De politie heeft al met de man ter plaatse gesproken. De politie wilde dat ik in Nederland bij mijn politie het verhaal doe dat dan wordt opgestuurd naar Hannut, omdat ze zeiden dat dat altijd moet met een buitenlander.

Ik moet nu 6 weken op de bank zitten met de gebroken enkel. dat wil zeggen tegen de euro 10.000,- inkomsten schade als onafhankelijke, en kosten.
Welke weg moet ik volgen in Wallonie, kan iemand me dat uiteenzetten.

bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21

#2 , 09 jun 2016 12:34

De man en vrouw zijn Belgisch of Nederlands?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Maxime03

#3 , 25 jun 2016 16:41

Hetgeen men u vertelde klopt niet. Slagen en/of verwondingen. Is geen klachtmisdrijf. Meer zelf, de politie moet eigenlijk ambtshalve een proces-verbaal opstellen. Je kan idd alsnog klacht neerleggen in Nederland, maar deze weg is nogal omslachtig. Het beste kan je eens informeren in Hannut of er al dan niet een proces-verbaal is opgesteld. Indien dit niet zo is, kan je in principe naar iedere politiezone gaan om klacht neer te leggen, het beste natuurlijk in een zone in Belgie. Deze zullen uiteindelijk een APO opmaken wat maakt dat zij het proces-verbaal zullen opsturen naar Hannut voor verder onderzoek...

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”