Ik word gestalkt en telefonisch bedreigd door iemand die mij beticht dat ik de schuld ben dat zijn vriendin bij hem is weggegaan. Het is zo dat zij al jaren die stap wou zetten, maar onder zijn zware druk en "heerschappij" , maar ook door haar "anderstalig" zijn, kon zij weinig ondernemen. Zij heeft mij om hulp gesmeekt en ik heb haar (vooral administratief) geholpen. Hij heeft bijna 10 jaar "op haar kap geleefd" (want ik had voor haar officieel werk gevonden) en uiteraard is hij nu zijn bron van inkomsten kwijt. En dat is volgens hem mijn schuld. Hij verwacht dat zowel zij als ik hem financieel blijven helpen als hij problemen heeft.
Ik durf (momenteel) nog geen officiële klacht indienen bij de politie omdat ik bang ben dat hij mij lichamelijk iets gaat aandoen. Ik heb geen zin om mij in te kliniek te laten kloppen ! Maar met welke bewijzen kan ik naar de politie gaan ??
Ik heb de laatste 2 maanden verschillende gesprekken opgenomen, enkele zijn via skype gevoerd, andere via telefoon, waarin duidelijk te horen is dat hij mij bedreigt mij lichamelijk iets aan te doen en zegt dat hij absoluut geen schrik heeft van de politie, plus heel veel leugens (waarvan het ergste is dat hij die zelf gelooft). Ik ben er ziek van en ben al naar de dokter moeten gaan. Hij houdt niet op !!!!
Wanneer ik toch naar de politie zou gaan (of indien er een proces zou komen), worden mijn video-opnames dan aanvaard als bewijs ?? Op de opnames die ik van onze skype-gesprekken genomen heb is hij duidelijk te zien; de andere zijn met een gewone telefoon opgenomen. Kan ik daardoor contact- en straatverbod aanvragen ?
Ik ben zo bang van hem !!! (ik ben geen tiener maar wel +60'er).
Bedankt bij voorbaat voor uw raad.