Stalking en bedreiging van ex-liefje

Nico-Verbist
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Stalking en bedreiging van ex-liefje

#1 , 10 sep 2016 19:28

Beste.

Ik ben al verschillende jaren in een relatie, maar zoals bij zovelen heb ik ook een dipje gekend.
Enkele jaren geleden heb ik een andere vrouw leren kennen en ben ik, jammer genoeg, een scheve schaats beginnen rijden.
Hiervan heb ik snel heel veel spijt gekregen.
Toch heb ik het inzicht gehad om mij niet te laten meeslepen en mij te laten verleiden tot een breuk met mijn huidige partner.
Ik heb alles eerlijk opgebiecht tegen mijn partner, en gelukkig mocht ik op haar begrip en nog steeds haar grote liefde voor mij rekenen en is alles vergeten en vergeven.
De andere vrouw was getrouwd en heeft een tienerdochter, en was in de veronderstelling dat ik bij haar zou komen wonen. Zij is dan ook gescheiden van haar echtgenoot en samen met haar dochter op een appartement gaan wonen.
Wij hebben geen contact meer met elkaar gehad en ik had het vermoeden dat alles met haar ook goed was en zij een nieuw start kon maken.

Dit was ff buiten de waard gerekend. Nu na ongeveer twee jaar neemt zij plots terug met mij contact op via sms en verplicht mij ertoe om haar financieel te steunen. Ze gaat zelf zo ver dat ze dreigt met maatregelen als ik haar niet voorzie van geld.
Ik heb al een paar smsen terug gestuurd met de verwoording dat er geen relatie meer tussen ons is en dat we geen verplichtingen hebben ten overstaan van elkaar.
Haar smsen terug zijn op de rand van afpersing af en zij blijft bij de bewering dat hetgeen ze nu voorheeft mijn fout is en ik maar moet instaan voor de financiële gevolgen hiervan.
Ik begrijp wel dat ze het niet makkelijk zal hebben met een tienerdochter, maar zij heeft ook haar werk nog op x, dus zij geniet van een inkomen en heeft ook nog eens onderhoudsgeld voor haar dochter die ze krijgt van haar ex-man.
Klaarblijkelijk is dat niet genoeg voor haar en probeert zij op alle manieren om aan meer geld te geraken.

Voorlopig weet mijn partner hier nog niets van omdat ik probeer om deze situatie zelf recht te zetten en op te lossen.
Zij streeft er precies naar om nu mijn leven helemaal te verwoesten en dat schrijft ze ook in haar smsen.

Graag zou ik meer raad willen krijgen wat het beste is wat ik kan doen om deze zaak nu toch eens voorgoed achterwege te laten.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Groeten
Nico

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tope

#2 , 10 sep 2016 19:48

Kan je de naam van het bedrijf waar zij werkt weghalen?
Namen vermelden is tegen de forumregels.

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 10 sep 2016 19:58

Verwijderd

Reclame

Franciscus

#4 , 10 sep 2016 22:49

Eerst met uw partner de zaak bespreken en dan aangifte doen bij politie.
Ik weet dat dit hard klinkt maar dat is de enigste manier om dit op te lossen.
Open kaart en laat de politie dan maar die dame wijzen op het stellen van strafbare daden nl. belaging en vermoedelijk ook bedreigingen onder voorwaarden en afpersing.

Nico-Verbist
Topic Starter

#5 , 11 sep 2016 18:26

Bedankt Franciscus voor je reactie.
Ik weet dat ik niet fier moet zijn op hetgeen er in het verleden gebeurd is, maar gelukkig zijn ik en mijn partner er uit gekomen en hebben we besloten om met een schone lei te starten. Er is ook ondertussen onder ons nooit meer gepraat over deze misstap die ik begaan heb.
Ik heb trots op mijn partner dat zij het zo voor mij opgenomen heeft en dit duid alleen maar op echte liefde.

Nu wil die ander mijn leven verwoesten omdat zij niet in staat is om iemand anders te vinden om haar leven mee te delen.
Ik ben blindelings in haar val gelopen toe der tijd. Anderen zullen slimmer zijn en haar achterliggend gedrag sneller ontdekken.

Ondertussen heb ik nog een sms gekregen met weer een resem aan dreigementen en dat ik geld moet overmaken.
Ik heb een sms terug gestuurd met de vraag om welk bedrag het zou gaan en of zij dit zou zien als een lening met terugbetaling in termijnen en of ik nooit iets meer van mijn centen zou terug zien.
Dit heb ik speciaal gedaan om haar uit haar tent te lokken met een sms waar ze heel duidelijk in schrijft dat het om een bepaald bedrag te doen is.

Tot nog toe heb ik nog geen sms terug ontvangen op deze vraag.
Ik kom hier later nog op terug.

Groeten
Nico

WP002

#6 , 11 sep 2016 22:56

Enige juiste strategie is diegene die Franciscus beschrijft!

Franciscus

#7 , 12 sep 2016 16:24

Best niet reageren op haar sms-jes ...dat is de beste strategie maar wel aangifte doen.

Nico-Verbist
Topic Starter

#8 , 13 sep 2016 00:21

Beste WP002 en Franciscus.

Gisteren heb ik een sms van haar ontvangen met veel spijtbetuigingen en met bewering dat ze bang is om mij voor altijd te verliezen.
Daarom is ze door het lint gegaan en heeft zij dit, zogezegd in een woede bui allemaal naar mij geschreven om mij terug te krijgen.
Zij beweerd nu dat alles uit boosheid geschreven is omdat ze met haar rug tegen de muur staat, ik weet trouwens niet wat ze hier mee bedoeld, maar ze moet toch beseffen dat je op deze manier nooit of te nimmer iemand terug kan krijgen.
Klaarblijkelijk heeft ze dit ingezien en probeert nu via sorry en excuus op een andere manier mij te strikken.
Franciscus ik heb je raad opgevolgd en reageer niet meer op haar smsen. Voor aangifte te doen wacht ik nog een beetje, want ik ben niet zo iemand om steeds de politie er vlug bij te halen. Ik probeer eerst het zelf op te lossen op een menswaardige manier.
Alles komt dan opnieuw misschien boven water, en het gaat nu juist zo goed tussen mij en mijn partner.
Mocht het zijn dat het spel toch blijft duren dan zit er niets anders op dan een aangifte te doen.
De bal ligt nu voorlopig in haar kamp.
Stopt ze niet met deze dreigementen dan zal ze de gevolgen moeten dragen.

Ik ben ook maar een mens met zijn gebreken en fouten.
We zijn allemaal niet vrij van zonde op de ene of andere manier.
Ik heb al veel spijt gehad dat ik toen in de val getrapt ben. Maar ja, het betrof een jeugdliefde van einde mijn tienerjaren, maar daar is nooit iets uit voortgevloeid. We zijn elkaar volledig ontgroeid en zelfs uit het oog (en uit het hart) verloren. Jaren zijn voorbij gegaan, tot een aantal jaren geleden dat zij mij opgezocht had via internet en contact zocht met mij.
Het is allemaal onschuldig begonnen met een gesprek maar algauw kwam er meer bij kijken. En, ja ik liet mij meeslepen in een blinde verliefde roes.
Zij heeft voor mij haar echtgenoot verlaten, ondanks ik dit nooit gevraagd of geëist heb van haar. Ze is uit het echt gescheiden en had toen een dochter uit haar huwelijk. Ze is verhuist en op een appartement gaan wonen en heeft samen met haar ex-man nu het hoederecht over haar tienerdochter.
Na ongeveer een jaar elkaar af en toe gezien en gesproken te hebben, heb ik ingezien dat het niet de juiste manier was en ik met haar niet wou verder mijn leven delen.
Ik heb het haar dan ook duidelijk gezegd dat er een punt stond achter deze relatie, maar zij heeft dit nooit aanvaard omdat ze steeds zegde "ik kan je niet loslaten"
Er is naderhand nog wat over en weer gesmst, maar ik heb steeds benadrukt dat de relatie met haar over en uit was.
Dan heeft het plots een anderhalf jaar stil geweest. Ik dacht "eindelijk rust" maar nu is ze op een afschuwelijke manier terug begonnen met mij zelfs te bedreigen en om geld te vragen.

Een mens moet niet tot het einde van zijn leven blijven boeten voor zulke zaak, er zijn ergere dingen die gebeuren in de wereld.

Ik dank u voor uw wijze woorden en hoop dat het allemaal uitdooft en ik definitief een punt kan zetten achter deze misstap.

Nogmaals mijn dank.
Nico

Gebruiker21

#9 , 13 sep 2016 09:57

Nico, heb je nu al aan je huidige partner meegedeeld dat "uw misstap" van een half jaar geleden je terug SMS-en stuurt en je probeert af te persen? Ik vermoed van niet. Volgens mij kan je dit best zo snel mogelijk meedelen aan je huidige partner. Ik zie niet goed in waarom je dit geheim zou willen houden. Je zegt dat je alles opgebiecht hebt? Dan zie ik echt niet in op welke manier ze jou zou kunnen afpersen? Da's een beetje zoals één van mijn eerste liefjes me zou bedreigen dat ze tegen mijn huidige vriendin zal zeggen dat wij ooit een relatie gehad hebben. So what? Mijn huidige vriendin weet perfect met wie ik voordien allemaal een relatie gehad heb.

Dus: huidige vriendin inlichten dat ze terug SMS-en stuurt, en verder totaal niet meer reagerern op haar berichten. Je zegt zelf dat je die relatie als afgelopen beschouwd. Handel daar dan ook naar en negeer alles wat ze stuurt. Het zal vanzelf ophouden...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Nico-Verbist
Topic Starter

#10 , 13 sep 2016 11:43

Beste Gebruiker21.

Ja, ik heb alles aan mijn huidige partner vertelt. Die was er natuurlijk niet blij om dat deze dame terug met mij contact wou opnemen. Gelukkig is mijn huidige partner tot bezinning gekomen dat dit echt mijn fout nu niet is. Het enige waar zij bezwaar tegen maakte, en terecht, is dat ik een paar smsen teruggestuurd heb om te zeggen dat ze mij met rust moest laten.
Maar na haar het laten zien van de smsen was ze gerustgesteld.

Waarom ze mij bedreigt is volgens die dame om volgende redenen:

-Zij is weggegaan bij haar echtgenoot omwille van mij en omdat ze dacht dat ik bij haar zou komen.
-Zij geeft nu mij de schuld dat het allemaal nu zo slecht gaat met haar en haar dochter, zowel op financieel vlak als op liefdes vlak.
Zij kan namelijk geen nieuwe partner krijgen of houden.
Hiervoor moet ik dus maar boeten want alles wat nu gebeurd verwijt ze mij en is mijn fout.
-Uiteraard heeft ze nog steeds haar werk, alimentatie en kindergeld waar zij ruimschoots mee moet toekomen. Maar steeds een nieuwe iPhone kopen wanneer er een ander model uitkomt dan zijn je centen er vlug doorgedraaid. :?
-De kosten lopen op en ze kan het alleen niet meer bolwerken (€600 voor appartement zonder kosten nutsvoorzieningen nog gerekend) daarom zou ik maar financieel moeten bijdragen in haar kosten volgens haar.
-Ook haar tienerdochter gaat met een slok geld lopen, schoolspullen, GSM, moderne kledij enz...

Je moet maar een perverse geest hebben om zo iets af te dwingen van iemand waar je geen enkele band mee hebt.
Maar ja, proberen gat mee zeker en ze rekent natuurlijk op mijn compassie en medeleven met haar omdat ze nog steeds in de waan is dat ik smoor verliefd ben op haar. Begrijp ze na zoveel tekst dan nog niet dat alles over en uit is???

Tot op heden heb ik geen sms meer ontvangen. Ik volg de raad op om niets meer terug te sturen en wacht wel af.
Zoals ik vorige keer geschreven heb, begint het spelletje opnieuw dan doe ik aangifte.
Voorlopig hou ik het rustig en hoop ook voor haar dat ze tot bezinning gekomen is en mij met rust laat.
Liever zo, dan nog een hele boel miserie op je hals halen.

Ik denk dat ik op je vraag een eerlijk antwoord gegeven heb en je hierop misschien nog een antwoord kunt geven.
Alvast bedankt.
Nico

Gebruiker21

#11 , 13 sep 2016 12:57

Voor zover ik het zie heb jij niet echt een vraag meer. De dame in kwestie heeft nergens recht op en kan niets van u eisen. Hoe ze jou denkt te "bedreigen" is me een raadsel, aangezien uw vriendin van alles op de hoogte is. Dus negeer alle contact van haar kant, en ik ben er van overtuigd dat het vanzelf zal stoppen. Is dit toch niet het geval, en krijg je binnen pakweg een maand nog steeds berichtjes of probeert ze je toch nog te contacteren, dan kan je stappen nemen om klacht neer te leggen wegens belaging. Maar als je haar compleet negeert, gaat het volgens mij nooit zover komen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Nico-Verbist
Topic Starter

#12 , 13 sep 2016 19:01

Beste Gebruiker21

Vandaag om 16.41 nog een sms ontvangen.
Aangezien ik het niet kan kopiëren zal ik het bericht hier precies citeren.

"Nu ik mij excuseer dan antwoord jij niet meer. Blijkbaar is er maar ene persoon die de andere moet vergeven.
Ik ben fout geweest en dat geef ik toe"

Einde citaat

Zal hierop ook geen antwoord geven. Ze weet al van mijn vorige sms dat ik haar niet meer wil horen en liefst ook niet meer wil zien.
Het lijkt erop dat ze nu zoete broodjes wil bakken, maar het zal niet lukken.
Ik wacht nog even af voor ik stappen onderneem. Iedereen heeft recht op een tweede kans zoals ik de kans gekregen heb van mijn vriendin.
Maar het mag niet overdreven worden.
Mag ik vragen om deze topic nog even open te houden, zodanig dat ik jullie op de hoogte kan houden van het verdere verloop.
Ik zal wel melden wanneer de topic mag gesloten worden.

Bedankt voor uw reactie.

Groeten
Nico.

WP002

#13 , 13 sep 2016 19:29

1/ niet antwoorden.
2/ klacht neerleggen wegens belaging.

Nico-Verbist
Topic Starter

#14 , 13 sep 2016 21:04

Best WP002

Daarjuist een sms ontvangen om 19.25Hr

Ik citeer volgend bericht:

"OK goed denk da maar nie dat je er zo gemakkelijk vanaf komt. Je hoort wel nog van mij."
Einde citaat

Nog een sms ontvangen om 19.59Hr.

"Ach je antwoord niet. Je bent de enige die fouten mag maken en er ongeschonden uit mag komen en da aanvaard ik niet meer. Mijn leven staat op zijne kop en da van jou moet zo blijven zeker. Ik ben geen onnozele wicht nie meer. Da komt ervan als je me zo behandeld."
Einde citaat

Het blijkt hieruit duidelijk dat deze dame een verknipte geest heeft. Nu zij van geen hout pijlen meer weet te maken moet ik als zondebok opdraven.
Ik begrijp ook niet wat zij hiermee allemaal bedoeld. Het is meer dan anderhalf jaar geleden dat we elkaar nog gesproken of gezien hebben.
Er is niets meer tussen ons dat ons nog bind. Waarom dan deze woedeaanvallen??
Misschien een geldwolf? Of kan ze niet kroppen dat ik nu gelukkig ben en zij niet?

Ik heb op deze smsen geen antwoord gegeven en zal dit ook niet meer doen zoals jullie mij aangeraden hebben.
Hou ze wel bij op mijn gsm als eventueel bewijs.

Groetjes
Nico

WP002

#15 , 13 sep 2016 23:37

Best WP002

Daarjuist een sms ontvangen om 19.25Hr

"OK goed denk da maar nie dat je er zo gemakkelijk vanaf komt. Je hoort wel nog van mij."
Einde citaat
Dat is ondubbelzinnig een bedreiging, Nico.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”